سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

بازاریابی محصولات حلال بازاريابي

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - امروز، اسلام سریعترین مذهب در حال رشد بر روی زمین است، تخمین زده می شود جمعیت جهان تا سال 2020 به 3 میلیارد نفر برسد. این در حالی است اندازۀ بازار مواد غذایی حلال جهان تا سال 2030 به 10 تریلیون دلار خواهد رسید.
محبوبیت رو به رشد حلال را می توان به تعصبات دینی مرتبط دانست و باورهایی که غذای حلال را پاک تر، سالم و خوشمزه تر می داند آرم حلال در حال حاضر یک نمادی از کیفیت و انطباق مذهبی شده است . برخی این روند را اینگونه استدلال میکنند که آن را به عنوان بخشی دیگر از روند جهانی شدن می دانند. یکی دیگر از دلایل پذیرش بسیار زیادی از حلال در داخل جمعیت جهان فرآیند همگونی است.
تاکید بر حلال در حال رشداست .که به سرعت تبدیل به یک جریان بازار جدید و مشخص شده است و در حال حاضر در حال حرکت به جریان اصلی بازار، موثر و در حال تغییر ادراک که چگونه کسب و کار از نظر بازاریابی در حال انجام است.
بازاریابی محصولات حلال
مطالعه رفتار مصرف کننده بسیار حیاتی است هنگامی که آن را به بازاریابی محصولات حلال تعبیر می کنند . این واقعیت این است که مصرف کنندگان مسلمان بسیار شبیه به هر بخش های مصرف کننده دیگر، خواستار محصولات سالم و با کیفیت ، که همچنین بر شریعت اسلام مطابقت داشته باشد
مک دونالد در سنگاپور به عنوان یک مثال زده می شود ؛ ورود هشت میلیون مشتری در یک سال پس از به دست آوردن گواهی ، ،حلال، را می توان به عنوان نمونه برشمرد
از زمانی دریافت این گواهینامه ، حلال ، KFC ، برگر کینگ و تاکو بل باعث افزایش 20 درصدی در مشتریان".شده است .
مصرف کنندگان بخوبی توجه خود را تغییر داده اند به محصولی که دارای آرم حلال نیست واز نظر برندی دارای ارزش بالایی است به محصولی که دارای اعتبار از نظر برندی کمتر ولی دارای آرم حلال است .
از این رو ارزشمند است که ما نگاهی به هر یک از عناصر آمیخته بازاریابی است که می تواند جهت جلب رضایت مشتریان و اهداف شرکت مورد استفاده قرار گیرد.
محصول، بسته بندی و کیفیت
با وجود بازار بزرگ غذای حلال ، عدم توجه کشورهای مسلمان به این بازار در بحثهایی مانند بسته بندی ،کیفیت و.....باعث شده است سهم زیادی از این بازار توسط کشورهای غیر مسلمان اداره شود .
با وجود شکایت های متعدد، صادرکنندگان مسلمان کمی برای بهبود و یا اصلاح وضعیت قدم برداشته اند . سهوا، اعتماد خریداران از دست داده است، و آنها شروع به جستجو از جای دیگری، از جمله کشورهای غیر مسلمان کرده اند .
به عنوان یک نتیجه، امروز در بسیاری از کشورهای اسلامی، مرغ حلال، گوشت، محصولات لبنی و غذاهای دیگر عمدتا از اروپا، استرالیا، نیوزیلند، و امریکا وارد شده است. و مصرف کنندگان خوشحال هستند چرا که آنها نه تنها مواد غذایی حلال ، بلکه مواد غذایی با کیفیت بالا دریافت می کنند .
برچسب حلال نه تنها باید توصیفی باشد، بلکه باید روشن و معنی دار برای مصرف کنندگان باشد. این برچسب باید به وضوح منبع عناصر غذایی را مشخص کند ، بیشتر از آنچه که اجزای مواد غذایی را حاوی عناصر ناآشنا مانند E- اعداد، نشان دهد که "می تواند سردرگمی و مشکلات برای مصرف کنندگان مسلمان شود" را تشخیص دهد.
برچسب مجوز رسمی حلال به راحتی قابل تشخیص باشد تا بتواند انجام فرایض مذهبی برای مسلمانان ترویج کنند؛ با این حال به به نظر می رسد که برچسب حلال می بایست با یک فونت متفاوت از دیگر علائم تجاری باشد .. فونت تلطیف عربی بسیار مرتبط با اسلام که می تواند به این برچسب حلال گنجانده شود .
توسعه، روابط عمومی و تبلیغات
ارتقاء و نام تجاری کلیدی برای ساخت محصولات است. با ایجاد یک نام تجاری حلال، ما این فرصت را به زندگی بهتر برای مردم داده ایم . ایجاد یک علامت اعتماد برای جامعه مسلمان (حلال) می تواند تبدیل به برند با قدرت برای جامعه مسلمانان شود .
علاوه بر این، شرکت در نمایشگاه ها و سمینارها در محصولات حلال می تواند تنها به فروش بیشتر منجر شود. این می تواند باعث آگاهی مسلمانان و غیر مسلمانان که می توانند به طور یکسان به محصولات حلال ، تامین کنندگان / عمده فروشان در هر دو سطح ملی و بین المللی دسترسی پیدا کنند .
تبلیغات عامل کلیدی برای بازاریابی و فروش است. از دیدگاه تبلیغات حلال، استراتژی بستگی دارد به اینکه آیا یک بازار خاص است اکثریت مسلمان جمعیت و یا آن را ترکیبی از اقوام و جوامع مختلف است. در یک جامعه با اکثریت مسلمان، که در آن حضور کل غیر مسلمانان بصورت اقلیت هستند ، مناسبترین روش تبلیغات تاکید بر ماهیت حلال و ویژگی های مواد غذایی است به طوری که آن را جذب مردمی رایج در جامعه که اکثریت را تشکیل میدهد.
با این حال، در یک جامعه چند مذهبی که در آن مسلمانان هستند که بخش اقلیت جمعیت هستند ، محصول را می توان به عنوان حلال بر روی برچسب به طوری که اعضای جامعه از وضعیت خود آگاه هستند و همچنین ترویج محصول در اسلام و رسانه های قومی است. در اینجا، برای غیر مسلمانان، کیفیت محصول است که باید تاکید شود.
بازاریابی محصولات حلال
نویسنده : دکتر سعد حران ، دانشگاه برونئی دارالسلام
منبع : مجله حلال
مترجم :خدایار عبداللهی؛ مدرس ،محقق و مشاور بازاریابی

لینک کوتاه:
https://www.politicalmarketing.ir/Fa/News/104579/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جدیدترین کراس اور فولکس واگن برای بازار اروپا و آفریقا معرفی شد

بیت کوین ایست زد

عملکرد خیره‌کننده پتروشیمی شیراز در 3 ماه نخست 1400

مروری بر نام‌گذاری معابر«تهران»

1000میلیارد رانت «صیانت» کجا می‌رود؟

تمامی داده‌های دولتی داخل کشور میزبانی می‌شوند

ویروس کرونا چقدر می‌تواند خطرناک‌تر شود؟

بلو ارجین برای رقابت با اسپیس ایکس در حال پیشبرد برنامه‌ای مخفی است

دستیار هوشمند اپل به تبعیض علیه چین متهم شد

فاصله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سایر دستگاه ها در حوزه شفافیت چشمگیر است

رشد چشمگیر فروش گوشی‌های وان پلاس در بازار جهانی

آیا سامسونگ موبایل به سرنوشت ال جی موبایل دچار می شود؟

قیمت هندزفری گلکسی بادز 2 سامسونگ مشخص شد

افرادی که ایرادات توئیتر را پیدا کنند، پاداش نقدی خواهند گرفت

یک میلیارد دلار از سهام گوگل به فروش رسید

ساخته شدن بازی State of Decay 3 با آنرین انجین 5

ربات عجیبی که چشم بسته می‌دود و کالا‌ها را تحویل می‌دهد

انفجار یکی از بزرگ ترین باتری های جهان حین آزمایش

چگونه از داغ شدن گوشی در هوای گرم جلوگیری کنیم؟

هشدار اتحادیه اروپا در مورد واتساپ

سامانه 141 راه ارتباطی مخاطبان و مدیریت حمل و نقل عمومی کیش

ارائه خدمات غیر حضوری در کیش با هدف کاهش شیوع کرونا

نظارت های حداکثری اداره اجرائیات از سطح جزیره کیش

نسخه ویژه‌ی بنتلی فلاینگ اسپور اودیسین با پیشرانه پلاگین هیبرید معرفی شد

درخواست طرفداران از سامسونگ؛ عرضه‌ی گلکسی نوت بعدی به‌ جای گلکسی S22

شیائومی در یک قدمی گرفتن جایگاه نخست بازار گوشی‌ هوشمند از سامسونگ

انتشار به‌روزرسانی اندروید 11 برای پوکو X3 آغاز شد

معرفی کارت گرافیک AMD Radeon RX 6600 XT؛ اولین GPU دسکتاپ Navi 23

اهالی سیاست درباره طرح صیانت چه نظری دارند

TSMC: خط تولید تراشه‌ی آیفون و مک تحت تأثیر گازهای مخرب قرار گرفته‌ است

عرضه پردازنده‌‌های Ryzen Zen 4 و کارت‌های گرافیک‌ Radeon RX RDNA 3 در سال 2022

فعالیت صرافی بایننس در مالزی ممنوع شد

بانک مرکزی اوکراین اجازه‌ صدور ارز دیجیتال ملی دریافت کرد

خرید اقساطی انواع کالاهای دیجیتال از فروشگاه ای پرینتر

برخی کاربران از ترک خوردن نمایشگر مک‌بوک‌ M1 خبر می‌دهند

بیوگرافی پاول دورف ؛ کارآفرین سرکش، ناجی حریم شخصی یا گرداننده امپراتوری تاریک؟

انجمن موبایل: عدم ثبت سفارش برخی برندها، بازار موبایل را دچار تلاطم کرده است

آخرین به‌روزرسانی تلگرام افزایش کیفیت تماس تصویری و اضافه‌شدن قابلیت‌های جدید را به‌همراه دارد

گروه هیوبی و اوکی اکس شعبه‌های مستقر در چین خود را منحل می‌کنند

مشخصات S Pen پرو پیش از معرفی فاش شد

پالی گان (MATIC) چیست؛ هرآنچه باید درباره پالی گان و رمزارز MATIC بدانیم

فیلم مستند زندگی مایکل شوماخر از نتفلیکس پخش می‌شود

خدمات سئو و بهینه سازی سایت شرکت مهام

دانشمندان آکسفورد واکسن جدیدی برای طاعون ساخته‌اند

سویه دلتا ویروس کرونا یکی از واگیردارترین ویروس‌های جهان است

به‌زودی امکان ورود به حساب گوگل ازطریق دستگاه‌های اندرویدی قدیمی متوقف می‌شود

احتمال ظاهرشدن گونه مقاومی از ویروس کرونا وجود دارد

سلطه اپل بر بازار جهانی تبلت‌ها با عرضه 12٫9 میلیون آیپد در سه ماهه دوم 2021

پاریدولیا؛ تصاویر جالب از شخصیت‌انگاری در میوه‌ها و سبزیجات

خودرو ویژه تویوتا برای بازی های المپیک 2020 چگونه است