بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

توضیحات بهینه‌سازی مصرف سوخت درباره اظهارات اخیر رئیس شورای شهر تهران وزارت نفت

توضیحات بهینه‌سازی مصرف سوخت درباره اظهارات اخیر رئیس شورای شهر تهران
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در پی اظهارات اخیر رئیس شورای شهر تهران مبنی بر طلب 700 میلیون دلاری مترو از دولت که در خبرگزاری فارس منتشر شده بود برای تنویر افکار عمومی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شانا، توضیحات شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت درباره اظهارات محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس به شرح زیر است:
«بر اساس ماده (12) قانون رفع موانع تولیدِ رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور - مصوب سال 1394 - و به استناد مصوبه شورای اقتصاد به شماره 1193526 به تاریخ 96/3/8 طرح «توسعه حمل و نقل مسافر با قطار شهری در تهران و هشت کلانشهر مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان، قم، اهواز، کرج و کرمانشاه» وزارت نفت مکلف است متناسب با تعداد سفرهای اضافی از طریق واگن جدید (نه واگن‌های موجود) با اعلام سرمایه‌گذار عامل صرفه‌جویی طرح، تایید شهرداری تهران و دیگر کلانشهرها و تایید نهایی وزارت نفت مبلغ صرفه‌جویی را پرداخت کند.
مطابق با مصوبه شورای اقتصاد مقرر شده است که هزار دستگاه واگن جدید در سال‌های 96 تا 1400 وارد ناوگان مترو تهران و هزار دستگاه واگن جدید وارد ناوگان مترو هشت کلانشهر شده و وزارت نفت پس از ورود واگن‌های جدید و متناسب با تعداد سفر اضافه شده، سرمایه‌گذاری در تهران به مدت 10 سال و در دیگر کلانشهرها به مدت 15 سال را پرداخت کند. میزان بازپرداخت به صورت تجمعی در تهران و کلانشهرها، حداکثر 2.6 میلیارد دلار (1.42 میلیارد دلار در تهران و 1.18 میلیارد دلار در کلانشهرها) خواهد بود.
در آبان‌ماه 1397 مراسم امضای موافقتنامه‌های مربوط به افزودن واگن‌های جدید با حضور وزیر نفت و شهرداران تهران و هشت کلانشهر برگزار شد. مطابق با موافقتنامه‌های امضا شده، افزایش هزار و 439 دستگاه واگن جدید در مجموع در تهران و کلانشهرهای مشهد، تبریز، شیراز، اصفهان، اهواز، قم، کرج و کرمانشاه در دستور کار قرار گرفت.
هم‌اکنون قرارداد ورود 301 دستگاه واگن تا پایان سال 1399 به ارزش 428 میلیون دلار با شهرداری تهران و شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه امضا و ابلاغ شده است و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت به نمایندگی از وزارت نفت در حال پیگیری برای اعلام ورود واگن‌های جدید از سال 96 تاکنون است که این آمار باید از طریق شهرداری تهران به این شرکت اعلام شود. بدیهی است پس از اعلام ورود واگن‌ها توسط شهرداری تهران امکان بازپرداخت پس از تخصیص بودجه ازسوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مطابق با قانون سنواتی بودجه، در چارچوب قرارداد میسر خواهد بود.
در ضمن قرارداد ورود 285 دستگاه واگن جدید نیز با کلانشهرهای مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز در مرحله ابلاغ است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 1398 در مجموع 321 دستگاه واگن، مشمول طرح یادشده در تهران و چهار کلانشهر مشهد، شیراز، تبریز و اصفهان شود.
شایان ذکر است در پی نشست‌های مشترک این شرکت با محسن پورسید آقایی، معاون محترم حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و فرنوش نوبخت، مدیرعامل محترم شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه، متولیان امر از همکاری‌ها و اقدام‌های انجام شده توسط شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در حوزه ارتقا و توسعه حمل و نقل عمومی قدردانی کردند».


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

داستان ستاره خلیج فارس، از ادعا تا واقعیت

آیا کاهش تولید نفت اوپک مؤثر خواهد بود؟

اقدام اوپک می‌تواند به توازن بازار کمک کند

طرح‌های پتروشیمی هدفمند می‌شوند

ادامه نشست کمیسیون انرژی مجلس به فردا موکول شد

2500 فرصت شغلی در غرب کارون ایجاد شد

آیا ادعای حذف کارت و سامانه هوشمند سوخت صحت دارد؟

زنگنه: رشد شرکت‌های دانش‌بنیان برایم مهم است

قاچاق بنزین بسیار کم است

منشور همکاری اوپک و غیراوپک امضا شد

وزارت نفت در خودکفایی و استقلال در تولید فرآورده‌های نفتی سربلند بوده است

عملکرد وزارت نفت در توسعه پارس جنوبی

صرفه‌جویی 22 میلیون لیتری در مصرف روزانه بنزین کل کشور

زنجیره پالایش تا توزیع صنعت گاز در 5 سال آینده به خودکفایی می‌رسد

روند تولید و توزیع سوخت در کشور مطلوب است

سبد محصولات پتروشیمی تندگویان متنوع می‌شود

تعمیرات اساسی مجتمع بنزین‌سازی پالایش نفت اصفهان پایان یافت

سهام پتروشیمی ارومیه بهار آینده در بورس عرضه می‌شود

لایحه بودجه 99 با رویکرد ایستادگی در برابر تحریم‌ها تقدیم مجلس شد

260 هزار بشکه گازوئیل در بورس انرژی عرضه می‌شود

ایران در حوزه انرژی خودکفا شده است

کشف یک میدان بزرگ نفتی در مکزیک

تولید و توزیع 17 میلیون کارت سوخت طی 6 سال اخیر

تأکید وزیر انرژی عربستان بر وحدت اوپک و متحدانش

آیا کارت سوخت متهم قاچاق است؟

صنعت نفت از ظرفیت‎های بخش خصوصی بهره‎مند شود

بی‌توجهی «زنگنه» به توسعه صنعت پتروشیمی؛ ادعا یا واقعیت؟ (1)

بی‌توجهی «زنگنه» به توسعه صنعت پتروشیمی؛ ادعا یا واقعیت؟ (2)

کاهش کاغذی

قیمت نفت به‎دنبال توافق اوپک و متحدانش افزایش یافت

عملکرد 6 ساله «زنگنه» در وزارت نفت

اتصال بیش از 1200 روستای خراسان رضوی به شبکه سراسری گاز

برنامه‌ریزی برای نصب 10 پمپ‌ درون‌چاهی در یاران شمالی

قیمت سبد نفتی اوپک به مرز 65 دلار رسید

گزارش اختصاصی شانا از نتایج نشست‌ 177 اوپک

بیانیه پایانی نشست 177 اوپک منتشر شد

اجماع اوپک و غیراوپک برای تشدید کاهش تولید نفت

تولید نفت اوپک 500 هزار بشکه دیگر کاهش می‌یابد

وزیر نفت نشست 177 اوپک را خوب ارزیابی کرد

توضیحات وزیر نفت درباره نشست 177 اوپک

5 تصمیم اوپک در نشست 177

زنگنه: مذاکرات خوبی در نشست 177 اوپک انجام شد

تعمیرات اساسی و نوسازی واحدهای گاز و گاز مایع مناطق نفت‌خیز جنوب شتاب می‌گیرد

فاز نخست پروژه‌های پژوهشی ازدیاد برداشت در مرحله نهایی است

ایران از حق خود کوتاه نمی‌آید

جزئیات توافق اوپک بعد از نشست با غیراوپکی‌ها اعلام می شود

از خارجی‎ها تمجید و از داخلی‎ها ...

استفاده از نفت به عنوان سلاح تأسف آور است

حضور جوانان، مسیر توسعه صنعت نفت را هموار می‌کند

تازه‌ترین خبرها پیش از آغاز نشست 177 اوپک