سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

آموزش شهروندان سرمایه گذاری برای نسلهای آینده است شهرداری تهران

آموزش شهروندان سرمایه گذاری برای نسلهای آینده است
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - یکی از مهمترین چالش های حوزه شهری در تهران موضوع پسماند است و بهترین نقطه شروع در این چالش می تواند آموزش های شهروندی در مدارس و بالابردن مشارکت کودکان در ساماندهی زباله از مبدا باشد و هم افزایی در مدارس راه حل برون رفت از این چالش است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، وبینار تخصصی"شهرهای یادگیرنده: دانش، ظرفیت و رقابت با هدف معرفی و توسعه شهرهای پیشرو در حوزه آموزش های شهروندی و یادگیرنده با حضور محمد حسیـن بوچانی؛ رئیس مرکز مطـالعات و برنامه ریزی شهر تهران، امیر روشن بخش؛ معاون ارتباطات و امور مشارکت های کمیسیون ملی یونسکو، گشتاسب مظفری؛ معاون امور اجتماعی و اقتصادی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهری تهران و جمعی از فعالان شهری در حوزه شهرهای یادگیرنده برگزار شد.
در این نشست بر خط رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهری با اشاره به اهمیت یادگیری از کودکی تا میانسالی گفت: در تهران حدود 5 هزار مدرسه داریم اگر به طور مثال هر سال در هر مدرسه صد درخت کاشته شود عدد بسیار بزرگی به دست می ‌آید. علاوه بر تاثیر این اقدام در ایجاد هوای پاک و ترویج فرهنگ درختکاری در مدارس مزایای دیگری هم دارد. در مدارس کشورهای پیشرو در این حوزه دانش آموزان با کاشت و مشارکت در نگهداشت محیط زیست علاوه بر منافع جمعی با یک حس تعلق در حفظ این دستاوردها دست می یابند.
محمد حسین بوچانی در ادامه افزود: یکی از مهمترین چالش های حوزه شهری در تهران موضوع پسماند است و بهترین نقطه شروع در این چالش می تواند آموزش های شهروندی در مدارس و بالابردن مشارکت کودکان در ساماندهی زباله از مبدا باشد و هم افزایی در مدارس راه حل برون رفت از این چالش است.
او در ادامه اظهار داشت: مباحث ایمنی و مدیریت بحران مقوله ای کاملا اجتماعی است که باید با محوریت خانواده آموزش داده شود. انسانها باید یاد بگیرند و یاد بدهند تا بتوانند خود و همنوعشان را در بحران ها نجات دهند. این مقوله در تمام مدارس دنیا آموزش داده می شود. بررسی ها نشان داده است که تجربیات تعاملی مدارس و شهرداری ها موفق بوده و در ایجاد فرهنگ و آموزش های شهروندی نقش به سزایی داشته است.
بوچانی با اشاره به نمونه‌های موفق این ارتباط موثر در کشورهای فنلاند، آمریکا، اتریش و هلند افزود: دانش شهری باید با تقویت رابطه مردم به شهر شکل بگیرد. مردم باید به شهر حس وابستگی و تعلق داشته باشند. اگر ظرفیت های شهری دیده شود و مردم نسبت به آن آگاهی بیابند و برای استفاده از آن در فرصت‌هایی که دارند برنامه ریزی کنند ما موفق شده‌ایم که شهر و مردم را به هم ارتباط دهیم. شهر باید محلی امن و تفریحی برای شهروند باشد و فقط برای اسکان به آن نگاه نشود. برای رسیدن به این هدف باید سازوکارهای موفق در دنیا را به کاربست.
در ادامه این نشست گشتاسب مظفری، معاون مدیریت اجتماعی و اقتصادی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهری تهران اظهار داشت: برای اینکه شهرهای بهتری داشته باشیم و نسل‌های آینده بهتری تربیت کرده باشیم باید به مهم‌ترین عنصر اصلی دیپلماسی بین المللی در این حوزه که یادگیری است اهمیت ویژه‌ای بدهیم. آموزش‌ها از خانواده شروع می‌شود و درجامعه نمود ظاهری پیدا می کند و ترویج می یابد. ایجاد فضاهای یادگیرندگی یکی از راهکارهایی که بخش دولتی و خصوصی باید در ایجاد آن کوشا باشد.
مظفری ادامه داد: موزشهای آموزشهای شهروندی در مدارس درکشورهای پیشرو شرایط به گونه ای است که به هزینه‌های آموزشی به صورت سرمایه‌گذاری نگاه می‌شود و دستاوردهای خودش را دارد اقتصاد آموزشی مهم‌ترین مقوله در به حرکت در آوردن چرخه آموزش‌های شهروندی است. مردم باید یاد بگیرند که چگونه انسجام اجتماعی داشته باشند.
در ادامه این وبینار امیر روشن؛ معاون ارتباطات و امور مشارکت های کمیسیون ملی یونسکو با اشاره به اهداف یونسکو درایجاد این طرح گفت: سرعت تغییرات درزندگی مردم با پیشرفت‌های سریع تکنولوژی به قدری بالا رفته که باعث ایجاد نابرابری در دریافت خدمات رفاهی و شهری کرده است. به طور مثال بیکاری، افسردگی وفقر به قدری زیاد شده است که مردم مهارت‌های مواجهه با آن را آموزش ندیده‌اند. این چالشها بخشی قابل پیش بینی و بخشی غیر قابل پیش بینی است که البته آینده مردم را به خطر انداخته است. طیف گسترده‌ای از یادگیری‌ها مهارت‌هایی را در انسان می پروراند اما کافی نیست و باید مهارت‌ها به طور اصولی آموزش و ترویج داده شود.
روشن در ادامه افزود: شهرها به عنوان سکونتگاه‌های انسانی پایدار به دنبال اقتصاد پویا و توسعه اجتماعی هستند اما باید فرهنگ یادگیری در شهر ایجاد شود چرا که تفکر یادگیری ازخود یادگیری مهم تراست و آموزش‌های یادگیرنده باید به صورت عادلانه در دسترس شهروندان قرار گیرد.
او با معرفی شهرهای پیشرو درحوزه یادگیرندگی در ایران ادامه داد: شهربندر خمیر با طرح آموزش حفاظت از محیط زیست از تالاب ها به قایقران‌ها فعال‌ترین شهر در حوزه شهر خلاق و یادگیرنده یونسکو بوده و شهر بهبهان غیر فعال‌ترین شهر در این حوزه معرفی شده اند.
در ادامه این وبینار جواد محمودی، شهردار بندر خمیرگفت: بندر خمیر یک شهر 20 هزار نفری کاملا اکولوژیست و تالابی و نماینده ایران در شهرهای یادگیرنده یونسکو است. برای رسیدن به این هدف تلاش‌های زیادی در آموزش قایقرانان و حفاظت از محیط زیست تالاب ها داشته است.
در ادامه این وبینار نمایندگانی ازشهرهای یزد و اصفهان به ارایه دیدگاه‌ها و اقدامات خود در دستیابی به این هدف مطالبی را عنوان کردند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/193178/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

افشای مشخصات پردازنده‌های اسنپدراگون X پلاس کوالکام

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

مادسازان بازی GTA 5 را روی کنسول نینتندو سوییچ اجرا کردند

ریلمی 2 گوشی جدید و هیجان‌انگیز با نمایشگر 120 هرتز رونمایی کرد

گوشی پولستار رونمایی شد؛ وقتی خودروسازان وارد بازار موبایل می‌شوند

درآمد 5 میلیارد تومانی یکی از کاربران تلگرام با فروش نام کاربری!

هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

تلسکوپ فضایی جیمز وب شواهدی از وجود حیات را کشف کرده است

آپدیت بزرگ فتوشاپ؛ حالا می‌توانید با هوش مصنوعی تصاویر خلاقانه بسازید

مدل ویژه وان پلاس واچ 2 با رنگ جذاب رونمایی شد

گوشی های اختصاصی HMD رونمایی شدند؛ جایگزین‌های معنوی نوکیا

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است

تریلر داستانی Destiny 2: The Final Shape منتشر شد

همه‌جا پای یک ژن در میان است؛ حتی در لذت از موسیقی!

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

هواوی با تکیه بر «هارمونی او اس» رویای جهانی شدن را در سر دارد

اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

احیای نظریه مکانیک کوانتومی؛ واضح‌ترین تصویری که تاکنون از اتم‌‌های منفرد ثبت شده است

لایحه فیلترشدن تیک‌تاک در سنای آمریکا تصویب شد

HMD از اولین گوشی‌های برند خود رونمایی کرد؛ ارزان‌قیمت با اندروید 14

بازی/ Soccer Stars؛ حریف را گل باران کنید

گام بلند دانشمندان در درمان سرطان/ لیپیدها زیر ذره‌بین می‌روند!

موشک «فالکون 9» یک رکورد جدید را ثبت کرد

عکس تلسکوپ فضایی هابل از یک دمبل فضایی!

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

گوگل پلی هفته آینده رفع فیلتر می‌شود؟