سرویسهای استریم 83 درصد درآمد صنعت موسیقی را به خود اختصاص دادهاند
اخبار
بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - در سال 2020 افراد بیشتری از سرویس استریم موسیقی استفاده کردند و از طرفی، فروش صفحههای گرامافون هم افزایش پیدا کرد.
شیوع ویروس کرونا در سال 2020 باعث شد هیچ کنسرتی در دنیا برگزار نشود؛ اما صنعت موسیقی راهی پیدا کرد که بتواند درآمد خود را افزایش بدهد. به گزارش انگجت و بر اساس آمار انجمن صنعت موسیقی ایالات متحده آمریکا، درآمد این حوزه در سال 2020 نزدیک به 9٫2 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا کرد و به 12٫2 میلیارد دلار رسید. در این گزارش گفته شده که بیشتر درآمد این صنعت از سرویسهای استریم موسیقی بوده است. درآمد صنعت موسیقی آمریکا از سرویسهای استریم موسیقی به 10٫1 میلیارد دلار رسید. این درآمد در سال 2019 تنها 8٫9 میلیارد دلار بود. مقالهی مرتبط:
شمار کاربران اشتراکی اسپاتیفای از مرز 155 میلیون نفر رد شد
از جمله مطرحترین سرویسهای استریم موسیقی میتوان به اسپاتیفای و اپل موزیک اشاره کرد که سهم زیادی از این درآمد را به خود اختصاص دادهاند؛ این دو سرویس بهتنهایی 7 میلیارد دلار برای صنعت موسیقی آمریکا درآمد ایجاد کردهاند. تعداد مشترکین آمریکایی این سرویسها از 60٫4 میلیون در سال 2019 به 75٫5 میلیون نفر در سال 2020 رسید. وقتی این اعداد را کنار هم میگذاریم، متوجه میشویم که استریم موسیقی نزدیک به 83 درصد درآمد صنعت موسیقی آمریکا را به خود اختصاص داده است. فروش سیدی و دانلود موسیقی دیجیتال همچنان رو به کاهش است؛ اما مردم همچنان از صفحه گرامافون استقبال خوبی میکنند. فروش صفحه گرامافون در سال 2020 با افزایش 29٫2 درصدی در مقایسه با سال 2019 مواجه شده است. سرویسهای استریم موسیقی درآمد خوبی برای هنرمندان مشهور ایجاد میکنند؛ اما درآمد آنها برای هنرمندان مستقل زیاد نیست.
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/185783/