سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مشخصات فنی و تصاویر گوشی‌های جدید ایسوس لو رفت اخبار

مشخصات فنی و تصاویر گوشی‌های جدید ایسوس لو رفت
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - دیجی کالا / ایسوس قرار است در تاریخ 12 مه (22 اردیبهشت) از گوشی‌های پرچم‌دار سری ذن‌فون 8 رونمایی کند. گوشی‌هایی که تا به این لحظه خبرهای زیادی در رابطه با آن‌ها منتشر شده اما غالبا به مدل مینی از آن‌ها توجه شده چون در بین گوشی‌های اندرویدی، گوشی‌هایی با نمایشگر کوچک خیلی تولید نمی‌شوند. اما حالا به نظر می‌رسد پرچم‌داران ایسوس قرار است در دو مدل راهی بازار شوند؛ ذن‌فون 8 و ذن‌فون 8 فلیپ که مشخصات فنی و تصاویر آن‌ها به‌تازگی به بیرون درز کرد.
ایسوس در سال 2021 از گوشی گیمینگ راگ فون 5 در سه مدل رونمایی کرد. محصولاتی که اگر از مقاومت پایینشان فاکتور بگیریم، می‌توان آن‌ها را گوشی‌های بسیار خوبی در نظر گرفت. حالا شرکت تایوانی تصمیم گرفته مثل هر سال، به سبد محصولات خود با اضافه کردن گوشی‌های پرچم‌دار معمولی تنوع ببخشد. گوشی‌هایی که قرار است حدودا 1 هفته‌ی دیگر شاهد رونمایی از آن‌ها باشیم، ظاهرا در دو مدل تولید خواهند شد؛ یکی از آن‌ها زبان طراحی پرچم‌دارهای نسل قبل را حفظ کرده و پسوند فلیپ را در کنار نام خود می‌بینید؛ دیگری هم یک پرچم‌دار با طراحی معمولی است که پیش‌تر آن را با نام ذن‌فون 8 مینی می‌شناختیم.
اما می‌پردازیم به آنچه که امروز در رابطه با مشخصات سری ذن‌فون 8 منتشر شده تا ببینیم ایسوس قرار است چه پرچم‌دارهایی را برای رقابت با بهترین‌های بازار، رونمایی کند.
ایسوس ذن‌فون 8 فلیپ

سیاست و بازاریابی

ایسوس ذن‌فون 8 فلیپ همانطور که از نامش پیداست، از مکانیزم مکانیکی در بخش دوربین بهره می‌برد و عملکرد آن هم به گونه‌ای است که ماژول دوربینی که روی پنل پشتی تعبیه شده با چرخش 180 درجه‌ای، به سمت بالا هدایت می‌شود. در این بین هم کاربر می‌تواند در هر زاویه‌ای که مد نظر دارد عکاسی کند. از این حیث، گوشی ایسوس شباهت زیادی با ذن‌فون 6، 7 و 7 پرو دارد. روی این ماژول اما سه دوربین را شاهد هستیم که شامل دوربین 64 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو و 12 مگاپیکسلی ماکرو می‌شوند. اینکه دوربین فوق عریض برای این گوشی در نظر گرفته نشده کمی عجیب است که البته شاید همین دوربین ماکرو در نقش دوربین فوق عریض ظاهر شود. قدرت فیلم‌برداری ذن‌فون 8 فلیپ بسیار بالاست و کاربر می‌تواند ویدیوهایی با وضوح 8K ضبط کند. نکته‌ی مثبت هم اینجاست که می‌توان از همین دوربین به عنوان دوربین سلفی یا برای تماس‌های ویدیویی استفاده کرد.
ذن‌فون 8 فلیپ یک پرچم‌دار بزرگ با نمایشگر 6.7 اینچی +FHD پلاس است که از رفرش‌ریت 90 هرتزی پشتیبانی می‌کند. البته به نظر می‌رسد در رابطه با رفرش‌ریت، وب‌سایت منبع اشتباه کرده به این خاطر که خود ایسوس در تیزری که در توییتر منتشر کرده بود، از تجهیز گوشی خود به نمایشگر 120 هرتزی خبر داده بود. این نمایشگر از جنس AMOLED بوده و هیچگونه ناچ یا حفره‌ای روی آن مشاهده نمی‌شود. به احتمال بسیار زیاد هم حسگر اثرانگشت درون همین نمایشگر تعبیه شده هرچند در این رابطه اطلاعات کاملی در دسترس نیست.

سیاست و بازاریابی

قلب تپنده‌ی این گوشی را پردازنده‌ی اسنپدراگون 888 تشکیل می‌دهد که بهترین پردازنده‌ی موجود برای استفاده در گوشی‌های اندرویدی است. در کنار آن هم 8 گیگابایت حافظه‌ی رم و 256 گیگابایت حافظه‌ی داخلی در نظر گرفته شده تا کاربر از بابت توان سخت‌افزاری و سرعت عملکرد، هیچ کمبودی احساس نکند. البته نمی‌دانیم آیا این تنها ترکیب سخت‌افزاری موجود برای ذن‌فون 8 فلیپ است یا خیر که اگر اینطور باشد، باید آن را پایین‌تر از پرچم‌دارهای مطرح بازار بدانیم که از 12 گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برند. هرچند همین 8 گیگابایت هم به لطف اسنپدراگون 888 برای چندین سال استفاده‌ی بدون مشکل کافی است.
منبع تغذیه‌ی این گوشی را یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی تشکیل می‌دهد که برای یک پرچم‌دار بسیار عالی است. با در نظر گرفتن مشخصات نمایشگر، می‌توان انتظار داشت عملکرد این گوشی در نگه‌داری شارژ فوق‌العاده باشد. به عنوان شارژر هم یک آداپتور 30 واتی را احتمالا درون جعبه دریافت خواهید کرد که خب انتظار می‌رود در مدت 1 ساعت بتواند گوشی را شارژ کند.
ایسوس قرار است ذن‌فون 8 را همانطور که مشاهده می‌کنید در دو رنگ راهی بازار کند. حال اینکه چه قیمتی برای آن‌ها در نظر گرفته شده مشخص نیست. لازم به ذکر است وزن این گوشی علی‌رغم بهره‌مندی از نمایشگری با اندازه‌ی استاندارد، اما به خاطر طراحی خاصی که دارد تقریبا به 230 گرم می‌رسد که خب نسبتا زیاد است.
ایسوس ذن‌فون 8

سیاست و بازاریابی

ذن‌فون 8 اما قرار بود همان گوشی مینی ایسوس باشد اما خب به نظر می‌رسد مدل استاندارد این سری را تشکیل می‌دهد. نمایشگر این گوشی مطابق آنچه که پیش‌تر هم می‌دانستیم، 5.92 اینچی و وضوح آن +FHD است. برخلاف مدل فلیپ که در ساخت دوربین آن از مکانیزم گردشی استفاده شده بود، در این گوشی خبری از این طراحی نیست و مثل بسیاری از پرچم‌‌دارهای دیگر، شاهد یک دوربین سلفی حفره‌ای در سمت چپ-بالای نمایشگر هستیم.
روی پنل پشتی اما طراحی کاملا متفاوتی را می‌بینیم. ذن‌فون 8 از یک ماژول چهارضلعی بهره می‌برد که درون آن، 2 دوربین و فلش LED قرار گرفته است. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی است و دوربین دوم هم 12 مگاپیکسلی از نوع ماکرو. بنابراین خبری از سنسور تله‌فوتو در ذن‌فون 8 نخواهد بود. البته این دوربین هم توانایی ضبط ویدیو در وضوح 8K را دارد و از این بابت بسیار خوشحالیم.
به ادعای منبع خبر، این گوشی هم از اسنپدراگون 888 به عنوان قلب تپنده‌ی خود بهره می‌برد که در کنار آن از 8 گیگابایت حافظه‌ی رم و 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی استفاده شده. شنیده بودیم ایسوس قصد دارد این گوشی را در مدل‌های مختلف با 6/12/16 گیگابایت حافظه‌ی رم راهی بازار کند و حتی مدلی با 256 گیگابایت حافظه‌ی داخلی هم از آن تولید شده اما خب در اطلاعات منتشر شده، چیزی از آن گفته نشد. باتری که ایسوس برای این گوشی در نظر گرفته 4000 میلی‌آمپر ساعتی است که به نظر می‌رسد باید برای یک گوشی کوچک مناسب باشد. خوشبختانه این باتری هم از شارژر 30 واتی پشتیبانی می‌کند.
یکی از نگرانی‌هایی که کاربران بابت اندازه‌ی کوچک گوشی‌ها دارند، همین طول عمر پایین باتری است که دلیل اصلی فروش کم و محبوبیت نه چندان خوب آیفون 12 مینی نیز به حساب می‌آید. اما خب ظاهرا ایسوس این مشکل را حل کرده چون باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی به اندازه‌ی کافی خوب هست که بتواند از پس یک گوشی با اندازه‌ی 5.92 اینچی بر بیاید.
با توجه به تصاویر منتشر شده، به نظر می‌رسد این گوشی از جک 3.5 میلی‌متری هم بهره می‌برد که روی فریم بالایی آن تعبیه شده. خوشبختانه وزن ذن‌فون 8 به لطف نمایشگر کوچکی که دارد به 170 گرم رسیده که کاملا مناسب است. این گوشی هم با توجه به تصاویری که از آن منتشر شده در دو رنگ مشکی و سفید راهی بازار خواهد شد.
ایسوس در تاریخ 22 اردیبهشت (12 مه) از این دو گوشی رونمایی می‌کند. بنابراین انتظار داریم مشخصات تکمیلی مربوط به آن‌ها تا آن زمان یا در دیرترین حالت ممکن، در همان روز معارفه مشخص شود.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/196679/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

هواوی مچ‌بند جدیدی با الهام از اپل واچ می‌سازد؟

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

بازی Kena: Bridge of Spirits احتمالا به Xbox Series X/S خواهد آمد

مطالعه جدید؛ ژن‌های قدرت می‌توانند از ما در برابر بیماری و مرگ زودرس محافظت کنند

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد

آتشفشان‌های خشن، قمر مشتری را برای میلیاردها سال شکسته اند

چین برای ارسال 3 فضانورد به مدار آماده می‌شود

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» می‌تواند همه ما را مسموم کند

Logitech فکر می­‌کند که ماوس­‌ها به هوش مصنوعی نیاز دارند

زباله های فضایی در مریخ

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

ربات‌های دوپا گوگل به‌لطف هوش مصنوعی، حالا سریع‌تر و قدرتمندتر از قبل فوتبال بازی می‌کنند

خرید سه‌بعدی کالاهای جدید به اپل ویژن پرو اضافه شد

پردازنده دیمنسیتی 6300 مدیاتک برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد

آیپد ایر 12.9 اینچی به پنل Mini-LED نمایشگر مجهز خواهد شد

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

مشخصات Redmi 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت