سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

عناصر اساسي در طراحي استراتژي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاريابي سياسي - رسانه‌هاي اجتماعي به عنوان يکي از اصلي‌ترين ابزارهاي بازاريابي براي کسب‌وکارها هستند. امروزه به دليل بازگشت سرمايه‌ي بسيار بالا، هر کسب وکاري به دنبال بهره‌گيري از آن است. اما ايجاد اکانت رسانه‌هاي اجتماعي و شروع به توليد محتواهاي جذاب گام اول بازاريابي رسانه هاي اجتماعي نيست. قبل از هر چيزي شما بايد استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي خود را به صورت صحيح تنظيم کنيد. اين استراتژي با اين‌که مي‌تواند نقش بسيار موثري در توسعه‌ي شبکه‌هاي اجتماعي داشته باشد، اما به سادگي مي‌توانيد آن را طراحي کنيد.
در ادامه با گام‌هاي اساسي طراحي استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي آشنا خواهيد شد.
اهداف کسب وکار خود را شناسايي کنيد
هر قطعه‌اي از استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي شما بايد براساس اهداف کسب وکارتان تعيين شود. شما نمي‌توانيد بدون دانستن آن‌چه که مي‌خواهيد، به سمت آن حرکت کنيد.
هدف نهايي کسب وکار خود را شناسايي کنيد و بدانيد که چگونه مي‌خواهيد از رسانه‌هاي اجتماعي براي رسيدن به آن‌ها استفاده کنيد. اهداف شما ممکن است موارد زير و يا مواردي مشابه با موارد زير باشند.
افزايش آگاهي از برندحفظ مشتريفروش محصولکاهش هزينه‌هاو … .اين نکته‌ي مهم را در نظر داشته باشيد که تعداد اهداف بيش از حد شما را منحرف مي‌کند و تمرکز اصلي شما را بر هم مي‌زند. ما پيشنهاد مي‌کنيم دو هدف اوليه و دو هدف ثانويه داشته باشيد، بقيه‌ي خواسته‌هاي‌تان را هم به صورت زيرمجموعه‌اي از اين اهداف در نظر بگيريد.
اهداف تان را از لحاظ SMART بودن بسنجيد
شما ممکن است اهدافي را تعيين کنيد، اما اين اهداف به اندازه‌ي کافي مناسب نباشند. به عنوان مثال، شما ممکن است افزايش تعداد سرنخ‌هاي بازاريابي را هدف خود قرار دهيد، اما ندانيد که به صورت ماهانه چه تعداد سرنخ بازاريابي بايد توليد کنيد و چه نرخي از آن‌ها را چگونه بايد به فروش تبديل کنيد.
شما بايد اهداف خود را با استفاده از الگوي SMART (مشخص، قابل اندازه‌گيري، مرتبط بودن، قابليت دستيابي و محدوديت زماني) مورد بررسي قرار دهيد.
به شناسايي مخاطبان خود اقدام کنيد
اگر کسب‌وکاري از کمبود تعاملات شبکه‌هاي اجتماعي خود ناراضي باشد، اين موضوع به احتمال زياد ممکن است از عدم شناخت صحيح مخاطب نشات گرفته باشد.
شناخت صحيح مخاطب باعث مي‌شود شما افراد مناسب را در مکان مناسب، در زمان مناسب و با پيام مناسب هدف قرار دهيد. شما مي‌توانيد مخاطب مناسب خود را از لحاظ سن، شغل، درآمد، مشکلات، موانع، عادت‌ها، انگيزه‌ها و … در نظر بگيريد و سپس تعيين کنيد که افرادي با اين خصوصيات را در کجا مي‌توان يافت.
رقباي خود را بشناسيد و تحليل کنيد
آشنايي با رقبا و تجزيه تحليل استراتژي آن‌ها به شما کمک خواهد کرد تا موضوع را از جنبه‌هاي مختلف مورد بررسي قرار دهيد. يک ليست حداقل دو رقمي از رقباي خود تهيه کنيد. تعداد دنبال کنندگان، نرخ تعاملات، نوع محتوايي که منتشر مي‌کنند، زمان‌هاي انتشار و هر آن‌چه را که فکر مي‌کنيد مفيد است را ثبت کنيد.
اين اطلاعات به شما کمک خواهند کرد که شناخت بهتري از مخاطبان و محتواي ارسالي‌ مناسب‌تان داشته باشيد.
کانال‌ها و روش‌هاي مناسب را شناسايي کنيد
شما نمي‌توانيد در همه‌ي کانال‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي به صورت يکجا فعاليت کنيد. بنابراين بايد کانال‌هايي را که بيشترين بازدهي را به شما ارائه مي‌کنيد را پيدا کنيد. و براي فعاليت در آن‌ برنامه‌ريزي کنيد.
تمام کانال‌هايي که بهترين رقباي تان در آن‌ها فعاليت مي‌کنند را مورد بررسي قرار دهيد؟ در کدام کانال بيشترين تعاملات وجود دارد؟ در کدام‌يک مخاطبان هدف شما حضور دارند؟
استراتژي محتواي خود را تنظيم کنيد
بعد از اين‌که رقباي خود را شناسايي کرديد، کانال‌هاي مناسب بازاريابي را انتخاب کرديد، مي‌بايست براي محتواي خود برنامه‌ريزي کنيد. چه نوع محتوايي بايد توليد کنيد؟ چه زمان‌هايي بهترين زمان براي انتشار محتوا است و … .
بودجه و منابع مناسب را اختصاص دهيد
براي شروع بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي خود به چه منابعي نياز داريد؟ همه‌ي اين منابع را يادداشت کرده و بودجه‌اي که بايد براي آن‌ها اختصاص دهيد را تعيين کنيد. به عنوان مثال، ممکن است شما بخواهيد مديريت شبکه هاي اجتماعي خود را به يک تيم توليد محتوا بسپاريد. از همين رو، بايد تعيين کنيد که ماهانه بايد چه هزينه‌اي براي آن بپردازيد و موارد مشابه ديگر.
نقش‌ها را تعيين کنيد
شما ممکن است تيم مشخصي براي بازاريابي شبکه هاي اجتماعي خود داشته باشيد. بنابراين بايد تعيين کنيد چه کسي مسئوليت توليد محتوا را خواهد داشت. چه کسي به نظرات پاسخ خواهد داد. چه کسي مخاطبان هدف را شناسايي کرده و مورد هدف قرار خواهد داد و … .
برچسب ها: استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي, تنظيم استراتژي, رسانه هاي اجتماعي, شبکه هاي اجتماعي

لینک کوتاه:
https://www.politicalmarketing.ir/Fa/News/11831/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جدیدترین کراس اور فولکس واگن برای بازار اروپا و آفریقا معرفی شد

بیت کوین ایست زد

عملکرد خیره‌کننده پتروشیمی شیراز در 3 ماه نخست 1400

مروری بر نام‌گذاری معابر«تهران»

1000میلیارد رانت «صیانت» کجا می‌رود؟

تمامی داده‌های دولتی داخل کشور میزبانی می‌شوند

ویروس کرونا چقدر می‌تواند خطرناک‌تر شود؟

بلو ارجین برای رقابت با اسپیس ایکس در حال پیشبرد برنامه‌ای مخفی است

دستیار هوشمند اپل به تبعیض علیه چین متهم شد

فاصله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سایر دستگاه ها در حوزه شفافیت چشمگیر است

رشد چشمگیر فروش گوشی‌های وان پلاس در بازار جهانی

آیا سامسونگ موبایل به سرنوشت ال جی موبایل دچار می شود؟

قیمت هندزفری گلکسی بادز 2 سامسونگ مشخص شد

افرادی که ایرادات توئیتر را پیدا کنند، پاداش نقدی خواهند گرفت

یک میلیارد دلار از سهام گوگل به فروش رسید

ساخته شدن بازی State of Decay 3 با آنرین انجین 5

ربات عجیبی که چشم بسته می‌دود و کالا‌ها را تحویل می‌دهد

انفجار یکی از بزرگ ترین باتری های جهان حین آزمایش

چگونه از داغ شدن گوشی در هوای گرم جلوگیری کنیم؟

هشدار اتحادیه اروپا در مورد واتساپ

سامانه 141 راه ارتباطی مخاطبان و مدیریت حمل و نقل عمومی کیش

ارائه خدمات غیر حضوری در کیش با هدف کاهش شیوع کرونا

نظارت های حداکثری اداره اجرائیات از سطح جزیره کیش

نسخه ویژه‌ی بنتلی فلاینگ اسپور اودیسین با پیشرانه پلاگین هیبرید معرفی شد

درخواست طرفداران از سامسونگ؛ عرضه‌ی گلکسی نوت بعدی به‌ جای گلکسی S22

شیائومی در یک قدمی گرفتن جایگاه نخست بازار گوشی‌ هوشمند از سامسونگ

انتشار به‌روزرسانی اندروید 11 برای پوکو X3 آغاز شد

معرفی کارت گرافیک AMD Radeon RX 6600 XT؛ اولین GPU دسکتاپ Navi 23

اهالی سیاست درباره طرح صیانت چه نظری دارند

TSMC: خط تولید تراشه‌ی آیفون و مک تحت تأثیر گازهای مخرب قرار گرفته‌ است

عرضه پردازنده‌‌های Ryzen Zen 4 و کارت‌های گرافیک‌ Radeon RX RDNA 3 در سال 2022

فعالیت صرافی بایننس در مالزی ممنوع شد

بانک مرکزی اوکراین اجازه‌ صدور ارز دیجیتال ملی دریافت کرد

خرید اقساطی انواع کالاهای دیجیتال از فروشگاه ای پرینتر

برخی کاربران از ترک خوردن نمایشگر مک‌بوک‌ M1 خبر می‌دهند

بیوگرافی پاول دورف ؛ کارآفرین سرکش، ناجی حریم شخصی یا گرداننده امپراتوری تاریک؟

انجمن موبایل: عدم ثبت سفارش برخی برندها، بازار موبایل را دچار تلاطم کرده است

آخرین به‌روزرسانی تلگرام افزایش کیفیت تماس تصویری و اضافه‌شدن قابلیت‌های جدید را به‌همراه دارد

گروه هیوبی و اوکی اکس شعبه‌های مستقر در چین خود را منحل می‌کنند

مشخصات S Pen پرو پیش از معرفی فاش شد

پالی گان (MATIC) چیست؛ هرآنچه باید درباره پالی گان و رمزارز MATIC بدانیم

فیلم مستند زندگی مایکل شوماخر از نتفلیکس پخش می‌شود

خدمات سئو و بهینه سازی سایت شرکت مهام

دانشمندان آکسفورد واکسن جدیدی برای طاعون ساخته‌اند

سویه دلتا ویروس کرونا یکی از واگیردارترین ویروس‌های جهان است

به‌زودی امکان ورود به حساب گوگل ازطریق دستگاه‌های اندرویدی قدیمی متوقف می‌شود

احتمال ظاهرشدن گونه مقاومی از ویروس کرونا وجود دارد

سلطه اپل بر بازار جهانی تبلت‌ها با عرضه 12٫9 میلیون آیپد در سه ماهه دوم 2021

پاریدولیا؛ تصاویر جالب از شخصیت‌انگاری در میوه‌ها و سبزیجات

خودرو ویژه تویوتا برای بازی های المپیک 2020 چگونه است