سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

کارآفرینی چیست و کارآفرین کیست؟ کسب و کار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - کارآفرینی چیست و به چی کسی کارآفرین می گویند؟ به طور کلی، لقب کارآفرین به فردی منسوب می‌شود که با ایجاد یک شغل جدید و به جان خریدن ریسک های فراوان از مزایای شغلی بسیاری روبرو خواهد شد. کارآفرین معمولا به عنوان یک شخص مبتکر و منبعی مهم از ایده ها، محصولات، خدمات، اصول و مشاغل نو شناخته می‌شود.
نقش کارآفرینان در اقتصاد هر جامعه ای بسیار پررنگ و حائز اهمیت است. این افراد با استفاده از مهارت ها و ابتکارهای خاص خود به پیشبینی نیازهای جامعه پرداخته و با ایده های جدید خود گام های مهمی در بازار برمی دارند. کارآفرینی عمدتا عمل پر ریسکی است. بنابراین بسیاری از کارآفرینان که با رعایت اصول لازم و با آینده نگری ابتکار عمل به خرج داده و استارتاپی را راه اندازی می کنند، لایق دستیابی به پاداش هایی چون سودآوری، شهرت و فرصت های رشد هستند.
ریسک موجود در عرصه کارآفرینی شاید دورنمای جالبی نداشته باشد. اما سوددهی قابل توجهی که این مشاغل به همراه دارند انگیزه ی خوبی است برای اینکه شما نیز به راه اندازی کسب و کار شخصی خود بیندیشید. البته لازم به ذکر است که دستیابی به بازدهی و سود بالا در عرصه کارآفرینی یک امر قطعی نیست. اما در صورت سوددهی، کارآفرین نه تنها از ریسک هایی که از سر گذرانیده پشیمان نخواهد بود، بلکه با قدرت هر چه تمام تر، ریسک های بیشتری را به جان خریده و با کنترل اموری چون بازاریابی، توزیع و فروش محصولات و خدمات خویش، به سوددهی بیشتر در آینده خواهد اندیشید.
کارآفرینی چیست؟

سیاست و بازاریابی


به زعم اقتصاددانان، کارآفرینی در کنار سه منبع مهم دیگر –منابع طبیعی، کار و سرمایه- یکی از منابع لاینفک عرصه ی تولید هر کشور محسوب می شود. یک کارآفرین زیرک ترکیب این سه منبع را در خدمت تولید کالا یا ارائه ی خدمات لازم به کار می بندد. وظیفه ی کارآفرین این است که با جذب نیرو و ایجاد یک برنامه کاری منظم منابع مالی را به دست گرفته و کسب و کار مورد نظر را مدیریت و رهبری نماید.
اگر تا اینجای کار، کارآفرینی را یک شغل راحت و بی دردسر فرض کرده اید، بهتر است در این مورد کمی تجدید نظر نمایید. چرا که کارآفرینی همواره شغلی پر فراز و نشیب بوده و موانع زیادی بر سر راه آن قرار داشته اند. در ذیل به سه موردی که به زعم بسیاری از کارآفرینان چالش برانگیزترین موانع پیش روی کارآفرینی هستند اشاره شده است:
کاغذ بازی های مداوم جذب نیروهای خوش استعداد جذب منبع مالی انواع کارآفرینی

سیاست و بازاریابی


بر اساس یک دسته بندی جامع، انواع کارآفرینی به 9 گروه قابل تقسیم بندی خواهد بود:
کارآفرینی مدیریتی
این نوع کارآفرینی حول محور تکنیک ها و عملکردهای مدیریتی می گردد. از این نوع، برای مدیریت و کنترل موقعیتهای فعلی و آتی به نحو احسن مورد استفاده قرار می گیرد.
کارآفرینی فرصت طلبانه
حکایت این نوع کارآفرینی حکایت ضرب المثل معروف “تا تنور داغ است نانت را بچسبان” است. در این نوع، شما شاهد بهترین نمود مقوله ی کارآفرینی خواهید بود.
کارآفرینی اکتسابی
آموزش پیوسته از محیط های رقابتی و یا دستیابی به ظرفیتهای فنی رقبا از ویژگی های بارز این گروه می باشد. در این نوع کارآفرینی شکست نه تنها معنایی ندارد، بلکه به عنوان انگیزه ای برای آموزشهای آتی عمل خواهد کرد.
کارآفرینی انکوباتیو
نوعی از کارآفرینی که به صورت درون سازمانی به خلق و توسعه ی ایده های نو می پردازد. تولید فناوری های متفاوت از جمله ویژگی های این نوع کارآفرینی می باشد.
کارآفرینی تقلیدی
همانطور که از نام آن پیداست، این نوع کارآفرینی –بر اساس یک توافقنامه- به تقلید و پیروی از یک سیستم تولیدی و خدمات رسانی موجود در بازار پرداخته و به عنوان واسطه ای در سرتاسر جهان عمل می کند.
کارآفرینی خصوصی
این نوع کارآفرینی مختص بخش خصوصی بوده و افراد مشغول در این عرصه از بودجه ها و خدمات دولتی برای پیشبرد اهداف کارآفرینانه ی خود بهره مند می شوند.
کارآفرینی عمومی
کارآفرینی هایی که دولت از طریق آژانس های توسعه ی خود به آن مبادرت می ورزد در این دسته بندی قرار می گیرند. همه ی کشورها، اعم از فقیر و غنی، برای پوشش دادن نواقص بخش خصوصی، به کارآفرینی در بخش عمومی همت می گمارند.
کارآفرینی فردی
کارآفرینی ای که از دل یک خانواده سر بر آورد و یا تنها یک فرد مسئول تمام و کمال آن باشد را گویند.
کارآفرینی انبوه
چنین نوعی از کارآفرینی زمانی در اقتصاد یک کشور پدید می آید که انگیزه و جو لازم برای توسعه ی روحیه ی کارآفرینی در سطح انبوه وجود داشته باشد. از ویژگی های این نوع کارآفرینی ایجاد کسب و کارهای کوچک و بزرگ در سطح کشور می باشد.
کارآفرینی در منزل (مشاغل خانگی)

سیاست و بازاریابی


به نظر می رسد درآمد زایی در منزل شخصی ایده ی بسیار وسوسه انگیزی باشد. شما می توانید با استفاده از روش های ذیل بدون بیرون رفتن از خانه خود درآمدزایی کرده و کسب و کار شخصی خود را راه اندازی نمایید. خالی از لطف نیست بدانید که 69 درصد از کارآفرینان ایالات متحده، کسب و کار خود را از منزل شخصی شان آغاز نموده اند.
پس اگر فکر می کنید تنها شما هستید که به کارآفرینی در منزل می پردازد سخت در اشتباهید. نکته ی قابل توجه دیگر این است که کارآفرینی در منزل، صرفا” محدود به استارتاپ و گام های اولیه ی کار نیست. بسیاری از کارآفرینان موفق، حتی مدتهای طولانی پس از توسعه و ارتقای کسب و کار خود، همچنان در منزل به کار مشغول هستند.
باور اشتباه دیگری که در رابطه با این نوع کارآفرینی وجود دارد این است که کارآفرینان در منزل صرفا به تنهایی به کار مشغولند و هیچ وقت کارمندی نداشته و نخواهند داشت. جالب است بدانید که تنها یک چهارم کارآفرینان در منزل به تنهایی کسب و کار خود را پیش برده و سه چهارم باقیمانده برای توسعه و پیشرفت تجارت خود با پرسنل خود همکاری می کنند.
امروزه، تقریبا همه ی امور زندگی از طریق فناوری اطلاعات و از راه دور انجام می شود. بنابراین امکان درخشش مشاغلی چون کارآفرینی در منزل- به ویژه در حوزه مشاغل دانش بنیان- که نیاز چندانی به حضور فیزیکی افراد ندارد بیش از هر زمان دیگری فراهم می باشد.
ویژگی های کارآفرینی در منزل
از مشخصه های اصلی کارآفرینی در منزل می توان به این موارد اشاره نمود:
هزینه ی کم در مقایسه با دیگر مشاغل بودجه با منبع شخصی و یا خانوادگی عدم نیاز به سرمایه گذاری خطر پذیر عدم محدودیت سنی الگوهای سنی ویژه ی کارآفرینی- اوج انگیزه ی کارآفرینی در سنین جوانی و بعد از 65 سالگی، فرود آن در سنین میانسالی زنان به عنوان قشر اعظم طرفداران مشاغل خانگی امکان کار حتی برای بازنشستگان و سالخوردگان امکان برخورداری از همکاری خانواده، اقوام و یا کارمندانی با سطح دستمزد کم آغاز و توسعه ی کار در منزل باورهایی غلط در رابطه با کارآفرینی
در ذیل تعدادی از باورهای غلط رایج در خصوص پدیده کارآفرینی را مشاهده خواهید کرد. البته خاطرتان جمع باشد که اینها افسانه ای بیش نیستند.
کارآفرینان بدون برنامه ریزی و هدف ریسک کرده و در کار خود حساب و کتابی ندارند. برای کارآفرین شدن حتما” باید یک اختراع/ابداع آنچنانی و قابل توجه ارائه کرد. برای کارآفرین شدن حتما” باید سن و سالی از شما گذشته باشد و تجربه کاری زیادی در صنعت مورد نظر داشته باشید. کارآفرینان پیش از برداشتن اولین گام به تحقیقات گسترده دست می زنند. برای شروع کارآفرینی به سرمایه ی اولیه ی هنگفتی نیاز دارید. چنانچه عزم خود را جزم کرده اید که ریسک راه اندازی کسب و کار خود را به جان بخرید، تن به این افسانه ها نداده و هرچه زودتر به فکر اسمی برای کسب و کارتان باشید:
کارآفرین کیست؟

سیاست و بازاریابی


اگر شما نیز در زمره افرادی هستید که از کارکردن برای دیگری خسته شده اید و قصد دارید کسب و کار خود را راه اندازی کنید، پس شرط اول برای کارآفرین شدن را دارا هستید. در واقع، شما و امثال شما که مایلند ایده های خاص و شخصی خود را تبدیل به یک کسب و کار کرده و به مرور اهداف بزرگ خود را محقق سازند، دارای روحیه کارآفرینی بوده و در صورت آشنایی با فوت و فن های این کار قطعا موفقیت از آن شما خواهد بود.
آنچه هر کارآفرین در وهله اول باید از آن آگاهی داشته باشد ماهیت پدیده کارآفرینی است. لذا در این مقاله، شما را با تعریفی اصولی از کارآفرینی آشنا خواهیم کرد. اگر همچنان مصمم و با اراده، رویای کارآفرینی و موفقیت را در سر می پرورانید این مقاله را مطالعه کنید تا با نقشها و وظایف خود در این مسیر آشنا شده و با دیدی بازتر رو به جلو حرکت آغاز کنید.
عموما کارآفرین فردی است که با حداقل امکانات و منابع لازم، یک کسب و کار جدید را آغاز کرده و پیش می برد. در حقیقت هنر کارآفرین در این است که به قول پیتر تیل، کارآفرین برتر و نویسنده کتاب صفر تا یک ، از هیچ همه چیز بسازد. به طور معمول، آنچه یک کارآفرین را از دیگر فعالین حوزه کسب و کار متمایز می سازد این است که دست به ارائه خدمات و محصولاتی بی بدیل بزند. به عبارتی یک کارآفرین موفق کسی است که امضای تجاری مخصوص خودش را داشته باشد و بدین شیوه، از دیگر رقبا متمایز باشد.
اما شرط مهم دستیابی به موفقیت در حوزه کارآفرینی، ریسک پذیری و مقاومت بالاست. دنیای کارآفرینی سرشار از نوسانات و ابهاماتی است که بسیاری از ناکارآفرینان را دلسرد کرده و از ادامه راه باز داشته است. واضح است، شما خودتان انتخاب کرده اید که حقوق بگیر فرد یا ارگان دیگری نباشید. به عبارتی قصد دارید نه تنها آقا و شاگرد خود باشید، بلکه در سطح کلان به سود جامعه خود عمل کنید.
چطور به یک کارآفرین موفق بدل شویم؟

سیاست و بازاریابی


اگر مایلید کارآفرین شوید و در این عرصه به موفقیت دست یابید، لازم است بدانید که هر شخص بسته به شرایط ویژه خود ملزم به طی مراحلی می باشد. بنابراین اگر تا به حال کارآفرینی خود را شروع نکرده و منتظر یک نسخه ی بی نقص بوده اید، بهتر است بدانید که هیچ الگوی ثابتی برای شروع این کار وجود ندارد. به عبارت دیگر، موفقیت یک کارآفرین در گرو دو عامل حیاتی ذیل است که به اقتضای شرایط، تلاش، محیط، ریسک و دیگر عوامل از فردی به فرد دیگر متفاوت می باشد. این دو عامل عبارتند از:
اشتیاق به کار شناسایی فرصتهای شغلی مناسب و نو فصل مشترک زندگینامه ی همه کارآفرینان دنیا چیزی نیست جز شور و اشتیاق آنها به هدفی که در پیش گرفته اند. شور و شوق مهمترین مولفه ایست که هر کارآفرینی باید در وهله اول از آن برخوردار باشد. شاید به همین علت است که شعار اکثر کارآفرینان موفق این بوده: “راهی پیدا کن تا برای کارهایی که سابق بر این به صورت رایگان انجام می دادی، دستمزد بگیری.”
یک کارآفرین موفق تنها با شناسایی موقعیتها و فرصتهای شغلی و با شور و اشتیاق است که می تواند روحیه ی کاری لازم را بدست آورده و علیرغم ریسک های فراوان کسب و کار خود را راه اندازی نماید. بنابراین شما باید برای بذر دریافت سودهای کلان از فرصتهای شغلی جدیدی را که خود خلق کرده اید، در ابتدای کار با شور و اشتیاق بر بستر شغلی خود بپاشید تا از محصول آن نهایت لذت و استفاده را ببرید.
5 گام مهمی که هر کارآفرین موفقی باید بردارد

سیاست و بازاریابی


دستیابی به سود و نتیجه ی دلخواه در امر کارآفرینی مستلزم عوامل متعدد و متنوعی است که به طور خلاصه در پنج مورد کلی بدان خواهیم پرداخت:
1. برخورداری از ثبات مالی
این مرحله چندان ضروری نبوده اما شدیدا توصیه می شود. هرچند بسیاری از افراد با منابع مالی اندک کسب و کار خود را راه اندازی نموده اند، برخورداری از منابع مالی ثابت و قابل توجه شانس موفقیت شما را دو چندان خواهد نمود. به طور مثال، شما با برخورداری از سرمایه ی کافی، قادرید زمانی را که برای جستجوی منابع مالی صرف می کنید به برنامه ریزی در مورد توسعه ی کسب و کار خویش اختصاص دهید.
2. در نظر گرفتن مجموعه ای از مهارت ها
این مرحله که از نظر اهمیت در جایگاه دوم قرار می گیرد، به طور همزمان با مرحله ی اول-جذب سرمایه- قابل اجرا می باشد. شما می توانید با کسب مهارت و دانش در حوزه ی کسب و کار مورد نظر خود این مرحله را طی نمایید.
3. تولید محتوا در شبکه های مختلف ارتباطی
اهمیت این مرحله کمتر از مرحله ی پیشین نمی باشد. شما می توانید محتوای اطلاعاتی خود را در قالب پادکست، کتاب، مقالات و سخنرانی ها در اختیار سایرین قرار دهید. عامل مهم و تعیین کننده در تاثیر گذاری این محتوا، نه شیوه ی انتقال آن که تنوع آن می باشد.
4. شناسایی مشکل و یافتن راه حل
یک کارآفرین حرفه ای قادر است از طریق رد و بدل محتوای اطلاعاتی در شبکه های مختلف مشکلات جامعه ی هدف خود را شناسایی نماید. یک ضرب المثل تجاری معروف هست که می گوید:” محصولات و خدمات شرکت شما باید یک مشکل یا مسئله را از میان بردارند.” بنابراین، کارآفرین با شناسایی مشکل کسب و کاری راه اندازی کرده و در صدد حل آن بر خواهد آمد.
5. حل مسئله
استارتاپ های موفق مشکلات دیگر شرکت ها و یا عموم جامعه را برطرف می سازند. به این کارکرد ” ارزش افزوده ی درون مشکلی” گفته می شود. به طور مثال، به تازگی متوجه شده اید که سیستم نوبت دهی یک مطب دندانپزشکی به قدری ضعیف عمل کرده که بسیاری از مراجعین قادر به اخذ نوبت نمی باشند. بنابراین شما با ارائه ی یک سیستم نوبت دهی آنلاین مشکل مراجعین و دندانپزشک را مرتفع خواهید ساخت.
5 مهارت ضروری که هر کارآفرینی باید از آن برخوردار باشد

سیاست و بازاریابی


1. ارتباط
شما به عنوان یک کارآفرین باید در وهله ی اول، از مهارت برقراری ارتباط برخوردار باشید. خواه کسب و کاری تک نفره داشته باشید، خواه هزار نفر زیر دست شما مشغول به کار باشند؛ برقراری ارتباط موثر با دیگران –پرسنل، مشتریان، سرمایه گذاران، دستیاران، شرکا- نقش بسزایی در رشد و توسعه ی کسب و کار شما خواهد داشت.
2. فروش
فروش شما به عنوان یک کارآفرین در گرو ارتباطات موثر و موفق شماست. شما باید بتوانید هر چیزی را به شیوه ای به فروش برسانید -ایده ی شغلی تان را به سرمایه گذاران، محصول/خدمات خود را به مشتریان و نهایتا” خودتان را به کارفرمایان.
3. تمرکز
با توجه به اینکه مسیر کارآفرینی به هیچ عنوان هموار نیست، شما باید بتوانید همواره بر هدف خود تمرکز کرده و با فراز و نشیب های پیش روی خود مقابله نموده و چشم از هدف نهایی تان برندارید.
4. توانایی یادگیری
یکی از مهمترین مهارتهایی که هر فردی در زندگی خود بدان نیاز دارد آموزش است. درصورتی که به تازگی به فکر راه اندازی کسب و کار خود افتاده اید بهتر است یادگیری را به تعویق نیندازید. لذا برای موفقیت در این عرصه لازم است که از توانایی و اشتیاق کافی برای یادگیری مداوم برخوردار باشید.
5. استراتژی شغلی
بسیار مهم است که استراتژی شغلی خاص خود را داشته باشید. شما باید بر اساس نیازها، مهارتها و شرایط ویژه ی کسب و کار خود استراتژی های لازم را اتخاذ نمایید تا موقعیت شغلی خود را از خوب به عالی ارتقا بخشید.
سوالاتی که ممکن است پیش از اقدام به کارآفرینی به ذهنتان خطور کنند
آیا از شخصیت، طبع و ذهنیتی برخوردار هستم که جهان را از زاویه دید خاص خود نگاه کنم؟ آیا از فضا و منابع لازم و کافی برای تخصیص تمام وقت خود به این کسب و کار برخوردار هستم؟ آیا در صورت عدم موفقیت، برنامه ی خروج مناسبی برای خود ترتیب داده ام؟ آیا برای چند ماه آتی برنامه ی دقیق دارم؟ یا ممکن است در میانه ی راه به دلیل تعهدات خانوادگی، مالی و غیره دچار مشکل شوم؟ آیا برای روبرویی با این چالش های آمادگی لازم را دارم؟ آیا در صورت لزوم از شبکه ی حمایتی و کمکی مناسبی برخوردار خواهم بود؟ آیا به قدرکافی از افراد خبره ی این کار کسب تجربه نموده ام؟ آیا پیش انگاشتی از ریسک های مختلف دارم؟ آیا پتانسیل های محصولات و خدمات خود را در بازار فعلی به طور منطقی ارزیابی کرده ام؟ در صورتی که محصولات و خدمات پیشنهادی من جایگزین همتایان سابق خود شوند، رفتار رقبا چگونه خواهد بود؟ آیا برای حفظ امنیت محصولات و خدمات خود نیاز به جواز دارم؟ آیا در مرحله ی اولیه به بازار هدف مورد نظر خود دست یافته ام؟ آیا برای بازارهای بزرگ تر آمادگی دارم؟ آیا شناخت خوبی از شبکه های توزیع و فروش دارم؟ تفاوت صاحبین کسب و کارهای کوچک با کارآفرینان
اغلب مرزهای مابین کسب وکارهای کوچک و کارآفرینی به قدری مبهم هستند که به سختی می توان تفاوتی بین این دو حوزه قائل شد. با این حال، صرف نظر از وجوه مشترک متعددی که مابین این دو حوزه تجاری وجود دارد، می توان به چند مورد از تفاوتهای این دو نوع کسب و کار اشاره کرد. در حالیکه کسب و کارهای کوچک، به شیوه ای غیرنوآورانه، صرفا به تولید و ارائه محصولات و خدمات پیشبوده و قدیمی می پردازند، کارآفرینان در صدد آنند تا ایده های بکر خود را در قالب خدمات و محصولاتی منحصربفرد در اختیار بازار قرار دهند. بنابراین، مهمترین وجه تمایز این دو حوزه، ویژگی نوآوری است.
بر خلاف صاحبین مشاغل کوچک که با ریسکهای قابل پیشبینی و به نسبت ساده تری روبرو هستند، کارآفرینان علاوه بر ایده ها، محصولات و خدمات نو و خاص باید هر آن منتظر یک ریسک جدید و ناشناخته باشند. در واقع، کارآفرینی یک جریان فکری و شغلی ماجراجویانه است که هر آن ممکن است شما را به طریقی سورپرایز کند.
رشد محدود و سوددهی پایین از مشخصه های همه کسب و کارهای کوچک می باشد. در حالی که در کارآفرینی وضع به گونه ای دیگر است. در کارآفرینی، سود بالا و رشد سریع یک هدف است. از این رو میزان تاثیرگذاری کسب و کارهای کارآفرینانه -در مقایسه با کسب و کارهای کوچک غیر کارآفرین- در سطح جامعه و اقتصاد آن بسیار بیشتر است. به طور مثال، کارآفرینی های موفقیت آمیز در هر جامعه ای، به نتایج مطلوبی نظیر ایجاد مشاغل جدید منجر شده اند. این در حالیست که کسب و کارهای کوچک، بدون اینکه گامی در مسیر نوآوری بردارند، در دنیای کوچک خود باقی می مانند.
شرط اساسی کارآفرینی چیست؟

سیاست و بازاریابی


در خصوص اینکه چه کسی می تواند یک کارآفرین خوب شود نظریه های متنوعی مطرح شده است. پژوهشگران و پیشگامان این حوزه همگی به این توافق نظر دست یافته اند که نمی توان یک الگوی جهانی و مشترک را برای کارآفرینی ارائه نمود. به عبارتی دیگر، خیالتان تخت باشد که حتی برترین کارآفرینان جهان نیز نمی توانند یک نسخه مطلق به شما تجویز کنند که شما را یک شبه به یک کارآفرین بدل سازد.
به طور کلی می توان دو شرط اساسی را برای کارآفرینی نام برد: اشتیاق و فرصت طلبی. البته این دو شرط ممکن است در نسبت های مختلف در هر کارآفرینی وجود داشته باشند، اما مسلما کارآفرینی که از نسبت متعادلی از این دو عامل برخوردار باشد، به نتیجه مطلوب تری دست خواهد یافت. شاید مبالغه آمیز باشد، اما باید متذکر شد که اگر اشتیاق برای دیگر کسب و کارها نوعی چاشنی به حساب می آید، برای کارآفرینی یکی از مواد اولیه ضروری می باشد.
اشتیاق کارآفرینی
وقتی شما به انجام کاری علاقمند و مشتاق باشید و تمامی مراحل دستیابی به هدف خود را در ذهن تداعی کرده باشید، هیچ عاملی نمی تواند مانع موفقیت شما شود. حتی ممکن است، در وهله اول تنها از شرط اشتیاق برخوردار باشید و هیچ اندیشه کارآفرینانه ای در سر نداشته باشید. در واقع، تنها سوختی که برای رسیدن به مقصد خود دارید اشتیاق شماست و بس. بسیار دیده شده است که کارآفرینانی جهان را تغییر داده اند که تنها از روی شوق دست به ایجاد یک کسب و کار نوآورانه زده و دنیای بهتری را به بشریت ارزانی داشته اند. بنابراین اگر می خواهید یک کارآفرین برتر شوید، چه بهتر که یک کارآفرین مشتاق هم باشید.
فرصت طلبی
اما عامل دیگری که به عنوان مکمل عامل اشتیاق عمل کرده و از بایدهای کارآفرینی است، عامل فرصت طلبی است. نه، به هیچ عنوان اشتباه برداشت نکنید. فرصت طلبی در این زمینه، به هیچ عنوان یک رذیلت اخلاقی نیست. بلکه یک مزیت تجاری به حساب می آید و از رموز موفقیت شما در حوزه کار و تجارت محسوب می شود.
اگر فردی هستید که از ذهن اقتصادی خوبی برخوردارید، بازار و نیازهای آن را به خوبی می شناسید، قطعا می توانید با رویارویی با اولین فرصت تجاری خوب، مغز کارآفرین خود را به کار اندازید و زمینه لازم را برای خلق محصول و خدمات جدید فراهم آورید. البته لازم به ذکر است که صرفا داشتن یک ایده به هنگام و فرصت طلبانه به تنهایی کاری از پیش نمی برد. به کلامی دیگر، فرصتی که با ذکاوت از آن خود کرده اید باید در مسیری هدایت شده و هدفمند به پیش رانده شود تا حداکثر بازدهی و سوددهی را برایتان به ارمغان آورد. لذا، توصیه می شود به عنوان یک کارآفرین، اشتیاق و فرصت طلبی را توشه راه کرده و به چشم انداز جذاب تجاری خود بیندیشید.
ویژگی های کارآفرینان

سیاست و بازاریابی


آنها افرادی هستند که با سازماندهی مشاغل جدید، به طور همزمان با ریسک و سوددهی بالا همراه خواهند بود. در مقایسه با صاحبان مشاغل کوچک و ثابت، کارآفرینان در صدد دستیابی به کسب و کاری با نهایت خطر، سوددهی و رشد می باشند. کارآفرینان موفق به عنوان محرک های اقتصاد مدرن شناخته می شوند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/120392/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

حملات موشکی به سرزمین صهیونیستی دل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را شاد کرد

گردهمایی از جنس غرور و اقتدار ملی در جزیره کیش/ شادی وصف ناپذیرکیشوندان از عملیات وعده صادق سپاه

با لغو پروازها، اقامت هتلی مسافران کیش تمدید شد

بیانیه مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در حمایت از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی

تمدید اقامت هتلی مسافرانی که پروازشان لغو شده در جزیره کیش

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران

برنامه ریزی جهادی برای استفاده حداکثری از آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد

اجتماع بزرگ مردم انقلابی کیش در حمایت از پاسخ دندان شکن رزمندگان اسلام به رژیم صهیونیستی

برگزاری مراسم اختتامیه فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس

مادران شهدا آیه های ایثار و گنجینه های استواری و صبر هستند

تکریم 5 عضو جامعۀ ایثارگری تبریز توسط سلمانی

هفتمین روز شهادت شهید مدافع امنیت محسن حسین نیا در بهنمیر مازندران برگزار شد

وعده صادق هژمونی اسرائیل و استکبار جهانی را در هم شکست

تقدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرکت بیمه دی

آخرین وضعیت کارگروه رسیدگی به وضعیت اینترنت اعلام شد

پیشتازی وزارت ارتباطات در صدور مجوزهای الکترونیکی

افزایش مقاومت به خوردگی و سایش فولاد با نیتروژن‌دهی پلاسمایی

ارائه کاتالیستی برای سنتز نانولوله‌کربنی که از آهن و کبالت بهتر عمل می‌کند

مشخصات کامل آیفون SE 4 فاش شد

گوگل هوش مصنوعی را به فوتبال می‌آورد؛ اتخاذ تصمیمات تاکتیکی بهتر با TacticAI

مرد ژاپنی به‌دلیل هک‌کردن بازی Pokemon دستگیر شد

اگر این گوشی موبایل یادتان هست، رسما پیر شده‌اید

گارانتی و ارائه خدمات پس از فروش برای آیفون 14 و آیفون 15 ممنوع است

رندر پرچمدار بعدی سونی را ببینید

برنامه/ فعالیت‌های ورزشی خود را رصد کنید

طراحی منحصر به فرد دوربین هواوی P70 را در این عکس جدید ببینید

ظاهراً مدل «ددپول» گوشی پوکو F6 در دست ساخت است!

تحول دوربین های گوشی های هوشمند؛ از پیکسل‌های ناچیز تا غول‌های عکاسی

با این کنسول دستی هم بازی کنید و هم درآمد دلاری داشته باشید!

کالبدشکافی کامل گوشی پرچمدارکُش Redmi Turbo 3 شیائومی را ببینید

عینک عجیبی که حرکات چشم را بدون دوربین ردیابی می‌کند

تصاویری از دو سحابی زیبا در فاصله‌ی 163 هزار سال نوری