سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

استفاده از داده برای بهینه سازی نرخ تبدیل مقالات بازاریابی

استفاده از داده برای بهینه سازی نرخ تبدیل
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - در این مقاله از مدیر وب به فاکتورها و ابزارهایی که برای بهینه سازی و افزایش نرخ تبدیل برای هر سایتی نیاز است، می پردازیم.
این روزها با افزایش و توسعه اینترنت و فضای مجازی در تمامی جنبه‌های زندگی، کسب و کارهایی موفق هستند که بتوانند در دنیای اینترنت بازدید بالایی داشته و فعالیت حرفه‌ای در این فضا داشته باشند. هر چه ترافیک و بازدید از یک سایت و صفحه بیشتر باشد، احتمال فروش بیشتر و ارائه خدمات برای آن سایت بیشتر است. یکی از مهمترین فاکتورهایی که سایت‌ها با کمک آن می‌توانند داده‌های خود را آنالیز کرده و ترافیک سایت خود را بالا ببرند، نرخ تبدیل و بهینه سازی آن است. در این مقاله اطلاعات جامعی راجع به بهینه سازی نرخ تبدیل و استفاده از داده‌ها جهت ارتقا بازدید از سایت در اختیار شما قرار خواهیم داد.

سیاست و بازاریابی


نرخ تبدیل چیست؟
در گام اول از این مقاله باید بدانیم که نرخ تبدیل دقیقا چیست و چگونه از داده‌ها می‌توان برای بهینه سازی آن استفاده کرد. زمانی که شما وارد یک سایت می‌شوید شما یک فرصت طلایی برای فروشنده یا ارائه دهنده خدمات هستید، تا بتوانید به یک خریدار و یا سفارش دهنده تبدیل شوید.
ممکن است شما از یک بازدید کننده ساده به خریدار موقت و یا دائمی تبدیل شوید، ممکن است خدمات ارائه دهنده شرکت مورد نظر را سفارش دهید، ممکن است به یکی از خوانندگان دائمی سایت تبدیل شده و در خبرنامه‌های آن عضو شوید، ممکن است در نظرسنجی‌های سایت شرکت کنید و هر اقدام دیگری که نشان دهنده درگیر شدن شما با سایت باشد. در اصطلاح دیجیتال شما تبدیل شده‌اید! از یک کاربرمعمولی به خریدار و یا سفارش دهنده خدمات. 
به میزان درگیری کاربران و خوانندگان سایت با فعالیت‌های مورد نظر سایت، نرخ تبدیل می‌گویند. بدون شک هرچه این نرخ بالاتر باشد، یعنی سایت محبوبتر بوده و احتمال موفقیت آن بالاتر است. کارشناسان هر سایت و فضای مجازی از داده‌های مختلفی برای تعیین نرخ تبدیل و بهینه سازی آن استفاده می‌کنند. به طور خلاصه نرخ تبدیل به شما اطلاعاتی خواهد داد تا بتوانید با رفتار کاربران، کارایی وب سایت و بازخوردها آشنا شده و از آنالیز داده‌های آن برای رفع کمبودها و توسعه نقاط قوت خود استفاده کنید.
بهینه سازی نرخ تبدیل یا CRO چیست؟
تا اینجای کار با مفهوم نرخ تبدیل آشنا شدیم. اکنون می‌خواهیم بدانیم که بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟ همان‌طور که از نام این مفهوم پیدا است، به هر اقدامی که منجر به افزایش مشتری و کاربران همیشگی سایت شود، در راستای بهینه سازی نرخ تبدیل قرار خواهد گرفت.
نکته بسیار مهم آن که بهینه سازی این نرخ یک پروژه نیست که شما با خود بگوئید یک ماه یا دو ماه روی آن کار کرده و به نتیجه مطلوب برسید. بلکه بهینه سازی یک روند همیشگی است و شما تا زمانی که یک سایت دارید و در دنیای اینترنت فعالیت می‌کنید، باید به دنبال آن باشید.

سیاست و بازاریابی


نحوه اندازه گیری نرخ تبدیل
اندازه گیری نرخ تبدیل کاری نسبتا ساده است. البته ممکن است فاکتورها و موارد دیگری نیز در این محاسبه تاثیرگذار باشند اما در حالت کلی می‌توان گفت برای اندازه گیری نرخ تبدیل کافی است میزان رفتارهای مورد نظر مشتری را به تعداد بازدیدها تقسیم کرد.
رفتار مورد نیاز مشتری با توجه به نوع سایت‌ها و اهداف آنها متفاوت است. برای یک سایت فروشگاهی میزان خرید مشتری و برای یک سایت خبری، عضویت در آن رفتار مورد نظر می‌باشد.
برای یک سایت فروشگاهی، کافی است تعداد خریدهای کاربران را بر تعداد بازدیدها تقسیم کنید. برای مثال اگر در یک بازه زمانی 100 کاربر به سایت شما سر زده‌اند و 20 نفر آنها اقدام به خرید کرده‌اند، نرخ تبدیل سایت شما 0.2 خواهد بود.

سیاست و بازاریابی


آیا سئو و CRO یکی هستند؟
یکی از رایجترین خطاها در مفاهیم دنیای دیجیتال، آن است که بسیاری از افراد تصور می‌کنند که سئو و بهینه سازی نرخ تبدیل یک مفهوم هستند، در حالی که این گونه نیست. درست است که این دو مفهوم با یکدیگر در ارتباط هستند و هر دو می‌توانند بر موفقیت سایت شما و افزایش میزان فروش و ارائه خدمات تاثیر بگذارند، اما دو مفهوم کاملا متفاوت هستند.
سئو فرآیند و راهکارهایی است که کارشناسان یک سایت برای ارتقا جایگاه سایت در موتورهای جست و جو انجام می‌دهند و در واقع هدف آنها جلب رضایت و توجه موتورهای جست و جو است، در حالی که همان طور که در بالا اشاره شد، بهینه سازی نرخ تبدیل به دنبال افزایش مشتریان بوده و رفتارهای آنها را بررسی می‌کند.

سیاست و بازاریابی


برای افزایش نرخ تبدیل چه فاکتورهایی در سایت خود را بهینه کنیم؟
برای آن که بتوانید نرخ تبدیل سایت خود را بالا ببرید، سایت شما باید بتواند در همان لحظه اول ورود کاربر به سایت، نظر مشتری را جلب کند. برای این کار موارد کلیدی مانند سرعت سایت، صفحه فرود و غیره وجود دارد که در گام اول از بهینه سازی باید به آن توجه کنید.
بهینه سازی صفحه اصلی و یا صفحه فرود
صفحه فرود هر سایت، اولین صفحه‌ای است که کاربران با کلیک روی لینک سایت شما وارد آن خواهند شد که با صفحه اصلی سایت متفاوت است. برای آن که بتوانید نرخ تبدیل داده‌های خود را بالا ببرید، باید بهینه سازی صفحه فرود و صفحه اصلی سایت خود را انجام دهید.
برای مثال اگر شما یک سایت فروشگاهی دارید، بهتر است به جای خریدهای جداگانه و پرداخت‌های مجزا برای هر کالا، سبد خریدی طراحی کرده تا کاربران بتوانند به راحتی ابتدا تمامی محصولات و کالاهای مورد نظرشان را سفارش داده و هزینه آنها را پرداخت کنند. مطمئن باشید، اگر کاربران مجبور باشند جداگانه عملیات خرید را برای هر محصول انتخاب کنند، اعطای آن را به لقایش خواهند بخشید!

سیاست و بازاریابی


بهینه سازی متن و محتوا
فاکتور اصلی دیگری که بر نرخ تبدیل سایت تاثیرگذار است، متن و محتوای آن است. شما باید برای تولید محتوا به جنبه‌های مختلفی توجه داشته باشید.
سعی کنید که برای محتواهای سایت، عناوین جذاب و زیبا انتخاب کنید تا توجه کاربران و خوانندگان را در نگاه اول به خود جلب کند. محتواهایی با زبان گویا و روان بنویسید تا تمامی کاربران بتوانند آن را خوانده و با مفهوم آن آشنا شوند. از پاراگراف‌ها و زیر عنوان‌ها استفاده کرده و از نوشتن متن‌های طولانی و یک پارچه خودداری کنید. عنوان‌ها و زیر عنوان‌ها را پر رنگ تر کرده تا خواننده متوجه اختلاف آنها با بخش‌های دیگر مقاله شوند. محتواهایی کامل بنویسید تا خواننده بتواند تمامی اطلاعات مورد نیازش را از محتوای شما به دست آورد. تنها به محتوای متنی اکتفا نکرده و از محتواهای دیگر مانند فیلم‌ها، پادکست، انیمیشن، تصویر و غیره استفاده کنید.
استفاده از فرم و بهینه سازی آن
یکی از مهمترین اقداماتی که می‌توانید برای بهینه سازی نرخ تبدیل سایت خود انجام دهید، استفاده از فرم‌های اطلاعاتی برای کاربران است. این فرم‌ها می‌توانند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهند. برای مثال شما می‌توانید از کاربران خود بخواهید قبل از خرید و یا عضویت در سایت و یا سفارش خدمات، فرم‌های مخصوصی را پر کنند. این فرم‌ها می‌تواند دارای اطلاعاتی مانند شغل، سن، جنسیت، نحوه آشنایی با سایت و غیره باشد.
برای آن که این فرم‌ها نیز بتواند شما را به اطلاعات مورد نیازتان برساند، باید بهینه سازی شود. این بهینه سازی شامل موارد زیر خواهد بود:
فرم‌ها را مختصر و مفید انتخاب کنید. مطمئن باشید پر کردن فرم‌هایی با فیلدهای زیاد کاربران را خسته کرده و ممکن است بسیاری از آنها، پر کردن فرم را از اواسط کار رها کنند. فرم طراحی شده شما باید زیبا و پیوسته باشد. پرسش‌های آن باید واضح باشد و از پرسیدن سوال‌هایی نامفهوم و گنگ خودداری کنید. فیلدهای مهمتر را در بخش‌های بالاتر و فیلدهای کم اهمیت‌تر را در بخش‌های پایینتر قرار دهید. اگر نیاز به ساخت حساب کاربری دارید، میتوانید از کاربران بخواهید ایمیل و یا جیمیل خود را وارد کرده تا به خاطر سپردن آن نیز ساده باشد. اگر نیاز به دریافت رمز ورود دارید، سعی کنید رمز ورود شما دارای قوانینی باشد که استفاده از آن و به خاطر سپردن آن آسوده باشد. همچنین می‌توانید از گزینه به خاطر سپردن رمز عبور و حساب کاربری استفاده کرده تا اگر کاربران با همان دستگاه دیجیتال وارد سایت شما شوند، مستقیما وارد حساب کاربری خود شده و نیازی به ورود اطلاعات و رمز عبور نداشته باشند.

سیاست و بازاریابی


بهینه سازی ساختار سایت
از دیگر فاکتورهایی که می‌تواند تاثیر مثبت و مستقیمی روی بهینه سازی نرخ تبدیل بگذارد، ساختار سایت شما است. سایت باید نقشه و ساختار ساده‌ای داشته باشد و کاربران به راحتی بتوانند داخل آن جابجا شده و بخش‌های مورد نظرشان را پیدا کنند. اگر سایت شما کاملا یک پارچه باشد و دارای دسته بندی و تقسیم بندی نباشد، کاربران به سرعت بعد از ورود به سایت خسته و کلافه شده و سایت شما را ترک خواهند کرد.
بهینه سازی دکمه اقدام به عمل
اقدام به عمل دکمه‌ یا کاری است که شما به کمک آن از کاربران می‌خواهید کاری که مورد نظر شما است را انجام دهند. برای مثال این دکمه می‌تواند خرید، سفارش و یا عضویت باشد. برای آن که بتوانید این دکمه را نیز بهینه سازی کنید می‌توانید روی فونت، سایز، رنگ و دیگر فاکتورهای این دکمه تغییراتی ایجاد کنید.

سیاست و بازاریابی


بهینه سازی سرعت سایت
فاکتور مهم و موثر دیگر در بهینه سازی نرخ تبدیل، بهینه سازی سرعت سایت است. آمارها نشان می‌دهد که هر یک ثانیه تاخیر می‌تواند نرخ تبدیل را بین 7 تا 11 درصد درصد کاهش دهد. اگر سایت شما دارای سرعت بارگذاری بیشتر از 6 ثانیه باشد، جز سایت‌های کند محسوب شده و ممکن است در زمان کوتاهی تعداد زیادی از کاربران خود را از دست دهید.
روش‌های مختلف اندازه گیری نرخ تبدیل و بهینه سازی آن
برای آن که شما بتوانید به داده‌های مورد نیازتان جهت به دست آوردن نرخ تبدیل دسترسی پیدا کنید ابزارهای مختلفی در دسترس شما وجود دارد. شما برای به دست آوردن نرخ تبدیل و فاکتورهای موثر در آن به اطلاعات زیادی نیاز دارید. دسترسی به این اطلاعات در حالت کلی به دو روش تحلیلی و استفاده از ابزارها و روش استفاده از نظرات مردمی انجام می‌شود.
روش تحلیلی
در این روش از ابزارهای مختلفی مانند گوگل آنالیتیکس برای بررسی رفتار مشتری استفاده می‌شود. این ابزارها به شما نشان می‌دهند که بازدید کنندگان سایت شما از چه صفحه‌ای و از کجا وارد سایت شما شده‌اند. از چه مرورگرهایی استفاده می‌کنند، سن و جنسیت آنها چیست؟ کدام قسمت از سایت شما بیشترین مقدار بازدید و کدام قسمت کم ترین میزان را داشته است و اطلاعات دیگری که بسیار برای شما مفید خواهد بود در اختیار شما قرار خواهد داد.

سیاست و بازاریابی


استفاده از نظرسنجی و فرم‌ها
روش دیگری که با استفاده از آن می‌توانید به داده‌های مورد نیازتان دسترسی پیدا کرده و جهت ارتقا نرخ تبدیل از آن استفاده کنید، استفاده از فرم‌ها و نظرسنجی‌های مختلف است. البته میزان کارآمدی این روش نسبت به روش قبل کمتر است اما در موارد خاص و جزئی می‌تواند تاثیرات قابل توجهی داشته باشد.
شما می‌توانید در سایت خود نظرسنجی‌ها و فرم‌های مختلفی قرار داده و سوالات مورد نظرتان را از مشتری و کاربران بپرسید. این فرم‌ها می‌تواند دارای سوالاتی مانند سن، جنسیت و اطلاعات شخصی آنها باشد. همچنین می‌توانید از کاربر بپرسید، چه چیزی در سایت شما برای آنها جذاب است؟ نقطه ضعف و قدرت سایت شما چیست؟ و هر سوال دیگری که برای شما مهم است.
ابزارهای مختلف برای جمع آوری اطلاعات و داده‌ها جهت بهبود نرخ تبدیل
همان طور که در بالا نیز اشاره شد، برای به دست آوردن و بهینه سازی نرخ تبدیل به داده‌های مختلفی نیاز داریم که هم به صورت تحلیلی و هم به صورت نظرسنجی می‌توان به آنها دسترسی پیدا کرد. در کنار ابزارهای تحلیلی مانند گوگل آنالیتیکس، ابزارهای مختلف دیگری نیز موجود هستند که می‌توانید جهت تحلیل داده‌ها از آنها استفاده کنید. این ابزارها شامل موارد زیر می‌باشد:
تست قابلیت استفاده از سایت
همان طور که در بالا نیز اشاره شد، سادگی سایت یکی از فاکتورهای مهمی است که روی بهینه سازی نرخ تبدیل تاثیرگذار خواهد بود. برای آن که بتوانید این فاکتور سایت خود بررسی کنید، می‌توانید از ابزارهای مختلف جهت تست آن استفاده کنید. این ابزار از نگاه مشتری میزان سهولت استفاده از سایت، دسترسی به محتواها وغیره را بررسی کرده و به شما نمایش خواهد داد.
شاخص خالص ترویج کننده
از دیگر ابزارهایی که در بهینه سازی نرخ تبدیل به شما کمک خواهد کرد، توجه به شاخص خالص ترویج کننده یا NPS است. این شاخص نشان دهنده میزان وفاداری کاربران و مشتریان سایت شما خواهد بود. این ابزار کاربران و مشتریان را به سه دسته ترویج کننده، منفعل و دفع کننده تقسیم می‌کند. 
ترویج کننده‌ها مشتریان همیشگی و وفادار شما بوده و محصولات شما را به دیگران نیز معرفی خواهند کرد. منفعل‌ها کسانی هستند که وارد سایت شما شده اما نه خریدی انجام می‌دهند، نه شما را به دیگران معرفی می‌کنند. دفع کننده‌ها نیز کسانی هستند که از خدمات شما و خرید ناراضی بوده و احتمالا برای شما تبلیغ منفی خواهند کرد. دسترسی به این اطلاعات و داده‌ها به شما کمک کرده تا به نقاط ضعف و قدرت خود آشنا شده و نرخ تبدیل داده خود را ارتقا دهید.
نقشه‌های گرمایی و نقشه‌های کلیکی
از دیگر ابزارهای تحلیل داده، استفاده از نقشه‌های کلیکی و گرمای است. این نقشه‌ها به شما نشان خواهند داد که بخش‌های پر طرفدار سایت شما کدام بخش بوده و کدام بخش‌ها کلیک کمتری داشته‌اند.

سیاست و بازاریابی


نقشه‌های اسکرول
این نقشه‌ها رفتار کاربر در سایت شما را نمایش خواهد داد. شما می‌توانید به راحتی متوجه شوید که کاربر بعد از ورود به سایت شما از چه بخش‌هایی عبور کرده، روی چه بخش‌هایی زمان بیشتری صرف کرده، وارد چه بخش‌هایی نشده و غیره.
بهینه سازی نرخ تبدیل چه مزایایی برای شما به دنبال خواهد داشت؟
در صورتی که شما بتوانید به داده‌های مورد نیازتان دسترسی پیدا کرده، آنها را تجزیه و تحلیل کنید و اقدامات لازم جهت رفع کاستی‌ها و توسعه نقاط قوت خود انجام دهید:
مشتریان بالقوه شما به بالفعل تبدیل خواهند شد. جامعه هدف خود را شناسایی کرده و روی آنها سرمایه گذاری خواهید کرد. بازگشت سرمایه شما سریعتر خواهد بود. مشتریان ترویج کننده شما افزایش پیدا خواهند کرد. ترافیک سایت شما بالا رفته، سئو و جایگاه آن در موتورهای جست و جو ارتقا پیدا خواهد کرد. میزان اعتماد کاربران به سایت شما بالاتر خواهد رفت.

سیاست و بازاریابی


نتیجه گیری
نرخ تبدیل داده نشان دهنده آن است که چه تعداد از کاربران و بازدید کنندگان سایت شما، رفتار مورد انتظار شما را انجام داده‌اند. این رفتار می‌تواند خرید، عضویت و یا سفارش خدمات باشد. برای بهینه سازی نرخ تبدیل باید به داده‌های مختلفی دسترسی پیدا کنید. این اطلاعات از روش‌های مختلفی مانند فرم‌ها و نظرسنجی‌ها و یا ابزارهای مختلف تحلیلی به دست خواهد آمد. بعد از تجزیه و تحلیل اطلاعات شما می‌توانید از راهکارهای مختلفی مانند تولید محتوای مناسب، سادگی سایت، اقدام به عمل و غیره نرخ تبدیل داده خود را بهبود بخشید.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/173719/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

ربات‌های دوپا گوگل به‌لطف هوش مصنوعی، حالا سریع‌تر و قدرتمندتر از قبل فوتبال بازی می‌کنند

خرید سه‌بعدی کالاهای جدید به اپل ویژن پرو اضافه شد

پردازنده دیمنسیتی 6300 مدیاتک برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد

آیپد ایر 12.9 اینچی به پنل Mini-LED نمایشگر مجهز خواهد شد

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

مشخصات Redmi 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

گوشی ارزان جدید موتورولا با باتری پرظرفیت در راه است

گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

مانیتور 27 اینچ جدید ازراک آنتن وای‌فای دارد

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند

هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

کمک آمریکا به تراشه‌سازان؛ مایکرون 6 میلیارد دلار بودجه دریافت می‌کند

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

نکاتی درباره آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو

نسخه‌ آیفون واتساپ با دستور دولت چین از اپ استور حذف شد

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

آیفون 17 پلاس ظاهراً با نمایشگر کوچک‌تر از گوشی‌های فعلی پلاس معرفی می‌شود

پیشرفت صنعت تراشه چین در سایه تحریم‌ها؛ تولید 40 درصد رشد کرد

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد