سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

تهدید‌های امنیت سایبری در سال 2021 نکات خواندني

تهدید‌های امنیت سایبری در سال 2021
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - باشگاه خبرنگاران / یکی از متخصصان جهانی امنیت سایبری از پیش‌بینی‌های خود در رابطه با تهدیدات سایبری در سال 2021 سخن گفت.
تیم تحقیقات تهدیدهای جهانی در آزمایشگاه FortiGuard پیش‌بینی کردند که در سال 2021 امنیت دنیای کار با ورود به عرصه‌های جدید هوشمند، با تغییرات قابل توجهی روبرو می‌شود که این مساله فقط بر کاربران نهایی تاثیر نمی‌گذارد و بر تمام دستگاه‌هایی که به شبکه متصل می‌شوند، اثر می‌گذارد. برای در امان ماندن از این واقعیت آینده، تمام دستگاه‌ها باید بخشی از یک پلتفرم امنیتی بزرگتر، یکپارچه و خودکار باشند که در سراسر شبکه اصلی، محیط های چند بعدی، دفاتر شعبه و کارگران از راه دور کار می‌کند.
فرصت‌ها و اهداف آینده امنیت سایبری
طی چند سال گذشته، محیط سنتی شبکه با چندین محیط لبه، WAN، چند ابر، مرکز داده، کار از راه دور، اینترنت اشیا و موارد دیگر جایگزین شده است که هرکدام خطرات منحصر به فردی دارند. این پیشرفت یکی از مهم‌ترین مزایای مجرمان اینترنتی را فراهم می‌کند؛ در حالی که همه این لبه‌ها بهم پیوسته‌اند. بسیاری از سازمان‌ها به دلیل عملکرد و تحول دیجیتال، دید متمرکز و کنترل واحد را فدا کرده‌اند. در نتیجه دشمنان امنیت سایبری در تلاشند تا حملات خود را با هدف قرار دادن همین محیط‌ها تکامل بخشند و به دنبال مهار سرعت و مقیاس امکاناتی هستند که فناوری های جدید 5G فراهم می‌کند.
استفاده از سیستم‌های خانگی برای نفوذ به سیستم‌های بزرگ
کاربران نهایی و منابع خانگی از قبل هدف مجرمان سایبری قرار گرفته‌اند، مهاجمان حرفه‌ای از این موارد به عنوان سکویی برای کارهای دیگر استفاده می‌کنند. حملات شبکه شرکتی که از شبکه خانگی یک کارگر از راه دور آغاز شده است. بدافزار پیشرفته همچنین می‌تواند با استفاده از Trojanهای جدید Edge Access، داده‌ها و روندهای ارزشمندتری را نیز کشف کند و فعالیت‌های تهاجمی مانند درخواست رهگیری از شبکه محلی را برای به خطر انداختن سیستم‌های اضافی یا تزریق دستورات حمله اضافی انجام دهد.
حملات ازدحامی مجهز به لبه، احتمال به خطر انداختن و استفاده از دستگاه‌های جدید مجهز به 5G فرصت‌هایی را برای تهدیدهای پیشرفته‌تر فراهم می‌کند. این حملات باعث نفوذ دستگاه‌های حک شده به زیرگروه‌ها می‌شود که هر یک مهارت خاصی دارند. آن‌ها شبکه‌ها یا دستگاه‌ها را به عنوان یک سیستم یکپارچه هدف قرار می‌دهند و در زمان واقعی اطلاعات را به اشتراک می‌گذارند تا حملات خود را همانطور که اتفاق می‌افتد اصلاح کنند. فناوری‌های Swarm به توان پردازشی زیادی نیاز دارند تا گروه‌های مختلف را قادر سازد و اطلاعات را به طور موثر در یک گروه ربات به اشتراک بگذارد. این امکان برای آن‌ها فراهم می‌کند تا به سرعت آسیب‌پذیری‌ها را به اشتراک بگذارند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و سپس روش‌های حمله خود را برای بهره‌برداری بهتر از مواردی که کشف می‌کنند، تغییر دهند.
مهندسی اجتماعی می‌تواند هوشمندتر شود. دستگاه‌های هوشمند یا سایر سیستم‌های مستقر در خانه که با کاربران ارتباط برقرار می‌کنند، دیگر به سادگی هدف حملات قرار نمی‌گیرند، بلکه مجرای حملات عمیق‌تری نیز خواهند بود. استفاده از اطلاعات مهم در زمینه کاربران از جمله برنامه‌های روزمره، عادت‌ها یا اطلاعات مالی می‌تواند حملات مبتنی بر مهندسی اجتماعی را موفقیت‌آمیزتر کند. حملات دقیق‌تر می‌تواند منجر به مواردی بیش از خاموش کردن سیستم‌های امنیتی، غیرفعال کردن دوربین‌ها یا ربودن وسایل هوشمند شود. این می‌تواند امکان باج گیری و یا حملات اعتبارنامه‌های مخفی را فراهم کند.
باج گرفتن لبه‌های OT می‌تواند واقعیت جدیدی باشد. این موارد همچنان به تکامل خود ادامه می‌دهند و همزمان با همگرایی فزاینده سیستم‌های IT با سیستم‌های فناوری عملیاتی (OT)، به ویژه زیرساخت‌های حیاتی، داده‌ها، دستگاه‌ها و متاسفانه زندگی در معرض خطر بیشتری وجود خواهد داشت. اخاذی، افترا و تحقیر همه از ابزارهای تجارت باج افزار هستند. وقتی دستگاه‌های میدانی و حسگرهای موجود در لبه OT، که شامل زیرساخت‌های حیاتی هستند، به طور فزاینده‌ای هدف مجرمان اینترنتی در این زمینه قرار می‌گیرند، جان انسان‌ها در معرض خطر خواهد بود.
نوآوری حملات سایبری در عملکرد محاسبات
انواع دیگر حملات که پیشرفت در عملکرد محاسبات و نوآوری در اتصال، به ویژه برای جرایم اینترنتی را هدف قرار می‌دهند، نیز در معرض خطر هستند. این حملات دشمنان را قادر می‌سازد سرزمین جدید را تحت پوشش قرار دهند و مدافعان را به چالش می‌کشد تا از منحنی مجرمان سایبری جلوتر روند. اگر مجرمان سایبری بخواهند حملات آینده را با قابلیت ML و AI مقیاس‌بندی کنند، قدرت پردازش مهم است. با به خطر انداختن دستگاه‌های لبه برای پردازش قدرت، مجرمان اینترنتی می‌توانند حجم زیادی از داده‌ها را پردازش کنند و درباره نحوه و زمان استفاده از دستگاه‌های لبه اطلاعات بیشتری کسب کنند.
رمزنگاری همچنین می‌تواند موثرتر باشد. رایانه‌های شخصی آلوده که به دلیل منابع محاسباتی خود ربوده می‌شوند، اغلب شناسایی می‌شوند؛ زیرا استفاده از پردازنده مستقیما بر تجربه ایستگاه کاری کاربر نهایی تاثیر می‌گذارد. به خطر انداختن دستگاه‌های ثانویه بسیار کمتر قابل توجه است.
گسترش حملات اینترنتی از فضا
اتصال سیستم‌های ماهواره‌ای و ارتباطات از راه دور به طور کلی می‌تواند یک هدف جذاب برای مجرمان اینترنتی باشد. همانطور که سیستم‌های ارتباطی جدید مقیاس می‌گیرند و بیشتر به شبکه‌ای از سیستم‌های ماهواره‌ای متکی هستند، مجرمان سایبری می‌توانند این همگرایی را هدف قرار دهند و به دنبال آن باشند؛ در نتیجه، به خطر انداختن ایستگاه‌های پایگاه ماهواره‌ای و سپس گسترش آن بدافزار از طریق شبکه‌های مستقر در ماهواره می‌تواند به مهاجمان این توانایی را بدهد که میلیون‌ها کاربر متصل را در مقیاس بالقوه هدف قرار دهند یا حملات DDoS را ایجاد کنند که می‌تواند ارتباطات حیاتی را مختل کند.
تهدید محاسبات کوانتومی
از منظر امنیت سایبری، محاسبات کوانتومی می‌توانند خطر جدیدی ایجاد کنند، درصورتی که در آینده بتواند اثربخشی رمزگذاری را به چالش بکشد. قدرت محاسبه عظیم رایانه های کوانتومی می‌تواند برخی از الگوریتم های رمزگذاری نامتقارن را قابل حل کند. در نتیجه سازمان‌ها باید برای اطمینان از محافظت از اطلاعات فعلی و آینده، خود را برای تغییر الگوریتم‌های رمزنگاری مقاوم در برابر کوانتوم آماده کنند. اگرچه بزهکارهای سایبری به رایانه‌های کوانتومی دسترسی ندارند، اما برخی از کشورها این امکان را خواهند داشت. اگر اکنون مقدمات مقابله با آن با اتخاذ چابکی رمزنگاری فراهم نشود، تهدید نهایی تحقق خواهد یافت.
هوش مصنوعی حیاتی خواهد بود
این پیش بینی‌ها استراتژی‌هایی را نشان می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود مجرمان سایبری در آینده نزدیک به کار گیرند. همراه با توصیه‌هایی است که به محافظان کمک می‌کند تا برای محافظت در برابر این حملات پیش رو آماده شوند. دشمنان سایبری با استفاده از لبه‌های هوشمند، دستگاه های مجهز به 5G و پیشرفت در قدرت محاسباتی موجی، تهدیدات جدید و پیشرفته را با سرعت و مقیاس بی‌سابقه ایجاد می‌کنند.
علاوه بر این، عوامل تهدید همچنان به جای هدف قرار دادن شبکه اصلی، منابع قابل توجهی را برای هدف قرار دادن و بهره‌برداری از محیط‌های لبه در حال ظهور، مانند کارگران از راه دور، یا حتی محیط‌های جدید OT edge، تغییر می‌دهند. برای مدافعان، برنامه ریزی از قبل با استفاده از قدرت هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای سرعت بخشیدن به پیشگیری، شناسایی و پاسخ به تهدید، امری حیاتی است. همچنین با افزایش سرعت حملات، اطلاعات تهدیدی عملی و یکپارچه نیز برای بهبود توانایی سازمان در زمان واقعی مهم خواهند بود.
از آنجا که این روندهای حمله به آینده به تدریج به واقعیت تبدیل می‌شوند، فقط زمان لازم است تا منابع فعال کالایی شوند و به عنوان یک سرویس darknet یا به عنوان بخشی از ابزارهای منبع باز در دسترس قرار بگیرند. بنابراین برای ایجاد امنیت در برابر این نوع حملات از سوی دشمنان سایبری، در آینده نیاز به ترکیبی دقیق از فناوری، افراد، آموزش و مشارکت است.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/185744/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!

اپل احتمالاً حق پخش جام باشگاه‌های جهان 2025 را خریداری می‌کند

اجرای آزمایشی برای اثبات قانون اول نیوتون

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

اطلاعات بیشتری از ردمی 13 5G فاش شد؛ ظرفیت باتری و سرعت شارژ

شببه‌سازی صحنه جالب از برخورد دو سیاهچاله!!

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد

سومین دیدار چهره به چهره سال 1403 مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با 60 تن از جامعه معزز ایثارگری

برخی از مشخصات سری Nova 13 هواوی فاش شد

محقق ایرانی کارایی توربین بادی را 10 درصد افزایش داد

افزایش سطح آنتی‌اکسیدان‌ گوجه فرنگی با نانوحباب هیدروژن

رازگشایی از برابر بودن سرعت نور با مختصات هرم بزرگ مصر

ژاپن به تاکتیک‌های تجاری گوگل معترض شد

زمان حدودی رونمایی ناتینگ فون 3 لو رفت

کلید موفقیت آیفون 16 در دستان بدترین آیفون تاریخ

نسل جدید ربات انسان‌نمای اطلس رونمایی شد

استفاده از این اپلیکیشن، گوشی های قدیمی سامسونگ را نابود می‌کند

ویدیویی از کاوشگرِ کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می‌دهد

اپل ویژن پرو در برزیل برای جراحی شانه به‌کار گرفته شد

کالبدشکافی هواوی Pura 70 اولترا، مکانیسم نوآورانه دوربین آن را نشان می‌دهد

گوگل چگونه دوربین گوشی‌هایش را در آزمایشگاهی مخفی بررسی می‌کند؟

ایلان ماسک از تجربه رصد بیگانگان با 6000 ماهواره در مدار می‌گوید

راز افزایش طول عمر باتری‌ها تا دوبرابر کشف شد!

پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور،‌ گل‌ به‌خودی زد

آیفون 16 ویژگی منحصربه‌فرد و غیرمنتظره‌ای خواهد داشت

چرا اپل به عرضه یک آیفون ارزان قیمت نیاز دارد؟

شکار لحظه عبور جونو از مقابل مشتری

لزوم آشنایی نسل جدید با آرمان های ملت فلسطین

اولین نشست شورای اداری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز/ تکریم ایثارگران یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کارکنان است

ضرورت بازخوانی و تبیین حماسه های دوران دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان

پایان رکود بازار کامپیوتر؛ رشد قابل قبول در فصل اول 2024 ثبت شد

تلاش برای حفظ حیوانی که در آستانه انقراض است

نسخه موبایل هوش مصنوعی جمنای سریع‌تر از همیشه می‌شود

بازی/ Football League 2024؛ جایگزینی عالی برای فیفا و PES روی موبایل

سامسونگ با گوشی‌های سری گلکسی S25 مرزهای هوش مصنوعی را جابجا می‌کند

نسخه اندرویدی گوگل درایو با قابلیتی کاربردی آپدیت شد

آیا ناسا برای بازگشت از مریخ، دست به دامن ایلان ماسک می‌شود؟

تماشای ماه صورتی آوریل را از دست ندهید

جهان چقدر بزرگ است؟

نماینده جهاد اسلامی فلسطین: اسرائیل به دنبال «نابودی حیات» در غزه است

افشای اولین اطلاعات از گوشی ارزان‌قیمت ردمی 13 شیائومی

عملکرد ناامیدکننده گوشی Pura 70 Ultra هواوی در بنچمارک‌ها

آیا یوفوها واقعی هستند؟

عملکرد فوق‌العاده این ربات را ببینید

گوشی گلکسی C55 رونمایی شد؛ مدل چرمی M55

وان پلاس پد 2 به قدرتمندترین تبلت دنیا تبدیل خواهد شد

تلگرام دسترسی ایرانیان به کیف پول ارز دیجیتال خود را محدود کرد

نقشه‌ای که راز یک انفجار کهکشانی بزرگ را برملا کرد!

مغز پولدارها دیرتر پیر می‌شود!