سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

بررسی یک تبلیغ، مک دونالد و ایده ای تکراری بازاريابي

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - در مطالب با عنوان « بررسی یک تبلیغ » ؛ یک آگهی، تبلیغ که می تواند چاپی، تبلیغات اینترنتی، چندرسانه ای، تیزر تلویزیونی و ... باشد مورد بررسی قرار می گیرد و شما می توانید علاوه بر مشاهده آن تبلیغ تحلیلی پیرامون آن را مطالعه فرمایید.
تبلیغ تلویزیونی مک دونالد
برای مشاهده تیزر تبلیغاتی به ادامه مطلب بروید
قبلاً هم در همین سایت، تبلیغات مک دونالد را بررسی کرده بودیم و در آنجا به ارتباط بین جایگاه برند مک دونالد و هدف اصلی تبلیغ اشاره کرده بودیم، همچنین در مطلب انواع اهداف تبلیغاتی ، به طور کلی به این موضوع پرداخته بودیم.
هر اقدامی در حوزه بازاریابی، هدفی را دنبال می کند که این هدف در راستای اهداف کلان تر و با توجه جایگاه برند و محصول در بازار می باشد. به طور کلی، تبلیغات در کشورهای توسعه یافته، به سمت تبلیغاتی که کمتر محسوس باشند حرکت کرده است، برخلاف تبلیغاتی که عموماً در ایران می بینیم و نام برند یا شرکت بارها در تبلیغ دیده و شنیده می شود و معمولاً گوینده تبلیغ (Narrator) چندین بار نام برند، شرکت یا محصول را با صدای خاص خود تکرار می کند ! در تبلیغات جهانی این موضوع کمتر دیده می شود. این موضوع برای برندهای شناخته شده بازار، تشدید هم می شود. مثلاً برندی مثل مک دونالد نیازی ندارد چندین بار نام خود را تکرار کند زیرا همه جامعه هدف مک دونالد را می شناسند و هدف تبلیغ عموماً یک یادآوری و شاید تحریک دوباره برای خرید باشد.
به هر حال با این مقدمه به بررسی این تبلیغ به خصوص مک دونالد می رسیم. در این آگهی تلویزیونی، دو فرد یکی نوجوان و دیگری میانسال در حال ماهیگیری در فضایی آرام و دلپذیر هستند و در حین ماهیگیری سیب زمینی سرخ کرده های مک دونالد را هم میل می کنند ! تا این که ماهیگیر نوجوان تصمیم می گیرد یک سیب زمینی را به عنوان طعمه به قلاب ماهیگیری بزند. پس از این کار، چند نفر دیگر ناگهان برای خوردن آن سیب زمینی خود را به داخل دریاچه پرتاب می کنند ...
ایده تبلیغ اصلاً جدید نیست، باید تکراری بودن ایده را به عنوان یک نقص مدنظر داشته باشیم، مخصوصاً وقتی این تبلیغ در حال پخش در رسانه ای باشد که مخاطبان آن روزانه بارها و بارها تبلیغات مختلف را دیده اند و دیگر اشباع شده اند! در چنین شرایطی نوآوری ایده تبلیغ، اهمیت بالایی پیدا می کند و شانس دیده شدن تبلیغ را بسیار افزایش می دهد. جدای از ایدۀ تبلیغ که به تکراری بودن آن اشاره کردیم، نحوه پرداخته شدن به این ایده هم در حد و اندازه یکی از 10 برند برتر دنیا نبود ! افرادی که برای خوردن سیب زمینی به داخل آب می پرند، می توانستند به گونه ای دیگر که کمی جذابتر و شاید خنده دار باشد، این کار را انجام دهند. یک نفر شیرجه می زند، یک نفر با دوچرخه و دیگری هم حین دویدن وارد آب می شود. به نظر می رسد، کمپانی سازنده تبلیغ بسیار به دنبال کم هزینه کردن ساخت تیزر بوده است.
با وجود مواردی که اشاره شد، باید فضاسازی و موسیقی آگهی و همچنین زمان کوتاه آن را از نقاط قوت آگهی دانست. ماهیگیری، صدای طبیعت، موسیقی مناسب در مجموع یک فضای آرامش‌بخش را ایجاد می کند و استفاده از غذای مک دونالد در این فضا، غیر مستقیم پیامی روانی را به مخاطب می دهد و مک دونالد را با آرامش همراه می سازد.
این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.

لینک کوتاه:
https://www.politicalmarketing.ir/Fa/News/105610/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

بازی Oddworld: Soulstorm برای کنسول‌های ایکس‌باکس لیست شد

فراری 296GTB با پیشرانه قدرتمند پلاگین هیبرید معرفی شد

خبر بد برای طرفداران بازی محبوب PUBG

دورکاری بیش از 8 هزار نفر از کارکنان شهرداری تهران در دوران کرونا

فرایند دیجیتال سازی بیش از یک میلیون سند حقوقی در سازمان

پیام تسلیت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به جامعه رسانه ای کشور و خبرگزاری ایسنا در پی ضایعه تاسف بار درگذشت دو خبرنگار جوان خبرگزاری های ایسنا و ایرنا

تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر انسجامی همگانی در مصرف بهینه برق

پوشش زنده زومیت از کنفرانس رونمایی ویندوز 11 مایکروسافت [تمام شد]

آشنایی با مفاهیم کامپیوتر کوانتومی و اشتباهات رایج در این حوزه

روسیه در صدد ارسال کیهان‌نوردان به ایستگاه فضایی چین است

فولکس واگن گلف GTE اسکای لایت با پیشرانه پلاگین هیبرید معرفی شد

هوندا سیویک هاچبک 2022 با طراحی جدید معرفی شد

قیمت کولر گازی در بازار، فروش اقساطی کولر گازی بدون ضامن

آنتی اکسیدان چیست؟ هر آنچه باید درباره آنتی اکسیدان بدانیم

اتحادیه اروپا به دنبال اعلام اهداف سختگیرانه برای استاندارد آلایندگی یورو 7 است

جان مک‌آفی در زندان اسپانیا خودکشی کرد

اسرار ابر یخی اطراف منظومه شمسی ما

حداقل مشخصات سخت‌افزاری ویندوز 11

ویندوز 11 معرفی شد؛ آغاز دگردیسی سیستم عامل محبوب مایکروسافت

ویندوز 11 پاییز امسال با به‌روزرسانی رایگان منتشر می‌شود

اپلیکیشن «Chat» تیمز، پیام‌رسان پیش‌فرض از پیش نصب شده روی ویندوز 11 خواهد بود

پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی به ویندوز 11 اضافه شد

نسخه جدید فروشگاه ویندوز را با تغییر گسترده سیاست‌های همکاری با توسعه‌دهندگان معرفی شد

معرفی مجدد ویجت‌ها و فید هوشمند با ویندوز 11

ویندوز 11 احتمالا کاربران ویندوز 7 را سرانجام به به‌روزرسانی قانع کند

کشورهای مصرف‌کننده واکسن چینی کرونا درحال مواجهه با موج تازه عفونت‌ها هستند

روایت خانه‌ای که پس از ماه‌ها بالاخره چاپ شد!

مایکروسافت، ویندوز 11 را معرفی کرد

کاربرد هوش مصنوعی در استخدام نیروی انسانی

پیام تسلیت شریعتمداری در پی درگذشت دو خبرنگار

با تخصیص بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات نرخ بیکاری کرمانشاه هفت درصد کاهش یافت

افتتاح مجموعه استخرهای کارگران در استان کرمانشاه

Battlehub نام حالت مخفی بازی Battlefield 2042 است

شناسایی 150 مورد آلودگی به فیشینگ در خرداد ماه

فهرست بازی‌های جدید ایکس‌باکس گیم‌ پس منتشر شد

مهمترین کارهایی که پس از نصب ویندوز 10 روی رایانه باید انجام دهید

اینترنت 5G چقدر از 4G سریع‌تر است؟

نینتندو حامی بازی‌ساز لهستانی شد

به‌روزرسانی تازه‌ای برای بازی Valheim عرضه شد

اجماع رگولاتورهای اروپا و آمریکا علیه قدرت طلبی شرکت‌های فناوری

خالق یکی از آنتی ویروس‌های مطرح دنیا خودکشی کرد

حل بحران زباله‌های پلاستیکی از طریق سیستم بازیافت رباتیک

نشانه‌هایی که از پایان عمر تلفن همراهتان خبر می‌دهند

تعهد بسیار زیاد سازندگان Halo Infinite به عرضه بازی در تعطیلات 2021

هواوی از ورود به بازار سوئد ناکام ماند

بسته الحاقی جدید بازی Zombie Army 4: Dead War’s چه کار می‌کند؟

رشد 76 میلیارد دلاری ارزش بازار ارزهای دیجیتال

آپدیت اندروید 11 دو گوشی شیائومی عرضه شد

نمایندگان گوگل، فیس‌بوک و توئیتر در راه سنای برزیل

تجهیز آیفون 14 به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر