سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی چیست؟ بازاريابي

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - آیا ممکن است کسی را بیابید که اهمیت و تاثیرگذاری تصویر اولیه یک برند را نادیده بگیرد؟ خود شما برای خرید یا تهیه یک محصول یا خدمات خاص، در وهله اول به ویژگی های بصری آن توجه نمی‌کنید؟ مخاطبین و مشتریان شما نیز ممکن است غالبا” تحت تأثیر تنها یک ویدیوی تبلیغاتی خیره‌کننده وفادارانه از برند شما خرید کنند. چنانچه به نشانه تأیید سرتان را تکان می‌دهید، پس این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید. چرا که در این مقاله سعی داریم راهنمایی کلی در خصوص بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ ( Video Marketing ) را در اختیار شما قرار دهیم.
ویدیو مارکتینگ چیست؟

سیاست و بازاریابی


به طور کلی، ویدیو مارکتینگ را می‌توان یکی از برترین استراتژی های بازاریابی در نظر گرفت. البته لازم به ذکر است که این شیوه بازاریابی شیوه جدیدی نیست و قدمتی برابر با تاریخ تولد تلویزیون دارد. با این حال، این مسئله حائز اهمیت است که در دنیای آنلاین فعلی چطور می‌توان ویدیوها را در پلتفرم‌ها و کانال های ارتباطی مختلف توزیع و تکثیر نمود. چرا که هرچه میزان بازدید از ویدیوهای یک برند بیشتر باشد، قطعا” شانس شناسایی و انتخاب آن توسط بازدیدکنندگان نیز افزایش خواهد یافت.
شما چطور؟ آیا برای برند خود یک ویدیوی تبلیغاتی خوب وحرفه‌ای طراحی و تدوین کرده‌اید؟ یا شاید به دلیل عدم همسویی با رشد سریع دنیای آی تی از بروزرسانی و ارتقای ویدیوهای خود غافل شده‌اید؟ اگر یکی از این دو وضعیت در مورد شما و برندتان صدق می‌کند هرچه سریعتر به فکر نجات کسب و کار خود باشید. چطور؟ کافیست یک ویدیوی بازاریابی عالی تولید کرده و در پلتفرم‌های گوناگون به نمایش بگذارید. خواهید دید که این ویدیوها صرفا” یکی از مراحل بازاریابی نیستند؛ بلکه حکم کانون اصلی کمپین تبلیغاتی شما را دارند.
ویدیو و دنیای مجازی
همانطور که می‌دانید در سالهای اخیر، فضای مجازی از طرفداران بسیاری برخوردار بوده است. هر روزه بر میزان این طرفداران افزوده خواهد شد. پس اکنون که می‌دانید مشتریان احتمالی شما عمده ساعات روز خود را در رسانه های اجتماعی سپری می‌کنند، چرا از این فرصت نهایت استفاده را نکرده و ویدیوهای بازاریابی تان را در شبکه های اجتماعی پخش نکنید؟
شاید اکنون دست و پای خود را گم کرده‌اید و با فکر به این‌ که نمی‌توانید ویدیوی خوبی تولید کنید دچار استرس شده باشید. اما بهتر است این نگرانی را کنار بگذارید. به این خاطر که با کمال تعجب، پرطرفدارترین ویدیوها ویدیوهایی هستند که در اوج سادگی، اصالت دارند و همین اصالت بسیاری از بینندگان را به مشتریان احتمالی بدل خواهد ساخت.
نکته قابل توجه دیگری که در خصوص بازاریابی محتوا به ذهن خطور می‌کند این است که تولید ویدیو فرایند هزینه برداری نیست. شما می‌توانید حتی با تلفن های همراه هوشمند خود فیلم هایی با کیفیت و رزولوشن بالا تهیه و تکثیر نمایید. بنابراین، اگر تاکنون در امر ویدیو مارکتینگ گامی چندان محکم برنداشته‌اید، دست کم خیالتان آسوده است که به فیلمبرداری و جلوه‌های ویژه هالیوودی نیازی ندارید.

سیاست و بازاریابی


دلیل اهمیت ویدیو مارکتینگ در سال های اخیر چیست؟
همان گونه که در بالا اشاره شد، ویدیو مارکتینگ این امکان را به شما می‌دهد تا ضمن معرفی و توصیف کامل برند خود، با مشارکت مخاطبین نیز همراه شوید. شما می‌توانید به واسطه ویدیوهایی که برای ارتقای برند و کسب و کار خود تولید و در پلتفرم‌های مختلف پخش می‌کنید، انواع آموزشهای لازم را به مخاطبین و مشتریان خود داده و از طریق رسانه‌ای مدرن با آنها وارد ارتباط شوید.
اولین بار در سال 2016 بود که ویدیوهای بازاریابی موفق شدند جایگاه خود را به عنوان یک صورت از بازاریابی محتوا تثبیت نمایند. تنها یک سال بعد، این ویدیوها جایگاه اول را در بین سایر تاکتیک‌های بازاریابی به خود اختصاص دادند. ویدیوهای این سال حاصل خلاقیت و هزینه بالای یک تیم تولید ویدیو بودند. اما در سال 2018، جایگاه ویدیو از یک تاتکتیک بازاریابی به یک استراتژی تجاری کامل بدل شد. اما در سال جاری ویدیو مارکتینگ از چه جایگاهی برخوردار است؟ جالب است بدانید که در حال حاضر استفاده از این نوع ویدیوها به یک رویکرد تجاری همه جانبه بدل شده است؛ به این معنی که محتوای ویدیوها در قالب مشارکت کلامی، عملی و فنی همه اعضای تیم بازاریابی تولید و توزیع می‌شوند.
بر اساس آمارهایی که از مرکز تحقیقات هاب اسپات بدست آمده، بیش از 50 درصد از مصرف کنندگان تماشای محتوای ویدیویی را به دیگر اشکال محتوایی ترجیح می‌دهند. در واقع شما می‌توانید با تولید محتوای ویدیویی از مرزهای سرگرمی گامی فراتر نهاده و بیشترین میزان مشارکت را در میان مخاطبین خود به دست آورید. به طور مثال اگر در لندینگ پیج وبسایت خود از محتوای ویدیویی استفاده کنید، نرخ بازدید بیش از 80 درصد افزایش خواهد یافت. یا اگر در قسمت موضوع ایمیلهای خود واژه ویدیو را تایپ کنید، میزان ایمیلهای بازشده شما 19% بیشتر خواهند شد. مضاف بر این، 90درصد از مشتریان ادعا می‌کنند که تماشای محتوای ویدیویی سبب می‌شود تا آنها اقدام به خرید یک برند کنند.
اما آیا ویدیو مارکتینگ تنها شیوه‌های خرید و فروش را دستخوش تغییر و تحول قرار داده است؟ قطعا” پاسخ منفی است. به جرأت می‌توان ادعا کرد که ویدیو مارکتینگ توانسته در موارد ذیل یک نوع انقلاب به وجود بیاورد:
نحوه ارتباط فروشنده با مشتری تغییر دیدگاه مشتری نسبت به برند نحوه پشتیبانی تیم خدمات رضایت مشتری انواع ویدیو مارکتینگ

سیاست و بازاریابی


اکنون که از جایگاه مهم محتوای ویدیویی مطلع شده‌اید، بهتر است پیش از اقدام به تولید ویدیو چند مسئله را مورد نظر قرار دهید. شما در وهله اول باید نوع ویدیویی را که قصد تولید آن را دارید تعیین کنید. لیست زیر به شما کمک می‌کند تا محتوای ویدیویی مخصوص به کسب و کار خود را شناسایی کرده و در راستای تولید و توزیع آن گام بردارید:
ویدیوهای دمو
در این نوع ویدیوها شما در قالب یک فیلم، به طور اجمالی نحوه عملکرد محصول یا خدمات خود را در معرض دید مخاطب قرار خواهید داد. به طور مثال، آنباکسینگ (باز کردن پکیج محصولات) و یا تست کردن قطعات از جمله مواردی است که در این ویدیوها به نمایش گذاشته خواهند شد.
ویدیوی برند
این نوع ویدیوها به عنوان جزئی از یک کمپین بازاریابی بزرگتر عمل می‌کنند. در این نوع محتوا آنچه بیش از هرچیزی مد نظر تولیدکننده است افق دید برند مورد نظر و آشنایی مخاطب با آن می‌باشد. در واقع، شما با تولید چنین ویدیوهایی آگاهی‌های لازم را در خصوص کسب و کار خویش در اختیار مخاطب قرار می‌دهید.
ویدیوی رویدادها
بهتر است تمامی رویدادهای مهم مرتبط با کسب و کار خود اعم از کنفرانس‌ها، مراسم افتتاحیه، بزرگ‌ داشتها، خیریه‌ها و … را در ویدیوهای خود بگنجانید. همچنین برای جلب توجه بیشتر مخاطبین می‌توانید از مصاحبه و سخنرانی‌های مختص به برند خود نیز فیلم تهیه کرده و به معرض نمایش بگذارید.
مصاحبه های تخصصی
قطعا” می‌دانید که اعتمادسازی شرط اول موفقیت در هر بیزینسی می‌باشد. یکی از راههای ایجاد این حس اعتماد در میان مخاطبین این است که با مغزهای متفکر و متخصصین مصاحبه‌هایی ترتیب داده و در ویدیوهای خود به نمایش بگذارید. سعی کنید در حوزه تجاری خود، افراد اینفلوئنسر را شناسایی کنید و با آنها مصاحبه‌ انجام دهید.
ویدیوهای آموزشی
اگر می‌خواهید مخاطبین خود را به مشتریان وفادار خود بدل سازید، یکی از بهترین تاکتیکها استفاده از ویدیوهای آموزشی می‌باشد. وقتی مخاطب با تماشای محتوای ویدیویی برند شما چیزی یاد بگیرد، خود به خود درک بهتری از کسب و کار شما داشته و دائما” در صدد دنبال کردن ویدیوهای شما خواهد بود.
ویدیوهای توضیحی
همانطور که از نام آن پیداست، در این ویدیوها به مشتری توضیح داده می‌شود که به چه دلیلی ممکن است به خدمات و محصولات یک برند نیاز داشته باشند. بسیاری از این ویدیوها حاوی سفر خیالی یک مشتری است. مشتری درجستجوی یافتن راه حلی برای مشکل خود، برند مربوطه را مورد استفاده قرار می‌دهد.
ویدیوهای موردی حاوی تأیید مشتریان
بی شک برای هر فردی که قصد خرید از شما را دارد، کسب اطمینان از صحت و سقم ادعای تبلیغات شما بسیار ضرورت دارد. شما می‌توانید در قالب محتواهای ویدیویی به مطالعه موردی پرداخته و با مشتریان وفاداری که از برند شما رضایت کامل را دارند مصاحبه نمایید. به خصوص اگر بتوانید مشتریان وفادار خود را به صورت تصادفی انتخاب کنید، قطعا” تأثیرگذاری بیشتری بر انتخاب مشتریان احتمالی آتی خود خواهید گذاشت.
ویدیوهای زنده
تأثیر فوق العاده شگرف ویدیوهای زنده را دست کم نگیرید. این نوع محتواهای ویدیویی به مخاطب شما این امکان را می‌دهد تا با مشاهده هر آنچه پشت صحنه شرکت شما می‌گذرد آشنا شده و در نتیجه، اعتماد بیشتری به برند شما پیدا کند. دیگر نقطه قوت ویدیوهای زنده این است که میزان مشارکت بیشتری را در مشتریان ایجاد می‌کند. پس اگر مایلید نظر مشتریان خود را جویا شوید بهتر است از سخنرانیها، مصاحبه‌ها، و رویدادها ویدیوهایی زنده تهیه کرده و پخش کنید.
ویدیوهای 360 درجه
این ویدیوها حداکثر دید را به مخاطب شما می‌دهد. گویی وی دقیقا” از پشت لنز دوربین شما به تصاویر فیلمبرداری شده نگاه می‌کند. این حس واقعی بودن، مشارکت و هم‌شناسی بیشتری را در مخاطب ایجاد کرده و باعث می‌شود او در تجربه زیسته شما شریک شود.
به طور کلی می‌توان گفت که بازاریابی موفق در گرو عملکرد چند ابزار مختلف است. یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین این ابزارها و استراتژیهای بازاریابی، تولید محتوای ویدیویی است. در جهانی که همه ابعاد زندگی بشری حالتی بصری و قابل دسترسی پیداکرده است، برندی موفق عمل خواهد کرد که بتواند از این فرصت نهایت استفاده را کرده و با تهیه ویدیوهای تبلیغاتی متنوع، بیشترین میزان مشارکت، تصمیم به خرید و وفاداری را در میان مخاطبین خود بر انگیزد.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/120405/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

ربات‌های دوپا گوگل به‌لطف هوش مصنوعی، حالا سریع‌تر و قدرتمندتر از قبل فوتبال بازی می‌کنند

خرید سه‌بعدی کالاهای جدید به اپل ویژن پرو اضافه شد

پردازنده دیمنسیتی 6300 مدیاتک برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد

آیپد ایر 12.9 اینچی به پنل Mini-LED نمایشگر مجهز خواهد شد

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

مشخصات Redmi 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

گوشی ارزان جدید موتورولا با باتری پرظرفیت در راه است

گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

مانیتور 27 اینچ جدید ازراک آنتن وای‌فای دارد

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند

هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

کمک آمریکا به تراشه‌سازان؛ مایکرون 6 میلیارد دلار بودجه دریافت می‌کند

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

نکاتی درباره آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو

نسخه‌ آیفون واتساپ با دستور دولت چین از اپ استور حذف شد

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

آیفون 17 پلاس ظاهراً با نمایشگر کوچک‌تر از گوشی‌های فعلی پلاس معرفی می‌شود

پیشرفت صنعت تراشه چین در سایه تحریم‌ها؛ تولید 40 درصد رشد کرد

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود