سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

معرفی کتاب «معادله خوشبختی؛ هیچ‌چیز نخواهید، هر کاری انجام دهید، همه‌چیز داشته باشید» اخبار

معرفی کتاب «معادله خوشبختی؛ هیچ‌چیز نخواهید، هر کاری انجام دهید، همه‌چیز داشته باشید»
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - کتاب «معادله‌ی خوشبختی؛ هیچ‌چیز نخواهید، هر کاری انجام دهید، همه‌چیز داشته باشید» راهکاری برای رسیدن به خوشبختی و بیشتر لدت بردن از زندگی در عصر امروز است؛ عصری که خوشبختی در آن واژه‌ای غریب به‌نظر می‌رسد.

«خوشبختی» واژه‌ای دلنشین است که رسیدن به آن برای هرکسی می‌تواند لذت‌بخش باشد. خوشبختی را در جلوه‌هایی همچون داشتن زیبایی، مال و دارایی، قدرت و توانایی، رفاه و تن آسایی و مقام اجتماعی خلاصه می‌کنند. خوشبختی، شادکامی و کامیابی، آرزوی دیرینه‌ی تمامی انسان‌ها بوده است. همه‌ی ما محرومیت، درد، رنج، اندوه و مصیبت را پدیده‌هایی تلخ در زندگی می‌دانیم و با تلاش بیشتر خود، در پی رفاه و آسایش بیشتر خودمان هستیم؛ اما چند درصد از ما بخت رسیدن به خوشبختی را در عمر کوتاه خود پیدا می‌کنیم؟ معرفی کتاب «معادله‌ی خوشبختی؛ هیچ‌چیز نخواهید، هر کاری انجام دهید، همه‌چیز داشته باشید»
«معادله‌ی خوشبختی؛ هیچ‌چیز نخواهید، هر کاری انجام دهید، همه‌چیز داشته باشید» کتابی از نویسنده‌ی معروف کانادایی، نیل پاسریچا است. درباره‌ی این نویسنده نقل‌قول‌های بسیاری گفته شده است. برای مثال، عده‌ای می‌گویند: « دیل کارنگی پدیده‌ی قرن گذشته بود، استفان کاوی پدیده‌ی دهه‌ی گذشته، و هم‌اکنون نیل پاسریچا را داریم.» کتاب‌های او از زمان انتشار تا به امروز، همواره در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار داشته و میلیون‌ها نسخه از آن‌ها در سراسر جهان فروخته شده است. فرقی نمی‌کند که فردی هجده‌ساله هستید یا هشتاد‌ساله، به‌دنبال موفقیت در کنکور هستید یا راه‌اندازی کسب‌وکاری موفق. حتی فرقی نمی‌کند می‌خواهید در زندگی شخصی و روابط عاطفی‌تان موفق باشید یا در زندگی کاری خود. معادله‌ی ‌خوشبختی کتابی است برای همه‌ی سنین و تمامی فصول زندگی؛ از جوانی تا میان‌سالی و پیری. با راهکارهایی ساده و فارغ از هر نوع پیچیدگی این کتاب به‌آسانی می‌توانید تغییرات دلخواهتان را در زندگی‌تان ایجاد کنید.

سیاست و بازاریابی

بیشتر از یک دهه را به پرورش رهبران پیش‌گام سپری کرده‌ام. از سخنرانی درباره‌ی پیش‌گامی برای صدهاهزار نفر در سراسر دنیا، شام‌خوردن با خانواده‌های سلطنتی در خاورمیانه، شرکت در جلساتی با حضور استادان دانشگاه هاروارد و رایزنی درباره‌ی پیش‌گام‌بودن برای سازمان‌هایی مانند آئودی، ویاکام، و جی ای (جنرال الکتریک)، تجارب خارق‌العاده‌ای به‌دست آورده‌ام. همچنین به‌عنوان رئیس بخش توسعه‌ی پیش‌گامی در والمارت مشغول به کار بودم و با میلیاردرهای زیادی مصاحبه کرده‌ام و مستقیما برای دو تن از مدیران عامل بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان کار می‌کردم. بعد از سال‌ها کمک‌های موفقیت‌آمیز به افراد برای هدایت تیم‌ها و رونق کسب‌وکار و راهبری سازمان‌ها، چیزی به‌آرامی به ذهنم خطور کرد: به‌سختی می‌توان کسی را یافت که خوشبخت باشد. همه‌ی میهمانی‌های ناهار در کنفرانس‌ها پر از مکالماتی درباره‌ی تقلا برای یافتن تعادل و احساس مشغولیت زیاد و عقب‌نماندن از دیگران بود. بسیاری از رهبران می‌گفتند که در زندگی‌شان جای فراغتی ندارند و برای زمان و پول زیر فشار هستند و احساس می‌کنند زیر بار تصمیمات بی‌پایان و مصلحت‌های متناقض لِه می‌شوند. مقاله‌های مرتبط:
معرفی کتاب «بازگشت به خود؛ خودشناسی ازطریق اینیاگرام» معرفی کتاب انعطاف پذیری؛ پرورش استقامت، آرامش و شادی
حتی بزرگ‌ترین رهبران دنیا یا میلیاردرها یا مدیران عاملی با ثروت‌های هنگفت از بحران‌های اضطراب‌آور روزمره به ستوه آمده بودند. استرس همانند دیگی جوشان در سر و دل آن‌ها می‌جوشید. در‌این‌میان، به این نتیجه رسیدم که خودم هم خوشحال و خوشبخت نیستم. بنابراین، به‌دنبال مدل ساده‌ای می‌گشتم که بفهمم چه کاری باید انجام دهم. پیگیر ساختاری بودم که از استرس رها شوم و به‌دنبال شاخصی بودم تا هنگام تصمیمات سخت زندگی که مدام مرا در باتلاق فرو می‌برد، راهنمایم باشد. به تمام وقت‌هایی فکر کردم که به‌دلیل تمام‌نشدن کاری احساس گناه می‌کردم یا وقتی بعد از یک هفته کار دیوانه‌وار از پا درمی‌آمدم یا روزهایی که برای انتخاب‌های سخت در حالتی روانی آشفته دست‌وپا می‌زدم. با نگاهی به گذشته، باورم نمی‌شود که چقدر وقت تلف کرده‌ام. خوشبخت‌تر بودن بزرگ‌ترین تلاشی است که هر روز با آن روبه‌رو هستید؛ به‌خصوص اگر مادری هستید که در خانه می‌مانید یا اگر درس می‌خوانید یا در خارج از کشور سفر می‌کنید. آموزش و تربیت مغز برای اینکه هنگام عبور از دست‌اندازهای زندگی همواره تمرکز مثبت داشته باشد، موضوعی نیست که در مدرسه به ما آموخته باشند. منظورم این است که هرگز درسی با عنوان «چطور خوشبخت تر باشیم؟» نداشته‌ایم.

سیاست و بازاریابی

در سرانجام این مسیر، این همان کتابی است که به آن نیاز داشتم. چیزی نخواهید، به چیزهایی که دارید راضی باشید و از هر چیزی در همان شکل خودش لذت ببرید. وقتی به درک این نکته برسید که چیزی کم نیست، تمام دنیا به شما تعلق دارد. خوشبختی حقیقی لذت‌بردن از زمان حال است، بدون اضطراب بابت آینده. نه اینکه خودمان را با ترس یا امید سرگرم کنیم؛ بلکه با خشنودی از آنچه داریم، آرام بگیریم؛ زیرا همین برایمان کافی است. درنهایت، کسی که چنین باشد، چیزی نمی‌خواهد. بزرگ‌ترین موهبت انسانی در درون ماست و به‌راحتی دردسترس است. انسان خردمند به سرنوشت خود هرچه باشد، راضی است؛ بدون اینکه در آرزوی نداشته‌هایش باشد. اصلا تاکنون به این فکر کرده‌اید که نمی‌توانید همه‌چیز داشته باشید. اگر همه‌چیز داشته باشید، می‌خواهید آن را کجا بگذارید؟ اجازه بدهید با چند خبر شروع کنیم. آن مدل خوشبختی که از بچگی به ما یاد داده‌اند، درواقع کاملا برعکس است. ما فکر می‌کنیم باید نوشته‌ای شبیه این باشد: سخت‌کوشی > موفقیت‌های بزرگ > احساس خوشبختی سخت درس بخوان > نمره‌ی عالی بگیر > خوشبخت می‌شوی مصاحبه‌های زیادی برو > کار عالی به‌دست بیاور > خوشبخت می‌شوی اضافه‌کاری کن > ترفیع بگیر > خوشبخت می‌شوی در زندگی واقعی چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد؛ زیرا این مدلی باطل است. ما کارمان را عالی انجام می‌دهیم و به موفقیت‌های بزرگ هم می‌رسیم؛ اما به‌جای خوشحال‌بودن اهداف جدیدی در نظر می‌گیریم. به‌سرعت بررسی شغل بعدی را آغاز می‌کنیم و به گرفتن مدارک عالی‌تر و ترفیع بیشتر در آینده فکر می‌کنیم. به خودمان می‌گوییم چرا با گرفتن یک مدرک دانشگاهی متوقف شویم؛ درحالی‌که می‌توانیم مدرک عالی‌تری بگیریم؟ چرا مدیر یک قسمت باقی بمانیم؛ درصورتی‌که می‌توانیم معاون شرکت شویم؟ چرا فقط یک خانه داشته باشیم، وقتی می‌توانیم مالک دو خانه باشیم؟ با این روش هرگز به خوشبختی دست پیدا نمی‌کنیم؛ زیرا مدام آن را به بعد و بعدتر موکول می‌کنیم. خب حالا چه اتفاقی می‌افتد اگر «احساس خوشبختی» را از آخر برداریم و آن را اول از همه قرار دهیم؟ سپس، این شش کلمه مهم به این صورت درمی‌آید: احساس خوشبختی > سخت‌کوشی > موفقیت‌های بزرگ .

سیاست و بازاریابی

مجله‌ی کسب‌وکار هاروارد گزارشی دارد که نشان می‌دهد افراد شاد 31 درصد بیشتر از بقیه مولد ثروت هستند و 37 درصد فروش بیشتری دارند و و سه برابر خلاق‌تر از همتایان کاری خود هستند. پس برای خوشبخت‌شدن اول چه کاری باید انجام دهید؟ خوشبخت بودن! از همان اول خوشبخت باشید. شاد و خوشبخت بودن مراکز یادگیری را باز نگه می‌دارد و مغز شما مانند آسمان‌خراش‌های شهر منهتن در تاریکی غروب، روشن خواهد بود. شما مانند الماس در زیر نورهای مغازه‌ی جواهرفروشی خواهید درخشید و مانند ستارگان در آسمان تاریک یک مزرعه خواهید تابید. فیلسوف آمریکایی، ویلیام جیمز ، می‌گوید: «بزرگ‌ترین کشف نسل فعلی بشر، این است که می‌تواند با تغییر دیدگاهش زندگی خود را تغییر دهد.» نویسنده‌ی کتاب «فواید خوشبختی»، شاون آکر ، در بخشی از کتابش می‌گوید: «لزوما این واقعیت‌ها نیست که ما را می‌سازد؛ بلکه لنزی است که مغز ما ازطریق آن جهان را می‌بیند و واقعیت‌های ما را شکل می‌دهد.» ویلیام شکسپیر نیز در‌این‌باره عقیده دارد هیچ‌چیز به‌خودی‌خود خوب یا بد نیست؛ بلکه تفکر ماست که آن‌ها را می‌سازد. اگر این موضوع فقط فکر‌کردن یعنی اندیشیدن صرف است، چرا نمی‌توانیم هر زمان که می‌خواهیم با تفکر خودمان را به حالی خوب ببریم؟ به‌نظر می‌رسد باید بتوانیم با یک حرکت آن را در ذهنمان آغاز کنیم. همه‌ی ما می‌دانیم به این آسانی هم نیست. گاهی مغز ما روی چیزهای منفی متمرکز است و نمی‌توانیم جلو آن را بگیریم. هر شخصی گاهی در میان افکار منفی گیر می‌افتد. من با مشهورترین سخنرانان انگیزشی و مدیران عامل پانصد‌میلیاردی و رهبران سیاسی از سراسر دنیا روی صحنه بوده‌ام. می‌دانید تمام آن‌ها پشت‌صحنه چکار می‌کنند؟ می‌ترسند و عرق می‌کنند و فکر می‌کنند ممکن است چیزی اشتباه از کار درآید. همه‌ی ما گفت‌وگوی درونی منفی داریم. چیزی به اسم خوش‌بینی همیشگی و مطلق وجود ندارد. البته افرادی هستند که احساس خوش‌بینی می‌کنند؛ اما حتی همان افراد نیز این گفت‌وگوی درونی منفی را دارند و این هیچ اشکالی ندارد. مشکل این نیست که در مغزمان افکار منفی داشته باشیم؛ بلکه مشکل این است که فکر می‌کنیم هرگز نباید افکار منفی داشته باشیم. چرا ذهن ما روی چیزهای منفی متمرکز است؟ اگر دلیل آن را بفهمیم، می‌توانیم یاد بگیریم چطور آن را کنترل کنیم و با تلاش آگاهانه از تکنیک‌های ثابت‌شده‌ای برای شادبودن بهره ببریم.

سیاست و بازاریابی

درباره‌ی نویسنده و ناشر کتاب
کتاب «معادله‌ی خوشبختی؛ هیچ‌چیز نخواهید، هر کاری انجام دهید، همه‌چیز داشته باشید» با عنوان کامل انگلیسی «The Happiness Equation: Want Nothing + Do Anything = Have Everything» سال 2016 و در دسته‌بندی کتاب‌های خودیاری منتشر شد. در ایران، انتشارات نوین این کتاب را با ترجمه‌ی خدیجه روح‌الامینی روانه‌ی بازار نشر کرده است.

لینک کوتاه:
https://www.politicalmarketing.ir/Fa/News/184866/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

آیین تکریم غلامحسین مظفری و معارفه جعفرآهنگران سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش

تجلیل بخش خصوصی از عملکرد سازمان منطقه آزاد کیش

اتمام طرح های نیمه تمام محور اصلی فعالیت های سازمان منطقه آزاد کیش

خداوند را برای توفیق تحقق وعده هایم به هموطنان شکر می کنم

کیش پیشرو ترین منطقه آزاد کشور برای ورود به بازار سرمایه

قدردانی از غلامحسین مظفری در سازمان منطقه آزاد کیش

داوران سومین جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش معرفی شدند

تزریق واکسن کرونا به کادر بهداشت و درمان کیش

هایپرمارکت دهکده ساحلی کیش افتتاح شد

برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی پرورش اندام کشور در کیش

شیائومی ردمی K40 پرو پلاس، ردمی K40 پرو و ردمی K40 رونمایی شدند

گلکسی M12 سامسونگ به نمایشگر 90 هرتز مجهز خواهد بود

وان پلاس 9 هشتم مارس معرفی می‌شود

فریم‌ورک چیست؟ معرفی کاربردها و بهترین‌ فریم‌ورک‌ها

اندروید 11 برای وان پلاس نورد منتشر شد

سیلور یراق، مرکز فروش انواع سینک ظرفشویی جدید و مدرن

نظر کسب و کارها درباره تبلیغات در کافه بازار

توانایی تحمل سرما ناشی از جهشی ژنتیکی است

بررسی ویدئویی گوشی ویرا V5 صاایران

چهار نمونه از رفتارهای بدی که گاهی ممکن است به‌نفع شما و دیگران باشد

قابلیت Live Rooms اینستاگرام ویدئوهای زنده چهارنفره را ممکن می‌کند

ابزار جیلبریک UnC0ver در بیشتر مدل‌های آیفون کار می‌کند

بی ام و X6 M کامپتیشن با تیونینگ جی پاور معرفی شد

سفر به اصفهان با رسپینا

Samsung Messaging به برخی از کامپیوترهای سامسونگ توانایی ارسال پیام کوتاه می‌دهد

تعداد کاربران ماهانه اپ گالری هواوی به 530 میلیون نفر رسید

ایسوس راگ فون 5 با 18 گیگابایت رم در گیک‌بنچ دیده شد

آیا مگس‌ میوه می‌تواند به شخصی‌سازی درمان سرطان کمک کند؟

ردمی کی 40 در بازار ایالات متحده با نام پوکو اف 3 عرضه خواهد شد

پورشه 993 گانتر ورکس معرفی شد

مرکز ملی فضای مجازی: وبسایت­‌های خرید و فروش رمزارز مجوز ندارند

عملکرد ضعیف گلکسی S21 اولترا در تست دوربین DXOMARK

شایعه: آیفون 14 به ‌جای ناچ، دوربین سلفی حفره‌ای خواهد داشت

سرپرست سابق تیم عکاسی لومیا به مایکروسافت پیوست

مصوبه افزایش سهم دولت از اپراتورها برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

نسخه iOS اپلیکیشن جیمیل به‌روزرسانی شد

دوال اسکرین و اکتیو پن، دو اکسسوری که می‌توان همراه با ولوت استفاده کرد

روناد؛ ابر لجستیکی با لجستیک ابری

کاربران هنوز نتوانسته‌اند با پلی استیشن 5 اتر استخراج کنند

آیفون تاشدنی 8 اینچی احتمالا در سال 2023 راهی بازار می‌شود

هواوی ساعت هوشمند واچ فیت را در بازار کشور عرضه کرد

تمام 270 فروشگاه اپل در آمریکا بازگشایی شدند

تتر گفته است مبلغ 500 بیت کوین باج خواسته‌شده را پرداخت نخواهد کرد

تلویزیون‌ها و ساندبارهای 2021 سامسونگ در مراسم Unbox & Discover معرفی شدند

تصاویر قدیمی را با هوش مصنوعی Deep Nostalgia زنده کنید

TSMC بیش از نیم‌میلیارد دلار سرمایه برای احداث کارخانه در آریزونا جذب می‌کند

آشنایی با ویژگی‌ها و مزیت‌های سرویس «مبیکلود» مبین ­نت

کراس اور جدید هیوندای بایون معرفی شد

مدیرعامل شیائومی استفاده از صفحه‌نمایش AMOLED را برای ردمی نوت 10 تأیید کرد

پشتیبانی از AVX3-512 احتمالا به پردازنده های AMD EPYC Genoa اضافه می‌شود

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی