بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

اشتباهات متداول در بازاریابی B2B بازاريابي

اشتباهات متداول در بازاریابی B2B
  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - اگر برای تقویت کسب و کار خود به دنبال معامله های B2B هستید، باید از اشتباهات متداولی که منجر به شکست اکثر فروشندگان در این حوزه می شود اجتناب کنید.
منظور از تجارت B2B یا سازمانی، معامله عمده یک سازمان با سازمان یا تولید کننده دیگر است. اگر روش کار را بلد باشید، فروش های B2B می توانند سودآوری خیلی زیادی به همراه داشته باشند. متأسفانه اغلب فروشندگان در این زمینه اشتباهات متداولی را به صورت مرتب تکرار می کنند، البته وقتی مربیان و همکاران اطراف شما پیوسته مرتکب این اشتباهات می شوند، پی بردن به آنها و اصلاح روش کار می تواند بسیار سخت باشد.
به گزارش زومیت، اگر برای از دور خارج کردن رقیبان به دنبال تغییرات اساسی در استراتژی فروش B2B خود هستید، اکنون زمان آن رسیده است که به طور مؤثرتر از اشتباهات متداولی که معرفی می شود، اجتناب کنید.
1- معامله با خریداران سطح پایین
ملاقات با مشتریان و مدیران فروش رده پایین از آنجا که نیاز به هماهنگی های دست و پا گیر ندارد، از مذاکره با مدیران ارشد بسیار راحت تر است، اما این خریداران اختیار یا بودجه لازم برای پذیرش پیشنها دهای شما را ندارند. مذاکره با این افراد هرگز اهداف مورد انتظار را به دست نخواهد آورد و نباید از آنها انتظاری جز رد پیشنهاد داشته باشید. همواره متعهد باشید که با قبول سختی های موجود، با مدیران رده بالایی که قدرت تصمیم گیری دارند ملاقات کنید.
2- تبلیغ ویژگی یا فواید محصول
در گذشته خریداران تنها به ویژگی های محصول اهمیت می دادند، اما اکنون چنین نیست. امروزه مشتریان تنها به نتیجه و مزیتی که محصول شما می تواند برای کسب و کار آنها به ارمغان آورد، اهمیت می دهند. به خصوص آنها تمایل دارند بدانند که محصول شما چه کمکی به حل مشکلات و بحران های کسب وکارشان می کند. در فروش سازمانی به جای تبلیغ ویژگی های محصول به مزایای منحصر به فردی که محصول شما برای کمک به اهداف کسب وکار آنها فراهم می کند اشاره کنید.
3- ارائه فقط یک را ه حل
یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که فروشندگان در بازاریابی سازمانی مرتکب می شوند، ارائه پیشنهادهای تک گزینه ای است. این کار دو مشکل اساسی دارد؛ اول اینکه باعث می شود خریداران به درک درستی از پیشنهاد شما دست نیابند و در بازار به دنبال مقایسه خدمات متفاوت و قیمت های مناسب تر باشند. دوم اینکه مشتریانی که واقعا به دنبال سرمایه گذاری در راه حل های اساسی و پر هزینه هستند، به پیشنهادات ارزان قیمت محدود خواهند شد. سعی کنید همیشه چند پیشنهاد با بازه های قیمتی متفاوت ارائه دهید.
4- اتکا به فروش غیرحضوری
گسترش فروش آنلاین و تلفنی یک قدم بزرگ در بازاریابی سازمانی است. درست است که فروش غیرحضوری در بعضی موارد مزیت های بسیاری دارد، اما اگر فروشنده محصول یا خدمات پرهزینه ای هستید، نباید به سادگی از خیر ملاقات چهره به چهره بگذرید. با ملاقات حضوری شما علاوه بر معرفی کامل تر محصول، امکان تأثیرگذاری بر احساسات خریدار نیز خواهید داشت. فروش بیشتر یا قرارداد با شرکت های بزرگ ارزش به جان خریدن خستگی مسافرت های طولانی را دارد.
5- ضعف در تفهیم مزایای منحصر به فرد محصول
وقتی مشتری سازمانی از شما درباره روش دقیق کار سؤال می پرسد، شما باید ابتکار عمل داشته باشید و به صورت شفاف و واضح مزایای رقابتی خود را خاطر نشان کنید. این کار بخشی از فرآیند سمینار فروش به مشتریان است و هیچ عذری برای توضیحات گنگ و مبهم پذیرفته نیست.
6- تخفیف های فی البداهه
برای جذب مشتری به یک باره قیمت محصول را پایین نیاورید. قیمت ارزان فقط باعث جذب مشتریان کوچک می شود. برای مشتریان بزرگ ارزش محصول مهم است و آنها اهمیتی به قیمت آن نمی دهند، بنابراین ارائه تخفیفات و پیشنهاد های وسوسه کننده را کنار بگذارید؛ در عوض سعی کنید روی ارزشی که محصول شما خلق می کند، متمرکز شوید. راه حل هایی ارائه دهید که باعث افتخارتان شود. این کار باعث جذب مشتریان بزرگ می شود و تا سال های زیادی سودآوری شما را تضمین می کند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

مایکروسافت عناوین انحصاری خود را معرفی نخواهد کرد

زندگینامه مارک ویکتور هانسن ، نویسنده کتاب سوپ جوجه برای روح

رونمایی از کتاب مجموعه عکس های ژوزف پلروس در کیش

جیلبریک جدید iOS برای نسخه‌های 11 تا 13.5 رسما منتشر شد

همگام‌سازی عمودی یا VSync چیست و چه کاربردی در بازی‌های کامپیوتری دارد؟

رآکتورهای هسته‌ای ساخته‌شده با فناوری چاپ سه‌بعدی به‌زودی از راه می‌رسند

شایعاتی درباره تاریخ معرفی هدفون‌های اپل AirPods Studio به‌گوش می‌رسد

داستان ماهی مرده‌ای که مایکروسافت برای یکی از مدیران اپل فرستاد

مورچه‌های جنگلی حافظه کوتاه‌مدت و بلندمدت متفاوتی دارند

بررسی ویدئویی گوشی موتو G8 Power

کدهای کنسول ایکس ‌باکس در اینترنت لو رفت

ویکی پدیا قوانینی جدید برای مقابله با رفتارهای نامطلوب ویراستاران وضع می‌کند

طراحی احتمالی ایربادز وان پلاس را ببینید

پتنت جدید شیائومی و طراحی گوشی تاشو صدفی

برنامه‌ای که امکان ضبط فیلم از صفحه نمایش را به شما می‌دهد

بازگشت پرچمدار HTC پس از 2 سال

با فناوری پیشرانه‌ی مک لارن اسپیدتیل آشنا شوید

نتفلیکس اشتراک کاربران غیرفعال را لغو می‌کند

گوگل احتمالا رمزنگاری سرتاسری را به پیام رسانی RCS اضافه می‌کند

غیرفعال کردن قابلیت COVID-19 Exposure در گوشی‌های آیفون

گلکسی نوت 20 پلاس اولین تاییدیه خود را گرفت

مسابقه جنگ ربات‌ها 2 - قسمت پایانی

قابلیت چت ویدئویی با حداکثر 50 نفر به اینستاگرام افزوده شد

اطلاعات زیادی از بازی Ninjala منتشر گردید

ردمی 9 یک تاییدیه دیگر دریافت کرد

چگونه صدای کامپیوتر را ضبط کنیم؟

شرکت Axiomtek تک‌برد جدید خود را به پردازنده شتاب‌یافته Ryzen مجهز کرده است

استفاده از اپلیکیشن Action Blocks دستیار گوگل برای دسترس پذیری معلولین

فروشگاه آنلاین فیسبوک در دسترس عموم قرار گرفت

وان پلاس به ائتلاف انتقال بی‌سیم فایل بین گوشی‌های چینی ملحق شد

اکثر باگ‌های امنیتی کروم با قابلیت‌های ایمنی حافظه مرتبط هستند

عرضه سری جدید P30 Pro هواوی با پشتیبانی از برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل

G5 15 SE نخستین لپ تاپ دنیا با قابلیت AMD Smart Shift است

کمیته ساخت واکسن کرونا در ایران تشکیل شد

قابلیت چت ویدئویی با پشتیبانی از مکالمه با حداکثر 50 نفر به اینستاگرام افزوده شد

استقبال از مشارکت جوانان در پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها

طرح رایگان گازسوز کردن خودروهای عمومی کلید خورد

گرانی، بازار تعمیر لپ‌تاپ را داغ کرد

گوگل مپس قابلیتی ویژه معلولین ارایه کرد

سرقت بزرگ از مایکروسافت

به‌روزرسان جدید Animal Crossing: New Horizons منتشر شد

قیمت انواع پرینتر در بازار

مشکل گسترده موبایل‌های سامسونگ در چین

سامسونگ الکترونیکس در پی شکست‌ دادن TSMC

هشدار! به این رسیدهای جعلی اعتباری نیست

نقش پر رنگ آیفون SE در جان گرفتن اپل

نرخ انواع لپ‌تاپ لمسی در بازار

مشخصات تراشه 5G جدید کوالکام فاش شد

قیمت انواع اسکنر کانن در بازار

بازی Star Citizen رایگان شد