سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

کارِ خفن چینی‌ها؛ عمل جراحی با هولوگرام استارت آپ

کارِ خفن چینی‌ها؛ عمل جراحی با هولوگرام
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - طبق اخبار به‌دست آمده، پزشکان چینی برای اولین‌بار، یک عمل جراحی را با کمک فناوری واقعیت ترکیبی به اتمام رساندند. در فناوری واقعیت ترکیبی، بازسازی سه بعدی اطلاعات بیمار با کمک علم هولوگرام صورت می‌گیرد.
برترین‌ها: طبق اخبار به‌دست آمده، پزشکان چینی برای اولین‌بار، یک عمل جراحی را با کمک فناوری واقعیت ترکیبی به اتمام رساندند. در فناوری واقعیت ترکیبی، بازسازی سه بعدی اطلاعات بیمار با کمک علم هولوگرام صورت می‌گیرد. فناوری واقعیت افزوده یکی از تحولات چند دهه اخیر است که به‌سرعت در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروز دیگر کاربرد این فناوری تنها به تجارت، هنر و بازی‌های ویدئویی محدود نمی‌شود. واقعیت افزوده در پزشکی هم کاربرد دارد.


عمل جراحی با هولوگرام
این تکنولوژی به پزشکان امکان می‌دهد اندام بدن بیمار را بصورت هولوگرامی در فضا مشاهده کنند. در آزمایش‌های بالینی این فن‌آوری، جراحان از هولوگرام‌های سه بعدی برای مطالعه قلب بیمارشان هنگام جراحی استفاده کردند.
دکتر الکانان بروکهایمر، رییس بخش کاتتریزاسیون قلبی در مرکز پزشکی کودکان اشنایدر می‌گوید: «اندام بیمار در شرایط کاملا واقعی با کمک این فن آوری قابل مشاهده می‌شود. کل آنرا می‌توانیم ببینیم. مستقیما می‌دانیم در کجا قرار داریم و در زمان واقعی در بدن چه اتفاقی می‌افتد؛ بنابراین می‌توانیم از آن برای راهنمایی هنگام عمل استفاده کنیم و همچنین برای بهتر فهمیدن آناتومی که با آن سروکار داریم بهره ببریم.»
این سیستم با استفاده از تحلیل داده‌ها و نورافکنی متراکم عمل می‌کند. اندازه گیری‌ها و ابعاد تولید شده توسط اشعه ایکس، ام آر آی یا تصاویر سونوگرافی، هولوگرامکی ایجاد می‌کنند و یک دستگاه ویژه آنرا در یک نقطه ثابت در فضا می‌تاباند.
طبق گفته سازندگان، این فن آوری، امکانی برای جراحان ارائه می‌کند که توسط دوربین‌های دو بعدی امکان پذیر نبود. دکتر اینات برک، رییس موسسه قلب در مرکز پزشکی کودکان اشنایدر می‌گوید: «این بسیار بصری است، زیرا همه ما به دنیای سه بعدی عادت کرده ایم و به جای در اختیار داشتن تصویر دو بعدی از قلب، می‌توانیم قلب شناور را در مقابلمان ببینیم. می‌توانیم آنرا ببریم، لمس کنیم و تعامل بین دستگاه و بافت اطراف آنرا ببینیم.»

سیاست و بازاریابی


کاربرد واقعیت افزوده در پزشکی
یکی از تکنولوژی‌هایی که به نظر میرسد تأثیر قابل ملاحظه‌ای داشته، واقعیت افزوده است. با استفاده از نمایشگر‌هایی که در مقابل چشم‌ها قرار گرفته‌اند، اطلاعات را روی جلوی شما قرار میدهند. این سیستم با هدستی که روی سر و صورت جراح قرار می‌گیرد کار می‌کند و قادر است تصاویر واقعی را با تصاویر پزشکی مثل سی تی اسکن، ام آر آی، رادیوگرافی یا داده‌های دیگر بیمار با هم ترکیب کند. به‌کارگیری فناوری واقعیت افزوده در اتاق عمل، اطلاعات مجازی را وارد دنیای واقعی می‌کند.
عینک‌های گوگل نخستین تلاش بزرگ برای این فناوری بود و به طرز شگفت‌آوری با شکست روبرو شد، اما عمدتا به دلایل اجتماعی بود و مردم در شروع با آن مقابله کردند. اتفاقی که در هر حوزه‌ای حتی هوش مصنوعی هم بزرگان فناوری و اطلاعات در مقابل آن قرار گرفتند. اما حالا با پیشرفت علم و تکنولوژی، پزشکان چینی برای اولین‌بار، یک عمل جراحی را با کمک فناوری واقعیت ترکیبی به اتمام رساندند.
یک پیشرفت تکنیکی پیشرفته در پزشکی در چند دهه گذشته، تکنولوژی تصویربرداری بوده است که بیشتر از پیشرفت تکنولوژی کامپیوتر رایج بهره‌مند شده است. تصاویر دقیق در لحظه از امکاناتی است که تکنولوژی در اختیار بشر داده است. به عنوان مثال، به عنوان یک متخصص مغز و اعصاب، می‌توانیم یک اسکن MRI بر روی یک بیمار در اورژانس دریافت کنیم و در صورتی که دچار سکته مغزی هستند، کاملا قطعی وضعیت بیمار تعیین شود.

سیاست و بازاریابی


ترکیب واقعیت مجازی و واقعیت افزوده
واقعیت افزوده به کاربر اجازه می‌دهد دنیای واقعی را مشاهده کنند و اطلاعات دیجیتال را به دنیای واقعی وارد می‌کند. این در حالی است که واقعیت مجازی، ارتباط ما را از دنیای واقعی قطع می‌کند و یک محیط کاملا شبیه‌سازی شده فراهم می‌کند. واقعیت ترکیبی به فناوری AR نزدیک‌تر است. این فناوری محیطی مصنوعی را به دنیای واقعی می‌افزاید. در فناوری MR، این فناوری با محیط پیرامون تعامل دارد و بر اساس محیط پیرامون، اطلاعات دیجیتال را به نمایش می‌گذارد.
کاربرد و مزایای واقعیت ترکیبی در پزشکی

سیاست و بازاریابی


متاسفانه در حوزه‌ی پزشکی خطا‌های انسانی زیادی رخ می‌دهد که حتی بعضی از این خطا‌های انسانی باعث خطا‌های جبران ناپذیری تبدیل می‌شود. خیلی از دانشجویان پزشکی و پرستاران که در مرحله‌ی اول وارد این حوزه می‌شوند ممکن است خطا‌های زیادی در کمک به پزشکان خود داشته باشند که واقعیت افزوده اینجا باعث کاهش اشتباهات انسانی می‌شود. این فناوری، دقت عمل جراحی را افزایش و زمان جراحی را حداقل 11 درصد کاهش بدهد.
حالتی را تصور کنید که آناتومی سه بعدی یک بیمار را می‌توانید به صورت کامل در لحظه مشاهده کنید آن هم نه دیگر دو بعدی٬ بلکه کاملا سه بعدی. در این حالت یک پزشک کاملا به بدن طرف بیمار دسترسی دارد.
و یا زمانی که اعصاب و رشته‌های عصبی، رگ‌های خونی بزرگ و کانال‌های برجسته و رنگی کد شده٬ انواع تومور‌ها به همراه سایز‌های واقعی آن‌ها در جلوی چشمان پزشک است. این امر باعث می‌شود که پزشک سریع‌تر بتواند جلوی بیماری بیمار را بگیرد و در تشخیص او کمک کند.
مقایسه‌ی هدست هلولنز و عینک گوگل

سیاست و بازاریابی


معروف‌ترین بستر برای واقعیت افزوده، عینک گوگل است در حالی که برای فناوری واقعیت ترکیبی هدست Hololens سازگاری بیشتری دارد. هدست هولولنز نخستین دستگاه هولوگرافیک به شمار می‌آید که کاربر قادر است با دنیای دیجیتال در تعامل باشد. تفاوت زیادی میان گوگل گلس و هولولنز وجود دارد. با گوگل گلس می‌توان از طریق یک عینک با نمایشگر نوری، تصویربرداری و فیلم‌برداری کرد. از دستورات صوتی استفاد کرد و در محیط وب جستجو کرد. با عینک گوگل تنها یک محیط ثابت مشاهده می‌شود. در هدست Hololens محیطی که از طریق هدست قابل مشاهده است با اشیای پیرامون منطبق است.
بستر هولولنز در بخش بهداشت و درمان

سیاست و بازاریابی


همانند AR، فناوری MR نیز در زمینه‌ی بهداشت و درمان موفق عمل خواهد کرد. هولولنز برای دانشجویان پزشکی یک محیط آموزشی سه‌بعدی هولوگرافیک فراهم کرد. دانشجویان تصویر سه‌بعدی اندام بدن را در اندازه‌ی بزرگ مشاهده می‌کنند؛ بنابراین استخوان‌ها و رگ‌ها به وضوح مشخص است. از دیگر کاربرد این هدست در فرآیند برنامه‌ریزی پیش از جراحی، در راستای آماده شدن برای عمل جراحی است. پزشکان نقاط موردنظر برای جراحی و پیامد‌های احتمالی ناشی از جراحی را از طریق این فناوری مشخص و بررسی می‌کنند. در واقع پزشکی از تصاویر دوبعدی به تصاویر سه بعدی تبدیل شده است. شرکت Scopis نخستین تعامل واقعیت ترکیبی تحت بستر هولولنز را برای انجام عمل جراحی طراحی کرده است. این شرکت مدعی است که دقت و سرعت اعمال جراحی همراه با هدست مایکروسافت بهبود یافته است.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/191556/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

برخی گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند

صداهای وحشتناک ثبت شده از اجرام واقعی کیهان

دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

سامسونگ احتمالاً کشوی عمودی برنامه ها را با One UI 7 ارائه خواهد کرد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

شبیه‌ساز بازی Delta برای آیفون منتشر شد

ربات «اطلس» بازگشت!

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

تراشه Kirin 9010 هواوی با CPU دوازده هسته‌ای معرفی شد

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

علم منتظر معجزه نمی ماند

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

خداحافظ نبوغ!

گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند

هواوی 4 گوشی پرچمدار رونمایی کرد؛ خانواده Pura 70 برای رقابت با آیفون و سامسونگ

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

مهلت 24 ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

گوشی تاشو وان پلاس فلیپ ظاهراً با یک ویژگی خاص از راه می‌رسد

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟

آیفون 17 پلاس با تغییری غیرمنتظره از راه می‌رسد

پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد

صدای زمین را بشنوید

آیا ممکن است چهره صورت‌های فلکی تغییر کند؟

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی