سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

آمیخته بازاریابی یا بازاریابی ترکیبی چیست؟ بازاريابي

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - کسب و کارها همیشه از تکنیک‌ها و ابزارهای بازاریابی متنوع برای تبلیغ و فروش خود استفاده می‌کنند اما اصطلاح “آمیخته بازاریابی” یا Marketing Mix در اواسط قرن بیستم ابداع‌شد. یکی از اولین کاربردهای آن در سال 1953، در انجمن بازاریابی آمریکا بود که در آن استاد بازاریابی دانشگاه هاروارد آقای نیل بوردون، چگونگی توسعه و اجرای برنامه آمیخته بازاریابی را بیان کردند.
شناسایی و تنظیم عناصر آمیخته بازاریابی به یک کسب و کار اجازه می‌دهد تا در هر سطحی سودآوری در تصمیمات بازاریابی خود داشته باشد.
این تصمیمات به یک کسب و کار کمک‌هایی به شرح زیر می‌کند:
نقاط قوت آن را توسعه داده و نقاط ضعف را کاهش می‌دهد. در بازار مزیت رقابتی پایدار بهتری فراهم می‌کند. همکاری سودآور بین شرکا تجاری را بهبود می‌بخشد. از دهه 1950 عناصر آمیخته بازاریابی در پاسخ به فن‌آوری‌های جدید و سایر تغییرات استفاده شد و این استراتژی یکی از بهترین استراتژی‌ها شناخته شده است.
استراتژی 4p ( استراتژی چهار پی)

سیاست و بازاریابی


از دهه 1960 آمیخته بازاریابی با استراتژی 4پی دارای مولفه های قیمت، محصول، تبلیغات و مکان است.
قیمت: قیمت خرید یک محصول، به ارزش درک شده مشتری از محصول بستگی دارد و می‌تواند استراتژی بازاریابی شما را به طرز چشمگیری تغییر دهد. قیمت پایین باعث می‌شود محصول در دسترس مشتریان بیشتری قرار گیرد درحالی‌که قیمت بالاتر برای مشتریانی است که به دنبال محصولات خاص و منحصربه‌فرد هستند. درهرصورت قیمت باید بیشتر از هزینه تولید باشد تا کسب و کار شما بتواند سود کسب کند. محصول: بازاریابان باید چرخه عمر محصول را در نظر بگیرند تا هرگونه چالشی را که ممکن است به وجود بیاید حل کنند. به‌عنوان‌مثال اولین نسخه آی پد دارای مشکل عمر باتری بود که پس از مدت‌زمان مشخصی موردتوجه قرار گرفت و اپل این مشکل را برطرف کرد. تبلیغات: بازاریابی مستقیم و ارتقاء فروش، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات اینترنتی، کاتالوگ‌ها، نمایشگاه‌های تجاری، بیلبوردها و حتی تبلیغات در بالای کابین‌های تاکسی انواع مختلفی از تبلیغات است. همچنین تبلیغات شامل توزیع اطلاعیه‌های مطبوعاتی یا روابط مداوم با رسانه‌ها است. مکان: هر مکان فیزیکی که مشتری بتواند از آن استفاده کند و به آن دسترسی داشته باشد که شامل مراکز توزیع، حمل‌ونقل و انبارداری می‌شود. 7 استراتژی آمیخته بازاریابی

سیاست و بازاریابی


7 استراتژی بازاریابی تعمیم استراتژی چهار پی (4p) است که 3 مولفه شواهد فیزیکی، کارمندان و فرآیندها به آن اضافه شده است.
شواهد: هر چیز ملموس مربوط به یک محصول یا محیط فیزیکی که در آن خدمتی به مشتری ارائه می‌شود. شواهد فیزیکی ممکن است شامل بسته‌بندی محصول، رسید تحویل، علائم یا طرح یک فروشگاه فیزیکی باشد.
کارمندان: کارمندان کسانی هستند که به طور مستقیم با مشتری تعامل دارند (مانند کادر فروش و کادر خدمت مشتری)
فرآیندها: هر چیزی در سازمان که در چگونگی دستیابی به محصول یا خدمات توسط کارکنان و تحویل به مشتریان تاثیر دارد. مثل پاسخگویی به سوالات مشتریان توسط کارکنان پشتیبانی.
آمیخته بازاریابی دیجیتال چیست؟
بازاریابی دیجیتال چگونگی محقق شدن اهداف بازاریابی یک کسب و کار با استفاده از فناوری‌های دیجیتال است.
یک بازاریابی دیجیتال از همان اصول آمیخته بازاریابی سنتی پیروی می‌کند. بااین‌حال این عناصر به نحوه تاثیر اینترنت در فن‌آوری‌های جدید و رفتار مصرف‌کننده بستگی دارد.
چهار سی اس (4cs) از یک آمیخته بازاریابی
در دهه 1990 چهار پی به چهار سی اس تبدیل شد تا توجه بیشتر روی مشتری معطوف شود. چهار سی اس دارای مولفه‌های مصرف‌کننده (مشتریان)، هزینه، دسترسی و ارتباطات است. در برخی موارد، چهار سی اس ممکن است نسبت به چهار پی در یک بازاریابی دیجیتال کاربرد بیشتری داشته باشد.
مصرف‌کننده(مشتریان): بر اساس این مدل روی خواسته‌ها و نیازهای مشتریان تمرکز می‌کنیم که این امر مستلزم مطالعه رفتار و نیازهای مشتریان است.
هزینه: کل هزینه‌های برآورد شده برای دستیابی به یک محصول یا خدمات که فراتر از برچسب قیمت است. هزینه شامل زمان لازم برای تحقیق در مورد یک محصول و خرید آن است همچنین ممکن است شامل هزینه‌های مبادله‌ای باشد که مشتریان باید انجام دهند.
دسترسی: جستجو و خرید یک محصول برای مصرف کنندگان چقدر آسان یا دشوار است. ظهور بازاریابی اینترنتی و خرید اینترنتی باعث شده است تا مشتریان به راحتی بتوانند تصمیم گرفته و از راحتی خریدشان لذت ببرند.
ارتباطات: این مولفه هم به فروشنده و هم به مشتریان بستگی دارد که چگونه توانسته اند باهم ارتباط برقرار کنند که شامل تبلیغات، بازاریابی و نمایش رسانه‌ها می‌شود. در دنیای دیجیتال راه هایی مانند ایمیل، پست‌های وبلاگ، وب‌سایت‌ها و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی پل ارتباطی بین مشتریان و کسب و کارها است.
چگونه می‌توان آمیخته بازاریابی خود را شناسایی کرد

سیاست و بازاریابی


برای به دست آوردن فروش اولیه و ایجاد پایگاه مشتری، هر شغلی باید با شناسایی آمیخته بازاریابی آن شروع کند. اولین قدم در این فرآیند شناسایی مشتری هدف شما است.
زمانی که بدانید مشتری شما کیست، می‌توانید رابطه آن‌ها با کسب و کار خود را درک کنید. برای این‌که مشتری هدف خود را مشخص کنید باید به سوالات زیر پاسخ دهید:
مشتری هدف شما چه مشکلی دارد؟ پیدا کردن راه حل برای مشتری چه سودی برای شما دارد؟ مشتری هدف نسبت به رقبا چه احساسی دارد؟ در مورد شما چطور؟ چه چیزی مشتری هدف را برای خرید از شما ترغیب می‌کند؟ در مرحله بعد، اهداف خود را برای فروش و رشد و همچنین بودجه خود برای اقدامات بازاریابی مشخص کنید. سپس یک تاکتیک بازاریابی را انتخاب کنید که به شما برای رسیدن به مشتریان مورد نظر خود و رسیدن به آن اهداف کمک می‌کند.
به‌عنوان‌مثال اگر برای فروش یک محصول به 25 عدد سرنخ (مشتری بالقوه) نیاز دارید و می خواهید در این ماه 1000 واحد از محصولتان را بفروشید پس به 25000 سرنخ جدید نیاز دارید. می دانید مشتری هدف شما دو وب سایت مختلف را می خواند و به آن‌ها اعتماد دارد، یکی با 25000 بازدیدکننده در ماه و دیگری با یک‌میلیون بازدیدکننده در ماه. وب‌سایتی که فقط 25000 بازدیدکننده در ماه دارد تبلیغات در آن بسیار ارزان‌تر است، اما بعید است که همه 25000 بازدیدکننده منجر به مشتری جدید ‌شوند. بنابراین وب‌سایت با یک‌میلیون بازدیدکننده ماهانه حتی اگر گران‌تر باشد، گزینه بهتری برای صرف هزینه تبلیغاتی شماست.

لینک کوتاه:
https://www.politicalmarketing.ir/Fa/News/120440/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سامانه 141 راه ارتباطی مخاطبان و مدیریت حمل و نقل عمومی کیش

ارائه خدمات غیر حضوری در کیش با هدف کاهش شیوع کرونا

نظارت های حداکثری اداره اجرائیات از سطح جزیره کیش

نسخه ویژه‌ی بنتلی فلاینگ اسپور اودیسین با پیشرانه پلاگین هیبرید معرفی شد

درخواست طرفداران از سامسونگ؛ عرضه‌ی گلکسی نوت بعدی به‌ جای گلکسی S22

شیائومی در یک قدمی گرفتن جایگاه نخست بازار گوشی‌ هوشمند از سامسونگ

انتشار به‌روزرسانی اندروید 11 برای پوکو X3 آغاز شد

معرفی کارت گرافیک AMD Radeon RX 6600 XT؛ اولین GPU دسکتاپ Navi 23

اهالی سیاست درباره طرح صیانت چه نظری دارند

TSMC: خط تولید تراشه‌ی آیفون و مک تحت تأثیر گازهای مخرب قرار گرفته‌ است

عرضه پردازنده‌‌های Ryzen Zen 4 و کارت‌های گرافیک‌ Radeon RX RDNA 3 در سال 2022

فعالیت صرافی بایننس در مالزی ممنوع شد

بانک مرکزی اوکراین اجازه‌ صدور ارز دیجیتال ملی دریافت کرد

خرید اقساطی انواع کالاهای دیجیتال از فروشگاه ای پرینتر

برخی کاربران از ترک خوردن نمایشگر مک‌بوک‌ M1 خبر می‌دهند

بیوگرافی پاول دورف ؛ کارآفرین سرکش، ناجی حریم شخصی یا گرداننده امپراتوری تاریک؟

انجمن موبایل: عدم ثبت سفارش برخی برندها، بازار موبایل را دچار تلاطم کرده است

آخرین به‌روزرسانی تلگرام افزایش کیفیت تماس تصویری و اضافه‌شدن قابلیت‌های جدید را به‌همراه دارد

گروه هیوبی و اوکی اکس شعبه‌های مستقر در چین خود را منحل می‌کنند

مشخصات S Pen پرو پیش از معرفی فاش شد

پالی گان (MATIC) چیست؛ هرآنچه باید درباره پالی گان و رمزارز MATIC بدانیم

فیلم مستند زندگی مایکل شوماخر از نتفلیکس پخش می‌شود

خدمات سئو و بهینه سازی سایت شرکت مهام

دانشمندان آکسفورد واکسن جدیدی برای طاعون ساخته‌اند

سویه دلتا ویروس کرونا یکی از واگیردارترین ویروس‌های جهان است

به‌زودی امکان ورود به حساب گوگل ازطریق دستگاه‌های اندرویدی قدیمی متوقف می‌شود

احتمال ظاهرشدن گونه مقاومی از ویروس کرونا وجود دارد

سلطه اپل بر بازار جهانی تبلت‌ها با عرضه 12٫9 میلیون آیپد در سه ماهه دوم 2021

پاریدولیا؛ تصاویر جالب از شخصیت‌انگاری در میوه‌ها و سبزیجات

خودرو ویژه تویوتا برای بازی های المپیک 2020 چگونه است

چگونه تصاویر دریافت‌شده در جیمیل را در Google Photos ذخیره کنیم

وانت پیل سوختی هیدروژنی گلیکن‌هاوس، شعاع حرکتی حدود 960 کیلومتر خواهد داشت

کریگ رایت، حق چاپ وایت پیپر بیت کوین را از آن خود کرد

وانت پیکاپ هیدروژنی H2X با تجهیزات فورد رنجر معرفی شد

هواوی حافظه ذخیره‌سازی دستگاه‌های قدیمی را ارتقاء می‌دهد

امکان اجاره آنلاین اقامتگاه روزانه از طریق سایت هومسا

نسخه ویژه‌ی شورولت کامارو اگزرسیست هنسی معرفی شد

عملکرد موفقیت‌آمیز استراتژی‌ مایکروسافت در بخش بازی ویدئویی

تصویر واقعی گلکسی واچ 4 کلاسیک سامسونگ منتشر شد

دبی در حال استفاده از پهپاد برای ایجاد بارندگی است

تسلا مدل 3؛ دومین خودروی پرفروش اروپا در ماه ژوئن 2021

فناوری شارژ 100 وات هواوی توسط 3C‌ تأیید شد

اپل برنامه Unjected را به دلیل نقض قوانین از اپ استور حذف کرد

بومی‌سازی فناوری پرینت سه‌بعدی در گروه برندهای درسا

اضافه شدن ویژگی مرتبط با PS5 در آپدیت پلی استیشن 4

هواوی واچ 4 پرو مخصوص کودکان با قیمت 154 دلار رونمایی شد

اینتل احتمالا پردازنده گرافیکی Xe-HPG DG2 را در CES 2022 معرفی خواهد کرد

مایکروسافت تیمز 250 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد

زمان واکسیناسیون دانشجویان بر اساس سال ورود به دانشگاه اعلام شد

مدل 2022 مرسدس بنز S کلاس گارد معرفی شد