سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

واکنش واتس‌اپ به حواشی اخیر نکات خواندني

واکنش واتس‌اپ به حواشی اخیر
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - ترنجی / پس از بالا گرفتن موج پاک کردن واتس اپ و انتقال به جایگزین هایی مانند سیگنال به نظر می رسد که واتس اپ احساس خطر کرده است. ما شاهد جوابیه واتس اپ درباره شرایط حریم خصوصی جدید هستیم. جوابیه ای که دانسته های قبلی ما را تایید می کند. البته حالا به صورت غیررسمی می توان متوجه شد که واتس اپ چه اطلاعاتی از ما را به فیس بوک می دهد و چه اطلاعاتی از ما را به فیس بوک نمی دهد.
واتس اپ پس از مواجهه با واکنش شدید در مورد سیاست حفظ حریم خصوصی جدید و شرایط خدمات خود، شفاف سازی کرد که این حرکت تأثیری در حریم خصوصی پیام های شخصی کاربر با دوستان یا خانواده آنها ندارد. (موضوعی که پیش از این هم می دانستیم)
برنامه پیام رسان متعلق به فیس بوک گفت: این به روزرسانی شامل تغییراتی در ارتباط با پیام رسانی مشاغل در WhatsApp است که اختیاری است و شفافیت بیشتری در مورد نحوه جمع آوری و استفاده از داده ها فراهم می کند.
اگر از تریبون وزیر جوان ایران (توییتر) که در ایران برای کاربران ایرانی فیلتر است (!)، بخواهیم اطلاع رسانی واتس اپ را برای شما نماش دهیم، باید تصاویر زیر را ببینید:

سیاست و بازاریابی


همچنین تصویر توییتر اول را این جا می توانید واضح تر ببینید:

سیاست و بازاریابی


در این تصویر آمده:
1- واتس اپ یا فیس بوک نمی توانند پیام های خصوصی شما را ببینند یا به تماس شما گوش بدهند.
2- واتس اپ لاگ (اینجا به معنی تاریخچه) پیام ها یا تماس های شما را ذخیره نمی کند.
3- واتس یا فیس بوک نمی تواند موقعیت مکانی که شما به اشتراک گذاشته اید را ببیند.
4- واتس اپ مخاطبین شما را با فیس بوک به اشتراک نمی گذارد.
5- گروه های واتس اپ همچنان خصوصی باقی خواهد ماند.
6- شما می توانید پیام های خود را به صورت خود-حذف-شونده ارسال کنید.
7- شما می توانید دیتای خود را از واتس اپ دانلود کنید.
اگر بخواهیم این بندها را کمی بیشتر گسترش دهیم، عبارات زیر را می توان استباط کرد:
واتس اپ چه اطلاعاتی را با فیس بوک به اشتراک نمی گذارد؟
1- واتس اپ یا فیس بوک نمی تواند پیام های خصوصی کاربر، پیام های گروهی را ببیند یا تماس آن ها با دوستان، خانواده و همکارانش را بشنود، زیرا با رمزگذاری End-to-End محافظت می شود.
2- اطلاعاتی تاریخچه پیام یا تماس کاربر نگه نمی دارد.
3- واتس اپ نمی تواند موقعیت مکانی که کاربران با دیگران به اشتراک می گذارند را ببیند.
4- این برنامه لیست مخاطبین کاربر را با خانواده برنامه های فیس بوک به اشتراک نمی گذارد.
5- این داده های گروهی را برای اهداف تبلیغاتی با Facebook به اشتراک نمی گذارد.
6- جدا از این، همچنین می توان پیام های آنها را تنظیم کرد که بعد از هفت روز ناپدید شوند.
7- همچنین کاربر می تواند اطلاعات خود را که واتس اپ جمع آوری کرده، دانلود کنند تا ببینند WhatsApp چه اطلاعاتی از داخل برنامه دارد.
واتس اپ چه اطلاعاتی را با فیس بوک به اشتراک می گذارد؟
واتس گفت که داده های مربوط به نحوه تعامل فرد با یک کسب و کار را در برنامه خود به اشتراک می گذارد و این مکالمات به طور واضح برچسب گذاری می شوند.
به زودی این گزینه را برای مشاغل فراهم می کند که از زیرساخت میزبانی فیس بوک برای مدیریت چت های WhatsApp با مشتریان خود، پاسخ به سوالات و ارسال اطلاعات مانند رسیدهای خرید، استفاده کنند.
1- این شرکت گفت، مشاغل ممکن است از این اطلاعات برای اهداف بازاریابی خود استفاده کنند، که ممکن است شامل تبلیغات در فیس بوک باشد.اگر کاربری از داخل برنامه با استفاده از ویژگی های تجاری با برند فیس بوک از مشاغل خرید کند، از فعالیت خرید وی برای شخصی سازی تجربه تجارت و تبلیغاتی که در فیس بوک و اینستاگرام مشاهده می کند استفاده خواهد شد. واتس اپ، با این حال ، اشاره کرد که این ویژگی ها اختیاری خواهد بود و کاربران از نحوه به اشتراک گذاری داده های خود با Facebook در داخل برنامه مطلع می شوند.
2- فیس بوک به مشاغل اجازه می دهد تبلیغاتی را ایجاد کنند که به کاربران امکان می دهد از طریق واتس اپ به آنها پیام دهند. این شرکت گفت ممکن است از روش تعامل کاربران با آنها برای شخصی سازی تبلیغاتی که در فیس بوک مشاهده می کنند استفاده کند.
واکنش در برابر سیاست حفظ حریم خصوصی
واتس اپ هفته گذشته از سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط خدمات جدید خود رونمایی کرده است. این شرایط جدید در تلاش برای به اشتراک گذاشتن داده های کاربر تجاری بیشتر با فیس بوک است.
با توجه به هشدارهایی که از اوایل هفته گذشته برای کاربران ارسال می شود، دیگر کسانی که سیاست حفظ حریم خصوصی به روز شده را قبول نمی کنند ( این قوانین از 20 بهمن 99 الاجرا می شود) دیگر نمی توانند به واتس اپ دسترسی داشته باشند.
این باعث ایجاد اعتراض در میان کارشناسان حفظ حریم خصوصی، طرفداران ضد انحصارطلب و امنیت سایبری شده است، که مدتهاست نسبت به تجمیع داده ها در میان شرکت های بزرگ فناوری هشدار می دهند.
روز دوشنبه، ET گزارش داد که چندین شرکت هندی و چند ملیتی صدور راهنمایی برای کارمندان را ارایه کرده اند و از آنها خواسته است که از به اشتراک گذاشتن اطلاعات حساس شرکت در WhatsApp خودداری کنند و استفاده از این بستر را برای تماسهای مهم تجاری متوقف کنند.
برخی از کارآفرینان برتر هند نیز به گروه رهبران صنعت فناوری در سیلیکون ولی (دره سیلیکون) پیوسته و کاربران را تشویق به ترک WhatsApp و پیوستن به Signal می کنند.
سیگنال، برنامه پیام رسانی متمرکز بر حریم خصوصی گفت که این امر منجر به “جهش عظیم” در نصب برنامه خود شده است.
واتس اپ همچنین شاهد مشکلی بود که اوایل این هفته برخی از گروه های خصوصی و پروفایل های کاربر آن در جستجوی گوگل قابل دسترسی بودند. این سرویس مشکل مذکور را برطرف کرد اما تصور کنید چه داده ای از این طریق لو رفته است!
نظر شما چیست؟ پاسخ واتس اپ برای شما قانع کننده است؟

لینک کوتاه:
https://www.politicalmarketing.ir/Fa/News/176147/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

گرامیداشت رو جهانی گمرک در کیش

آغاز رویداد ملی "ایران هم‌کیش" ضرورت اعمال حاکمیت ملی در نگین خلیج فارس

فایرفاکس 85 به پشتیبانی از Flash پایان می‌دهد

آیا فرازمینی‌ها زمین را شایسته توجه می‌دانند؟

50 تصویر منتخب مسابقه‌ی جهانی عکاسی زیر آب

بی ام و M5 CS مدل 2022 معرفی شد

مدل سفارشی هدفون پاوربیتس پرو با همکاری Fragment Design ساخته شد

ثبت پتنت اپل با موضوع استفاده از عینک واقعیت افزوده برای نمایش محتوای اختصاصی در خودرو

شایعه: اپل حافظه فلش NOR نسل دوم ایرپاد پرو را سفارش داده است

خرید قاب گوشی از دلتوس

رئیس‌ جمهور: مرا به ‌جای وزیرم برای افزایش پهنای باند محاکمه کنید

درآمد 5 میلیارد دلاری مایکروسافت از بخش گیم برای اولین ‌بار

سامسونگ در انتظار فروش بالای خانواده گلکسی اس 21 نیست

سیگنال در کما؛ فیلترینگ به پای چه کسی نوشته می‌شود؟

بیش از 400 نیروی کار خارجی غیر مجاز در سیستان و بلوچستان شناسایی شدند

80 مرکز مثبت زندگی در استان کرمانشاه راه اندازی و شروع به کار کرد

مرزنشینان خراسان شمالی وام بدون بهره دریافت می‌کنند

کسب مقام اول و مدال طلای پرتاب نیزه مسابقات دو و میدانی کارگران کشور توسط ورزشکار البرزی

سالاری در قزوین: باید دغدغه تولیدکنندگان را داشته باشیم

تخصیص 400 میلیارد تومان برای توسعه و بازسازی شرکت های تعاونی و واحدهای کارگری استان اردبیل

12 هزار و 565 طرح کسب و کار در ایلام تسهیلات کرونا دریافت کردند

پیام تسلیت شریعتمداری به سید حسن فیروزآبادی

بهسازی ١54 سایت در ایلام توسط همراه اول با هدف ایجاد عدالت ارتباطی

چگونه از لوگو پشتی اپل در آیفون به عنوان یک دکمه مخفی استفاده کنیم؟

توقف کمک گوگل به جمهوری‌خواهان

قیمت انواع گوشی‌های کمتر از یک میلیون تومان در بازار

قطعی گسترده اینترنت در آمریکا

عرضه‌ قسمت جدید بازی ارباب حلقه‌ها به تعویق افتاد

گوشی جدید دوجی با باتری بسیار قوی معرفی شد

تاریخ انتشار بازی Biomutant اعلام شد

عمر باتری گلکسی S21 اولترا مشخص شد

GTA Trilogy Remastered منتشر خواهد شد

هشدار! وجود شکاف امنیتی در تیک‌تاک

تکیه FIFA 21 بر صدر فروش بازی‌های اروپا در سال 2020

اولین گوشی دارای اسنپدراگون 870 از راه رسید

به‌روزرسانی جدید بازی Mortal Kombat 11 منتشر شد

عضو جدیدی از خانواده شیائومی Mi 10 با اسنپدراگون 870 در راه است

عبور تعداد مشترکان Xbox Game Pass از مرز 18 میلیون نفر

گوشی جدید زد تی ای بلید ایکس وان معرفی شد

5 نکته‌ای که باید در مورد هلیکوپتر مریخ بدانید

آمازون به دولت بایدن برای واکسیناسیون 100 میلیون نفر کمک می‌کند

سامسونگ انتظار دارد میزان فروش گلکسی S21 با گلکسی S20 برابری کند

دوگی S88 پلاس معرفی شد؛ یک موبایل سخت‌جان با باتری 10 هزار میلی‌آمپرساعتی

جمع‌بندی روز: سه شنبه، 07 بهمن 1399

تکنولوژی جدید نمایشگر گلکسی S21 اولترا مصرف باتری را کاهش می‌دهد

یوتیوب در سه سال اخیر بیش از 30 میلیارد دلار به تولیدکنندگان محتوا پرداخت کرده است

آیفون 12 پرو در بنچمارک گیک‌بنچ گلکسی S21 اولترا را شکست داد

گزارش مالی مایکروسافت برای فصل دوم سال مالی 2021؛ درآمد 43.1 میلیارد دلاری

آلودگی هوا می‌تواند منجر به کاهش بینایی و حتی کوری شود

سونی آلفا 1 رونمایی شد؛ دوربین پرچمدار 6500 دلاری با قابلیت فیلمبرداری 8K

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی