پژو 308 جدید با ظاهری کاملا متفاوت رونمایی شد
استارت آپ
بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - پژو طبق وعده قبلی خود با رسیدن به میانههای ماه مارس از نسل سوم 308 رونمایی کرد. این نسل از 308 بر مبنای زبان طراحی جدید کمپانی شکل گرفته و از ظاهری بسیار جذاب و پویا برخوردار است. در کنار چهره اسپرت و زیبا، این نسل با پیشرانههای پاکتر و قدرتمندتر راهی بازار خواهد شد تا به یک گزینه هیجانانگیز در کلاس C تبدیل شود.
برترینها: پژو طبق وعده قبلی خود با رسیدن به میانههای ماه مارس از نسل سوم 308 رونمایی کرد. این نسل از 308 بر مبنای زبان طراحی جدید کمپانی شکل گرفته و از ظاهری بسیار جذاب و پویا برخوردار است. در کنار چهره اسپرت و زیبا، این نسل با پیشرانههای پاکتر و قدرتمندتر راهی بازار خواهد شد تا به یک گزینه هیجانانگیز در کلاس C تبدیل شود.
طراحی ظاهری
پژو 308 جدید یکی از اصلیترین رقبای فولکس واگن گلف بوده که به لوگوی جدید پژو مزین شده و عدد 308 روی لبه کاپوت نصب شده است؛ این سبک دقیقا ادای دینی به محصولات پیشین پژو محسوب میشود.
در قسمتهای کناری پژو 308 چراغهای LED روشنایی در روز عمودی دیده میشود که با الگوبرداری از دندانهای نیش شیر طراحی شده اند که مشابه سایر محصولات تازه معرفی شده این خودروساز فرانسوی است. جلوپنجره این خودرو با الگوبرداری از محصولاتی مانند 3008 و 5008 طراحی شده که در نسخههای مجهز GT و GT پک این جلوپنجره توسط دو چراغ باریک LED ماتریکس احاطه شده است. نسخههای ارزانتر دارای چراغهای بزرگتری هستند و گرافیک درونی چراغ آنها نیز متفاوت است.
هر یک از چراغهای عقب دارای سه LED بوده که توسط یک نوار مشکی براق سرتاسری به یکدیگر متصل شده اند که هیچ LED و المان روشنایی در این نوار مشکی رنگ طراحی نشده که این برخلاف روند طراحی خودروهای امروزی است. مشتریان قادر هستند پژو 308 جدید را در رنگهایی مانند قرمز Elixir، سفید Pearl، سبز زیتونی، آبی ورتیگو، Black Perla Nera، نقره ای، و سفید و خاکستری قابل سفارش است. همچنین برای پژو 308 رینگهایی با طراحیهای مختلف از سایز 16 تا 18 اینچی قابل نصب است.
مانند هر خودرویی که با تغییر نسل، ابعاد آن نیز بزرگتر میشود، نسل سوم پژو 308 نیز ابعادی بزرگتر از نسل قبل دارد. طول کلی نسل سوم 308 طولی معادل 4.36 متر داشته که 11 سانتی متر کشیدهتر از نسل قبل بوده و فاصله بین دو محور آن نیز با 55 میلی متر افزایش نسبت به نسل قبل به 2675 میلی متر رسیده که نویدبخش فضای پا بیشتر در ردیف عقب است. طراحی خشنتر و تهاجمیتر این خودرو باعث شده که ارتفاع سقف 20 میلی متر نسبت به نسل قبل کمتر شود که حال ارتفاع کلی این خودرو به 1.44 متر رسیده؛ ولی این تغییر باعث شده 308 جدید ضریب مقاومت هوایی معادل 0.28 داشته باشد.
طراحی کابین
با باز کردن درهای این خودرو شاید در ابتدا تصور کنید که وارد کابین یک خودروی مفهومی شده اید. پژو همواره به طراحیهای فضایی و مدرن خود در خصوص داشبورد و کابین شهرت داشته و 308 نیز از این قاعده جدا نیست. نسخههای مجهزتر این خودرو دارای یک نمایشگر 10 اینچی در پشت فرمان برای راننده هستند و در میان داشبورد نیز یک نمایشگر لمسی با همان سایز برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی به صورت استاندارد نصب شده است.
کلیدهای حساس به لمس مربوط به کنترل سیستم تهویه به سادگی قابل دسترس هستند؛ همچنین در کنار آنهای کلیدهای میانبری در زیر نمایشگر مالتی مدیا نصب شده اند. علاوه بر این کلیدهای لمسی، کلیدهای فیزیکی نیز در زیر آنها مانند سایر محصولات پژو دیده میشود؛ ولی پژو سعی کرده تمامی عملکردها و آپشنهای این خودرو را در نمایشگر لکسی آن خلاصه کند تا کنسول میانی تا حد امکان خلوت شود.
از پد شارژ بدون سیم و نورپردازی LED کابین در هشت رنگ مختلف گرفته تا 10 بلندگوی Focal سیستم صوتی و صندلیهای الکترونیکی ردیف جلو، میتوان ادعا کرد که 308 دارای تمامی تجهیزاتی است که شما از یک هاچبک کامپکت نیمه پریمیوم انتظار دارید. همچنین یک قابلیت Clean Cabin برای 308 لحاظ شده که گازها و ذرات معلق درون کابین را تصفیه میکند تا کیفیت هوای درون کابین بهتر شود.
حتی با وجود اینکه نسل جدید 308 از نظر ابعادی رشد داشته، فضای بار این خودرو از 420 لیتر در نسل قبل به 412 لیتر کاهش یافته است. البته در صورت خواباندن صندلیهای عقب فضای بار این خودرو به 1323 لیتر افزایش مییابد. همچنین در قسمتهای مختلف کابین محفظههایی برای قراردادن اشیا و لوازم وجود دارد که روی هم رفته 34 لیتر فضا دارند.
مشخصات فنی
نسل سوم پژو 308 روی نسخه تکامل یافته پلتفرم EMP2 توسعه یافته و به پیشرانه توربوشارژ سه سیلندر با دو سطح قدرتی مجهز شده است. این پیشرانه 1.2 لیتری بنزینی در مدل پایه قادر به تولید 110 اسب بخار قدرت و در نسخه قدرتمندتر 130 اسب بخار قدرت تولید میکند. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته دستی یا به صورت آپشنال گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود. همچنین برای طرفداران دیزلی نیز یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر با 130 اسب بخار در دسترس است که با گیربکس دستی و اتوماتیک کوپل میشود.
دو مدل پلاگین هیبریدی هم برای 308 در ابتدای ورود به بازار وجود دارد که نسخه جلومحرک دارای یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک بوده که دارای یک پک باتری 12.4 کیلووات ساعتی است. موتور الکتریکی این خودرو قادر به تولید 108 اسب بخار قدرت در هر دو مدل پلاگین هیبریدی است. تفاوت این دو مدل پلاگین هیبریدی در موتور درونسوز آنها بوده که نسخه ضعیفتر قادر به تولید 150 اسب بخار قدرت و نسخه قدرتمندتر قادر به تولید 180 اسب بخار قدرت است. روی هم رفته پژو 308 پلاگین هیبریدی ضعیفتر قادر به تولید 180 اسب بخار قدرت و نسخه قدرتمندتر آن قادر به تولید 225 اسب بخار قدرت است. هر دو مدل پلاگین هیبریدی 308 در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش 60 کیلومتر مسافت هستند.
نسل جدید 308 قرار است که در کارخانه Mulhouse استلانتیس در فرانسه تولید شود. این خودرو قار است که از نیمه دوم سال جاری به بازار اروپا عرضه شود.
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/189452/