بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

آیا قوانین زیست‌محیطی خودروسازان را به تولید خودروهای برقی تشویق می‌کند؟ اخبار

آیا قوانین زیست‌محیطی خودروسازان را به تولید خودروهای برقی تشویق می‌کند؟
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - قوانین جدید و سختگیرانه‌ی آلایندگی به‌همراه گسترش استفاده از خودروهای الکتریکی، احتمالا در آینده‌ی نزدیک باعث ادغام شرکت‌های خودروسازی خواهد شد.

مدیران صنعتی و بانکداران می‌گویند درک فزاینده‌ی صنعت خودرو از ارزش فناوری پیشرانه‌ی احتراق‌داخلی به‌منظور سازگاری با مقررات جدید آلایندگی، احتمالا در دو سال آینده‌، موج جدیدی از اتحاد و ادغام خودروسازان را رقم خواهد زد. از زمان رسوایی دیزل‌گیت فولکس‌واگن در سال 2015، ادغام شرکت‌ها و تصاحب سهام آن‌ها وارد مرحله تازه‌ای شد. دیزل‌گیت باعث شد مقررات انتشار گازهای گلخانه‌ای در سطح جهانی سختگیرانه‌تر پیگیری شود و درنتیجه، ارزش فناوری‌های خودروهای دیزلی و بنزینی کاهش یافت.
با این حال، کارشناسان می‌گویند بازار خودرو جداسازی شرکت‌های مختلف درزمینه‌ی تعهد به اجرای مقررات جدید انتشار گازهای گلخانه‌ای را شروع می‌کند؛ درنتیجه، شرکت‌هایی که می‌توانند این استانداردها را اجرایی کنند، از شرکت‌هایی که نمی‌توانند تمییز داده می‌شوند. چنین کاری می‌تواند در 12 تا 24 ماه آینده، فاصله‌ی ایجادشده در قیمت‌های موردانتظار بین خریداران و فروشندگان را کاهش دهد. با تمام این‌ها، صنعت خودرو توسعه‌ی نسل آینده‌ی پیشرانه‌های احتراق داخلی را متوقف می‌کند؛ چراکه منابع محدود به‌سمت ساخت خودرو الکتریکی و خودران سوق داده شده می‌شود.
باوجوداین، خودروهای الکتریکی همچنان با 1.26 میلیون دستگاه (1.5 درصد) از مجموع 86 میلیون دستگاه خودرو فروخته‌شده در سراسر جهان، سهم کمی از بازار را ازآنِ خود کرده‌اند. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند روند روبه‌رشد فروش خودرو برقی ادامه خواهد داشت و تا اواسط دهه‌ی آینده‌ی میلادی، سهم خودروهای بنزینی از بازار کمتر خواهد شد. یکی از مدیران بانک‌های مطرح اروپا در این زمینه می‌گوید تقاضا برای خودروهای مجهز به پیشرانه‌های احتراق‌داخلی سازگار با مقررات انتشار گازهای گلخانه‌ای همچنان وجود دارد؛ بنابراین، تولیدکنندگان احتمال دارد مجبور شوند در ارزیابی‌های خود بازنگری کنند. درضمن، تأمین‌کنندگانی که با این موضوع سروکار دارند، در امر فروش با دشواری‌هایی مواجه خواهند داشت.
در عین حال، بانکداران اعتقاد دارند به‌دلیل کاهش ظرفیت تولید پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی، انگیزه‌ی قطعه‌سازان و تأمین‌کنندگان برای ادغام می‌تواند افزایش پیدا کند. فولکس‌واگن، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی، گفته است آخرین نسل از پیشرانه‌های احتراق‌داخلی را تا سال 2026 توسعه خواهد داد؛ در حالی که فورد ماه گذشته اعلام کرد دو کارخانه‌ی ساخت پیشرانه را در اروپا تعطیل می‌کند. مدیرعامل گلدمن‌ساکس می‌گوید: سود شرکت‌هایی که از فناوری مربوط به پیشرانه‌ی احتراق‌داخلی استفاده می‌کنند، با افزایش خودروهای الکتریکی و دیجیتالی‌شدن صنعت خودرو کاهش می‌یابد. می‌توانید انتظار داشته باشید که شرکت‌ها بتوانند با ادغام و صرفه‌جویی در هزینه‌ها ازطریق افزایش تولید به سود برسند.
فولکس‌واگن هم‌اکنون به قطعه‌سازان و تأمین‌کنندگان خود هشدار داده است که برای کاهش تولید پیشرانه‌های احتراقی در سراسر جهان آماده شوند؛ زیرا قصد دارد تولید انبوه خودروهای الکتریکی را افزایش دهد. خودروساز آلمانی 16 کارخانه‌ی خود را برای تولید وسایل نقلیه‌ی الکتریکی تجهیز می‌کند و طرح‌هایی برای آغاز ساخت 33 مدل مختلف خودرو برقی با برندهای فولکس‌واگن، آئودی ، سئات و اشکودا تا اواسط سال 2023 دارد که باعث تغییر زنجیره‌ی تأمین این صنعت خواهد شد. استفان سامر ، مدیر خرید فولکس‌واگن به رویترز گفت: منطقی نیست که کارخانه‌ها با 40 درصد ظرفیت خود کار کنند. صنعت خودروسازی موظف است برای تثبیت ارزش پیشرانه‌های احتراق‌داخلی، ساختارهایی ایجاد کند و تصمیماتی بگیرد که فعالیت‌های خود را در کجا متمرکز کند. طبق گزارش شرکت الیکس‌پارتنرز (AlixPartners)، بیش از 120 کارخانه تولید پیشرانه احتراق‌داخلی در اروپا وجود دارد. انجمن خودروسازی آلمانی VDA می‌گوید 436 هزار شغل در آلمان به ساخت پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی وابسته هستند. تقاضا برای پیشرانه‌های احتراق‌داخلی سازگار با قوانین زیست‌محیطی هم‌اکنون باعث ایجاد انگیزه برای ادغام در میان خودروسازان شده است. گروه پژو سیتروئن هم با همین هدف شرکت اوپل را در سال 2017 از جنرال‌موتورز خرید.
فرانسیس ون‌میل ، مدیر بخش توسعه‌ی بی‌ام‌و به رویترز گفت: با سختگیرانه‌ترشدن مقررات آلایندگی به‌ویژه در اروپا، برخی از تولیدکنندگان ازلحاظ داشتن توانایی برای توسعه‌ی پیشرانه‌های سازگار با محیط‌زیست عقب مانده‌اند. تا همین اواخر، توافقنامه‌های ادغام به‌دلیل اختلاف‌نظرها درزمینه‌ی ارزش‌گذاری‌ها با مشکل روبه‌رو بود. برخی می‌گویند گروه آمریکایی دینا (Dana) در سال 2018 فروش برند اروپایی خود در حوزه‌ی ساخت واشر سرسیلندر را آغاز کرد؛ شرکتی که یکی از قطعات مهم را برای پیشرانه‌ی خودروهای احتراق‌داخلی تولید می‌کند. دینا با کمک بانک آمریکا ( Bank of America) شرکت‌کنندگان را برای مزایده دعوت کرد؛ اما به‌دلیل نرسیدن به منافع خود، این مزایده را چند هفته عقب انداخت.
مقاله‌های مرتبط:
موردانتظارترین خودروهای برقی برای سال 2020 فورد از پلتفرم MEB فولکس واگن در خودروهای الکتریکی استفاده می‌کند
گروه آلمانی Ifa نیز که درزمینه‌ی ساخت شفت‌های کاربردی در پیشرانه‌های احتراق‌داخلی فعالیت می‌کند، سال گذشته برای فروش به مزایده گذاشته شد؛ اما فرایند فروش آن هرگز به خط‌پایان نرسید. برخی افراد مطلع می‌گویند وانکسیانگ (Wanxiang) چین نیز به‌عنوان یکی از شرکت‌کنندگان در این مزایده حضور یافت؛ اما تفاوت قیمت‌گذاری مانع توافق شد. به‌گفته‌ی کارشناسان، مشکل اصلی این است که انتظارات خریداران و فروشندگان درباره‌ی قیمت باهم مطابقت ندارد.
جیمز کمسیکاس ، مدیرعامل دینا، معتقد است تقاضا برای پیشرانه‌ی احتراق‌داخلی تا چندین سال آینده ادامه خواهد داشت. کمسیکاس به رویترز گفت: بسیاری از افراد درباره‌ی اینکه چه زمانی پیشرانه‌های احتراق‌داخلی از رده خارج می‌شوند، کمی بیش‌ازحد هیجان‌زده شده‌اند. با این حال، من یکی از طرفداران بسیار سرسخت دنیای هیبریدی‌شدن خودروها تا 15 سال آینده هستم. تا جایی که می‌دانم، در این فناوری (هیبرید) هنوزهم به پیشرانه‌ی احتراقی نیاز است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

نخستین آپدیت گلکسی A70s قابلیت‌های تازه‌ای را به همراه می‌آورد

علی بابا و ثبت آمار فروش خیره‌کننده در جشن روز مجردها در چین

کاربرد نرم افزار CRM پیام گستر در مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

گوگل Cardboard را کاملا متن‌باز کرد

لنز 24-70 میلی‌متری f/2.8 سیگما برای دوربین‌های فول فریم بدون آینه معرفی شد

نقصی که میلیون‌ها دلار ضرر روی دست سامسونگ گذاشت

روش جدید کلاهبرداری از طریق حساب بانکی شما

معرفی برترین اولترابوک‌های سال 2019

هرآنچه از کنفرانس اسنپدراگون 2019 انتظار داریم

وان پلاس 8 پرو با صفحه‌نمایش 120 هرتز به بازار می‌آید

کراس اور برقی شورولت منلو رونمایی شد

بررسی شیائومی ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو

شناسایی منطقه‌ای سرشار از آب اما بدون حیات

قوانین مخصوص نشستن روی صندلی وسط هواپیما که نمی‌دانستید

چگونه اعتیاد خود را به مشغله ذهنی بیش‌ از حد درمان کنیم

نسل جدید یاماها تریسر 700 معرفی شد

مشکلات کاربران هنگام خرید ارز دیجیتال و راه‌حل آن از نگاه کوین نیک

حضور قدرتمند تویوتا سوپرا در SEMA 2019

چگونه پیام رسانی RCS را در اندروید فعال کنیم؟

سازمان تعزیرات به کم‌کاری خودروسازان در کاهش قیمت اعتراض کرد

دوربین لایکا SL2 معرفی شد

چرا تغییر ساعت تابستانی برای سلامتی مضر است؟

توقف تولید پراید و پژو 405 از خرداد 99

گزارش زومیت از افتتاح فروشگاه هواوی در بازار موبایل ایران

موستانگ و کامارو 1969 با تیونینگ رینگ برادرز معرفی شدند

استرس چگونه روی اشتها و وزن تاثیر می‌گذارد؟

وان پلاس با 17 گوشی هوشمند 7T پرو پیانو ساخت

قیمت و مشخصات فنی هوندا CR-V مدل 2020 اعلام شد

تبلت نازک سرفیس پرو ایکس مایکروسافت قابلیت تعمیرپذیری درخورتوجهی دارد

ادوبی با مسئله بازخوردهای منفی اولیه دربرابر فتوشاپ آیپد روبه‌رو است

جایزه 60 هزار دلاری برای دو هکر نمایشگر Show 5 آمازون

تراشه 5G مدیاتک پنجم آذر معرفی می‌شود

کسب درآمد در منزل با کمک دستگاه جوجه‌کشی گروه صنعتی اسکندری

مایکروسافت امکان ضبط ویدئو 360 درجه را فراهم می‌کند

نمایش اپلیکیشن‌های ناسازگار با سرفیس پرو ایکس در مایکروسافت استور برای کاربران

Mastodon چیست و چرا کاربران توییتر در حال مهاجرت به آن هستند؟

سامسونگ: خود را برای حمله گلکسی فولدها به بازار آماده کنید!

روس ها هم ربات خودران تحویل کالا ساختند

شرکت امنیت سایبری گوگل در حال فروپاشی است

مایکروسافت با استودیوهای واقعیت ترکیبی امکان ضبط ویدئو 360 درجه را فراهم می‌کند

سایت سیم کارت؛ مرجع تخصصی خرید و فروش انواع سیم کارت

زاکربرگ چگونه به منفورترین مرد دنیای فناوری تبدیل شد؟

افزایش فروش رپتور در مقابل هایلوکس؛ رنگ خطر برای تویوتا

هم‌بنیان‌گذار واتساپ: کاربران باید حساب‌های کاربری فیسبوک خود را پاک کنند

آشنایی با نقش‌آفرینان پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران

پردازنده گرافیکی AMD Navi 23 احتمالا به فناوری Ray Tracing مجهز می‌شود

جزئیات بیشتری از گلکسی اس 11 سامسونگ فاش شد

آخرین قیمت انواع گوشی‌ موبایل در بازار

پژوهش دانشمندان درباره افزایش سطح آب دریاها حاوی نتایجی هراسناک است

پورشه 911 با تیونینگ RWB و موتور برقی تسلا