بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

استراتژی برند Under Armour برای رسیدن به موفقیت بازاريابي

استراتژی برند Under Armour برای رسیدن به موفقیت
  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - برای رسیدن به موفقیت بیش از یک راه وجود دارد. تصمیم‌گیری عجولانه را کنار بگذارید و پیش از هر کاری استراتژی‌های گذشته‌ی خود و شرایط بازار را به دقت بررسی کنید.
زومیت نوشت:
«برای وارد کردن محصول یا شرکت خود به مرحله‌ی بعد، چه تصمیمی باید بگیرم؟» این سوالی است که همیشه در ذهن کارآفرینان وجود دارد و آن‌ها همواره مشغول جمع‌آوری اطلاعات برای پاسخ دادن به این سوال هستند، اما گاهی اوقات سیگنال‌های متضاد دریافت می‌کنند.
شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و اوبر همیشه در صدر اخبار هستند و در همه‌ی تحلیل‌ها گفته شده است چنین شرکت‌هایی تنها به دلیل تحول آفرین بودن به این جایگاه رسیده‌اند. بنابراین این ذهنیت پیش می‌آید که اگر ما هم بخواهیم به این درجه از موفقیت برسیم باید از استراتژی‌های تحول آفرین استفاده کنیم، فکرهای بزرگ داشته باشیم، ریسک کنیم و به نوعی همه چیز را تغییر دهیم. اما آیا استراتژی‌های تحول آفرین همیشه جواب می‌دهند؟ در این میان شرکت‌های بزرگی که با پیدا کردن رویکرد متفاوتی به پایداری رسیده‌اند و توانسته‌اند اعتماد مشتری‌ها و سرمایه‌داران را جلب کنند پاسخ متفاوتی به این سوال دارند و جوابشان منفی است. بنابراین این سوال پیش می‌آید که کدام‌یک از این شرکت‌ها درست می‌گویند و پاسخ صحیح چیست؟
تعادل را هدف قرار دهید، نه ایجاد اختلال
هیچ کدام از پاسخ‌ها به طور کامل صحیح نیستند و راز موفقیت این است که اعتدال در همه چیز حفظ شود. مخصوصا در انجام دادن کارها با روش‌های جدید و قدیمی. میل و علاقه به روش‌های تحول آفرین در هر استارتاپی وجود دارد مخصوصا زمانی که استارتاپ کارش را به تازگی آغاز کرده باشد. بنیان‌گذار شرکت VeeV این نکته را به خوبی در نگارش کتاب جدید خود رعایت کرده است. او در کتاب خود 50 درصد از ایده‌های جدید و 50 درصد از ایده‌های قدیمی استفاده کرده و گفته است که نمی‌خواهد به طور کامل از استراتژی‌های تحول آفرین استفاده کند.
البته هر کارآفرینی با دیدن استارتاپ‌های موفق ممکن است وسوسه شود و بخواهد که راه آن‌ها را پیش بگیرد. به‌عنوان مثال آن‌ها با دیدن اپلیکیشنی که با بررسی سوابق گذشته‌ی کاربر، ذهن او را به نوعی می‌خواند و به او می‌گوید که برای جشن تولد خود به کدام رستوران مراجعه کند، به این فکر می‌افتند که از چنین ایده‌ی برای کسب‌وکار خود استفاده کنند. این موضوع یکی از مهم‌ترین معضلاتی است که کارآفرینان با آن روبه‌رو هستند. کنار گذاشتن تمام ایده‌ها و آغاز کردن همه چیز از ابتدا در حال همه گیر شدن است و روز به روز به تعداد چنین استارتاپ‌هایی افزوده می‌شود. درصورتی‌که این رویکرد و اختلال مداوم واقع‌گرایانه نیست و همیشه جواب نمی‌دهد. گاهی اوقات ارزش در این است که کارها مطابق راه‌های قدیمی پیش بروند. حداقل در ابتدا بهتر است چنین رویکردی پیش گرفته شود.
استراتژی برند Under Armour
اگر اهل ورزش کردن باشید حتما نام برند Under Armour را شنیده‌اید. این برند لباس‌های ورزشی تولید می‌کند که می‌توانند رطوبت ناشی از عرق ورزشکاران را جذب کنند. این شرکت بسیار موفق است و محصولات کاملی به بازار عرضه می‌کند. ایده‌ی برند Under Armour این پتانسیل را داشت که به همین روش به کارش ادامه دهد و با به کارگیری تکنولوژی تا جایی پیش برود که تمام عرق بدن را جذب کرده و پوست را خشک نگه دارد. مطمئنا چنین محصولاتی می‌توانستند موفقیت فوق‌العاده بزرگی در بازار داشته باشند. اما در عوض آن‌ها برای آینده‌ی کاری خود تصمیم گرفتند از استراژی تحول آفرین استفاده کنند. این برند از تمام دانشی که در طی این سال‌ها جمع کرده بود استفاده کرد و تشخیص داد با توجه به روند تغییرات بازار، اعمال چه رویکردی برای آن‌ها بهتر است.
این برند سه اپلیکیشن مرتبط با سلامتی، تناسب اندام و تغذیه را خریداری کرده و به یکی از شرکت‌های فعال در زمینه‌ی ورزش دیجیتال تبدیل شد. آن‌ها علاوه بر تهیه‌ی محصولات ضد عرق، خودشان را با تکنولوژی روز دنیا تطبیق دادند و تجربه‌ی کاملی از ورزش را برای مشتری رقم می‌زنند. رمز موفقیت آن‌ها این است که در کل صنعت ورزش اختلال ایجاد نکردند. شرکت‌های بزرگی مانند +Nike از سال 2010 در زمینه‌ی ورزش دیجیتال فعالیت می‌کنند و آن‌ها نخواستند که وارد بازار رقابت با چنین غول‌هایی شوند. درواقع برند Under Armour به فعالیت‌های پیشین و قدیمی خود ادامه داد و منتظر زمان مناسبی برای ورود به عرصه‌ی جدید شد.
البته این به این معنا نیست که برای ایجاد اختلال در بازار باید به سطح تجربه‌ی برند Under Armour رسیده باشید. منظور این است که تصمیم‌های عجولانه و تلاش برای رسیدن به موفقیت یک شبه، چیزی جز پشیمانی برای استارتاپ‌ها به همراه نخواهد داشت. واقعیت این است که نوآوری واقعی، جایی در میان فعالیت‌های موفقیت‌آمیز گذشته‌ی برند و ایده‌ی بزرگ و بعدی آن‌ها برای تغییر دادن دنیا است.
پس برای ایجاد اختلال و ساختارشکنی عجله نکنید. ابتدا به این فکر کنید که در انجام چه کاری بهترین هستید و سپس منتظر زمان مناسب باشید. رویکردهایی که تا به حال داشته‌اید را بررسی کنید. ببینید چند درصد از آن‌ها موفقیت‌آمیز و چند درصد شکست خورده‌اند. اگر می‌بینید اکثر آن‌ها با شکست مواجه شده‌اند احتمالا زمان آن رسیده است که از استراتژی‌های تحول آفرین استفاده کنید.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

آخرین وضع 6 پروژه عمرانی در غیزانیه اهواز تشریح شد

رایج‌ترین مشکلات گلکسی J4 Core سامسونگ

از پردازنده های نسل دهم Core i5 دو نمونه متفاوت وجود دارد!

تبدیل جزیره کیش به مرکز علمی ایران در میان مناطق آزاد کشور

آنچه تجربیات نزدیک به مرگ درمورد مغز نشان می‌دهد

ابرآروان به 300 استارتاپ خدمات رایگان ارائه می‌کند

شجاعی برهان در مراسم معارفه سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان: شفافیت و تکریم منابع انسانی شعار و محور عملکردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است

ساخت اپل آیدی برای ایرانی ها غیر ممکن تر شد

حجم فایل بازی The Last of Us Part II چقدر خواهد بود؟

گوشی‌های آنر Play 4 و Play 4 Pro بزودی معرفی می‌شوند

آموزش تغییر یا به روز رسانی توزیع لینوکس بدون پاک کردن اطلاعات

آیا خودروهای برقی به‌اندازه‌ی کافی ایمن هستند؟

فیسبوک نام کیف پول ارز دیجیتال خود را به Novi تغییر داد

افتتاح پروژه‌های پیشران «اقتصاد دیجیتال» توسط رئیس جمهور

تولید انبوه تراشه 5 نانومتری اگزینوس بزودی آغاز می شود

قابلیت جدید نسخه وب جیمیل شخصی‌سازی اینباکس را آسان‌تر می‌کند

مالزی تمایلی به همکاری با هواوی ندارد

لنوو تبلت‌هایی با کیبورد بلوتوثی جداشدنی معرفی کرد

ساخت اپل آیدی مشروط به داشتن شماره خارجی شد

رئیس مجلس یازدهم انتخاب شد

رونمایی پروژه‌های ‎اقتصاد دیجیتال با حضور رئیس‌جمهور

چرا عمر باتری موبایل شما هیچ ارتباطی به ظرفیت آن ندارد؟

به‌روزرسان 1٫1 بازی Doom Eternal منتشر شد

با مینی کامپیوترهای اینتل می‌توانید سنگین‌ترین بازی‌ها را اجرا کنید

ترامپ از شبکه های اجتماعی انتقام می گیرد

آفرپخش؛ عمده فروشی لوازم جانبی موبایل

بازی Far Cry 5 را برای مدت محدودی رایگان دریافت کنید

چرا عمر باتری موبایل شما هیچ ارتباطی به ظرفیت باتری آن ندارد؟

اپل آیفونی بدون درگاه تولید خواهد کرد

آیفون 13 اپل احتمالا نخستین آیفون بدون درگاه خواهد بود

بی ام و M760Li با تیونینگ اتوداینامیکس معرفی شد

ردمی دیسپلی 1A ؛ نخستین نمایشگر کامپیوتری برند Redmi

تولد نهمین نسل آهوی مغان در سایت تکثیر و احیای آهوی مغان

مجوز زیست محیطی طرح انتقال آب بن- بروجن لغو نشده است

کرونا فروش جهانی محصولات الکترونیکی را کاهش می‌دهد

جوجه آوری بیش از چهار هزار قطعه گونه گاوچرانک در شهرستان پارس آباد

رویداد جدیدی با محوریت Marvel’s Avengers تایید شد

ایمن شدن Google Drive در سیستم‌عامل‌های اپل

همه چیز درباره هلن کلر

پوشش زنده ویدیویی زومیت از پرتاب تاریخی کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس [شروع شد]

بررسی ویدیویی ردمی نوت 8 شیائومی

تلویزیون محبوب گیمرها وارد بازار شد

قیمت گلکسی M01 حدودا 118 دلار خواهد بود

هندی‌ها با پرتاب ده‌ها ماهواره، شبکه ‌5G را در این کشور برقرار می‌کنند

بازی Far Cry 5 را به صورت رایگان تجربه کنید

برادر ثروتمندترین جنایتکار تاریخ از اپل شکایت کرد

بررسی ریزر بلید استلث 2019

شیائومی Redmi 9 گواهی تأییدیه بلوتوث دریافت کرد

با این روش ساده، کارکرد ماسک‌های بهداشتی را برای محافظت دربرابر کرونا بهبود دهید

در گوگل اسیستنت امکان خرید ازطریق صدا فراهم می‌شود