سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

آماده سازی پایتخت برای نوروز 1400/ 1

عطایی: 300 پروژه کوچک مقیاس محله ای اجرا می شود شهرداری تهران

عطایی: 300 پروژه کوچک مقیاس محله ای اجرا می شود
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - شهر: مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران از اجرای 300 پروژه کوچک مقیاس محله ای به مناسب نوروز خبر داد و گفت: 500 هزار نقش گل و 240 هزار پیاز گل لاله در تهران به مناسبت بهار کاشته خواهد شد.

اصغر عطایی، مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره اقدامات معاونت خدمات شهری شهرداری به مناسبت به عید نوروز در شهر تهران گفت: سر فصل اقدامات، سخنان شهردار تهران در همایش تهران 1400 در برج میلاد تهران بود که از یک فرصت طلایی که هر 100 سال یک بار ایجاد می شود، سخن گفت. به گفته شهردار؛ در آخرین روزهای قرن حاضر هستیم و افتخار می کنیم که آخرین مدیران شهر تهران در قرن حاضر و اولین مدیران شهر در قرن آینده هستیم. هدف شهردار تهران این بود که این فرصت را به یک انگیزه تبدیل کنیم و به همین دلیل نیز برای طرح استقبال از نوروز اهدافی در نظر گرفته ایم.
او با اشاره به اینکه طرح نوروزی از 5 اسفند آغاز شده است و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت، ادامه داد: هدف از این طرح ارتقای کیفیت خدمات به شهروندان به ویژه در محلات است و به اقداماتی که در محلات انجام می شود تأکید بسیاری شده است.
عطایی گفت: جلب مشارکت شهروندان در محله ها و بهبود وضعیت مبلمان شهری از دیگر اهداف این طرح بوده است و سومین هدف نیز ایجاد روحیه نشاط و شادابی در شهروندان با تغییر و تحول در منظر شهری است.
او با توضیح اینکه اقدامات حول دو محور استقبال از نوروز و طرح های ارتقا و بهبود کیفیت و نگهداشت به ویژه در موضوعات جاری انجام شده است، افزود: نزدیک به 300 پروژه در 352 محله شهر تهران در حوزه معاونت خدمات شهری با عنوان پروژه های محله ای اجرا کردیم که امیدواریم تا پیش از عید به پایان برسد.
او در مورد این 300 پروژه بیان کرد: در موضوعات مربوط به معلولان، بدنسازی، نصب سطل های زباله، احداث بوستان های محلی، سرویس های بهداشتی، تغییر نور و المان های پارک ها، نقاشی های دیواری، پاتوق های محلی و ... این پروژه های کوچک مقیاس محلی اجرا شده اند. مناطق تلاش کرده اند که شرایط را برای اجرای این پروژه ها آماده کنند.
530 قطعه فرش گل در تهران به مناسبت نوروز
او با اشاره به اینکه سازمان بوستان ها 7 اقدام ویژه در بوستان های تهران انجام داده است، بیان کرد: علاوه بر 5 طرح اجرایی ارتقای کیفیت، اهم موضوعات سازمان بوستان ها شامل 530 قطعه فرش گل است که مساحت آن حدود 8/5 هکتار در سطح شهر تهران است. همچنین از دیگر اقدامات ساماندهی و احیای درختان چنار خیابان ولیعصر است که 500 اصله درخت روتبال 10 تا 15 ساله و چنار با محیط بن 50 سانتیمتر کاشته می شوند.
عطایی گفت: توزیع و کاشت 300 هزار اصله درخت در راستای نهضت درختکاری از دیگر اقدامات سازمان بوستان است. هر منطقه ای موظف شده است در معابر و پیاده روها هزار متر طول درخت بکارند که در آینده سایه افکن شوند. توسعه جنگل کاری در دامنه جنوبی البرز و اطراف شهر تهران که شامل هزار هکتار در مناطق 4، 13، 14 و 15 می شود در دستور کار است.
مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران توضیح داد: برپایی سفره هفت سین در 14 بوستان بزرگ شهر، برگزاری جشنواره گل لاله دارند با کاشت 200 هزار پیاز گل لاله در باغ ایران از سوی سازمان بوستان ها و کاشت 240 هزار پیاز گل لاله در میدان ها و بوستان ها ی شهر و مناطق 22 گانه از دیگر اقدامات است.
عطایی در مورد موضوعات جاری و ارتقای بهبود کیفیت و نگهداشت هم به رفع نواقص و ایمن سازی ها، مناسب سازی بوستان ها برای معلولان و جانبازان، رفع مشکلات سرویس های بهداشتی، پیگیری مدیریت بهینه آب در فضای سبز یا موضوعات دیگر اشاره کرد.
او همچنین در مورد اقدامات سازمان زیباسازی نیز گفت: یکی از سازمان های مهم در ایام نوروز 14 اقدام ویژه سازمان زیباسازی در مناطق 22 گانه است که 16 اقدام مربوط به ارتقای کیفیت نگهداشت است.
اجرای 32 هزار متر مربع طرح تبلیغاتی نوروزی
مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران توضیح داد: اکران طرح های فرهنگی به مناسبت فرارسیدن سال نو و ایام شعبانیه توسط همان شرکت هایی تبلیغاتی که تابلوها را در اختیار دارند، اجرای 32 هزار متر مربع طرح های مناسبی، شست و شو و رنگ آمیزی 79 هزار متر مربع پیکرهای تبلیغاتی در سطح شهر تهران، اجرای 27 دیوار نگاری با موضوع گل و تأکید بر مدیریت ساختاری گل ها پس از فراخوان در سطح مناطق از 16 الی 21 اسفند ماه و انتخاب 27 اثر برگزیده و همچنین فراخوان آذین بندی خلاق و نوگرا که 50 اثر پس از انتخاب و فراخوان نهایی در سطح شهر به نمایش گذاشته می شود از اقدامات سازمان زیباسازی است.
عطایی به جشنواره تخم مرغ های نوروزی هم اشاره کرد و گفت: پس از فراخوان انتخاب آثار از 1320 طرح 522 طرح در سطح شهر به نمایش گذاشته می شوند.
او به موسیقی و تئاتر خیابانی استقبال از نوروز نیز اشاره کرد و گفت: موسیقی خیابانی استقبال از نوروز در طول 2 هفته از سوی 10 گروه موسیقی با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا می شود و تئاتر خیابانی با موضوع استقبال از نوروز نیز طی دو هفته برگزار می شود.
عطایی بیان کرد: پویش لبخند سفید با موضوع کرونا با رعایت پروتکل ها اجرا می شود. پیرایش مساجد با همکاری امور مساجد و پیرایش مدارس با همکاری مدارس آموزش و پرورش در 25 مدرسه اجرایی می شود. خرید و تحویل 60 هزار متر ریسه های نوری به مناطق، اجرای 3 شب ویدئو مپینگ در مناطق مهم مانند برج آزادی و میلاد، 3 شب نورپردازی لیزری و 27 اجرای المان نوری، 15 اجاری نوری مجسمه ها، اصلاح و تعمیر نورپردازی همه پل ها، نورپردازی اماکن شاخص و نصب 350 المان از دیگر اقدامات سازمان زیباسازی است.
او به دیگر پروژه های سازمان زیباسازی اشاره کرد و افزود: مبلمان میدان نبوت با 80 المان، مبلمان حضرت عبدالعظیم با 97 المان، تجهیز مبلمان و کلینیک منطقه 5 شهرداری و همچنین نصب سفره هفت سین در سطح شهر، میدان ها و فضاهای شاخص و بازپیرایی 110 محور تهران نیز از اقدامات این سازمان است.
عطایی در ادامه به دیگر اقدامات نوروزی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در حوزه پسماند، سازمان میادین، آتش نشانی و ساماندهی صنایع و مشاغل، شهربان و... اشاره کرده است.
بخش دوم این گفتگو به زودی منتشر می شود.
خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/185967/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

تعظیم روز ارتش

جانباز گرانقدر 70 درصد «سلمان کلیوند عباسی» به خیل شهدا پیوست

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

پیگیری فشرده‌ی سازمان منطقه آزاد کیش برای تعیین تکلیف مالیات بر ارزش افزوده/ جلسه اختصاصی کمیسیون اقتصادی مجلس با سرهنگی

همدلی همکاران در مسیر تحقق اهداف سازمانی ضرورت دارد

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعان رسیدگی کرد

ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار و مایه سربلندی کشور

پیام تبریک بنیاد شهید وامور ایثارگران استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی

سه‌شنبه‌های ایثارگری در مازندران

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران