کشف شواهدی جدید در تأیید ادغام ژنوم ویروس کرونا با ژنوم انسان اخبار

کشف شواهدی جدید در تأیید ادغام ژنوم ویروس کرونا با ژنوم انسان

سیاست و بازاریابی - شواهد بیشتری در حمایت از این ادعای بحث‌برانگیز به دست آمده است که ژن‌های ویروس کرونای عامل کووید می‌توانند با DNA انسان ادغام شوند.

گروهی از دانشمندان برجسته فرضیه‌ی بحث‌برانگیز خود را که قطعات ژنتیکی ویروس کرونای پاندمیک می‌تواند وارد کروموزوم‌های ما شود و مدت‌ها پس از پایان عفونت در آنجا بماند، تقویت کرده‌اند. اگر آن‌ها درست بگویند، این درج‌ها می‌تواند این یافته‌ی نادر را توضیح بدهد که چرا افراد ممکن است از کووید 19 بهبود پیدا کنند؛ اما دوباره چندین ماه بعد نتیجه آزمایش ویروس در آن‌ها مثبت شود. به گزارش ساینس ، برخی کارشناسان در مورد نتایج تردید دارند و استدلال کرده‌اند که نتایج احتمالا حاصل آرتیفکت‌های آزمایشگاهی، یعنی نوعی خطای آزمایش است. رودلف یانش ، زیست‌شناس سلول‌های بنیادی و ریچارد یونگ ، متخصص تنظیم ژن در مؤسسه فناوری ماساچوست که هدایت پژوهش را بر عهده داشته‌اند، در دسامبر 2020 وقتی گروه آن‌ها برای اولین‌ بار این ایده را در مقاله پیش‌چاپی ارائه کرد، موجب آغاز طوفان توییتری شدند. البته پژوهشگران بر این موضوع تأکید کردند که ادغام ویروسی به این معنا نیست که افراد بهبودیافته از کووید 19 همچنان عفونی باقی می‌مانند؛ اما منتقدان آن‌ها را به ایجاد ترس‌های بی‌اساس دراین‌باره متهم کردند که واکسن‌های کووید 19 مبتنی بر RNA پیام‌رسان (mRNA) ممکن است به طریقی DNA انسان را تغییر بدهند. یانش می‌گوید: «اکنون شواهد آشکاری داریم که توالی‌های ویروس کرونا می‌تواند وارد ژنوم شود.»

ویروس کرونا مواد ژنتیکی خود را وارد کروموزوم‌های انسان می‌کند قابلیت چشمگیر ویروس کرونا در ترکیب کردن ژنوم خود آیا محدودیتی برای جهش ویروس کرونا وجود دارد؟
یانش، یونگ و همکارانشان در مقاله‌ی جدید خود تصدیق می‌کنند که روشی که آن‌ها استفاده کردند، به‌طور تصادفی کایمرای انسان-ویروسی ایجاد می‌کند. وی می‌افزاید وقتی آن‌ها مقاله را برای اولین‌بار به مجله‌ای ارسال کردند، می‌دانستند که به داده‌های قوی‌تری نیاز است که امیدوار بودند در جریان روند بازبینی به آن اضافه کنند؛ اما این مجله مانند بسیاری از مجلات دیگر از نویسندگان می‌خواهد تا به‌سرعت تمام نتایج مطالعات کووید 19 خود را روی سرور پیش‌چاپی ارسال کنند. یانش می‌گوید: «این قضاوت نادرستی بود.» پژوهشگران در مقاله جدید خود که در مجله‌ی PNAS منتشر شده است، شواهدی ارائه می‌دهند مبنی بر این موضوع که آرتیفکت‌ها به‌تنهایی نمی‌توانند سطوح تشخیص داده‌شده از DNA کایمریک ویروس-انسان را توضیح بدهند. این دانشمندان همچنین نشان می‌دهند بخش‌هایی از عناصر LINE-1 در کنار توالی ژنتیکی ویروسی ادغام‌شده قرار دارد که از فرضیه‌ی آن‌ها را حمایت بیشتری می‌کند. آن‌ها همچنین با یکی از دانشمندانی که در مورد نتایج پیشین آن‌ها تردید داشت یعنی استفان هیوز از مؤسسه ملی سرطان آمریکا همکاری کردند. هیوز آزمایشی را بر اساس جهت‌گیری توالی‌های ویروسی ادغام‌شده نسبت به توالی‌های انسانی پیشنهاد کرد تا مشخص شود که آیا ادغام واقعی بوده یا حاصل خطا است. اکنون هیوز می‌گوید این نتایج از فرضیه‌ی اولیه حمایت می‌کنند و آن تجزیه‌و‌تحلیل مهم بوده است. فشوت که اکنون فرضیه‌ی یانش و یونگ را محتمل می‌خواند، می‌گوید: «داده‌های ادغام در محیط کشت سلولی نسبت به چیزی که در آن پیش‌چاپ ارائه شده بود، قانع‌کننده‌تر است؛ اما هنوز کاملا روشن نیست.» او متذکر می‌شود که SARS-CoV-2 می‌تواند در فرد برای ماه‌ها بدون ادغام با ژن‌های او وجود داشته باشد.. حال سؤال اصلی این است که آیا داده‌های حاصل از کشت سلولی با سلامت یا تشخیص‌های انسانی ارتباط دارد. فشوت می‌گوید: «در نبود شواهد ادغام در بیماران، بیشترین چیزی که می‌توانم از این داده‌ها نتیجه‌گیری کنم این است که امکان تشخیص رویدادهای رتروپوزیسیون RNA در لاین‌های سلولی آلوده‌ی دارای بیان بیش‌ازحد L1 وجود دارد. اهمیت بالینی یا بیولوژیکی این مشاهدات (اگر وجود داشته باشد)، در این مرحله صرفا در حد حدس و گمان است.» تیم یانش و یونگ آثاری از ادغام SARS-CoV-2 را در بافت بیماران زنده و کالبدشکافی‌شده کووید 19 گزارش کردند. به‌خصوص، پژوهشگران سطوح بالایی از نوعی RNA را پیدا کردند که فقط توسط DNA ویروسی ادغام‌شده، هنگامی که سلول توالی خود را برای ساخت پروتئین‌ها می‌خوانَد، تولید می‌شود؛ اما یونگ اذعان می‌کند که هنوز مدرک مستقیمی دراین‌باره نداریم. هارمیت مالیک ، متخصص ویروس‌های باستانی در ژنوم انسان در مرکز تحقیقات سرطان فرد هاتچینسون می‌گوید این سؤالی منطقی است که چرا افرادی که باید از ویروس پاک شده باشند، گاهی اوقات در آزمایش‌های پی‌سی‌آر (آزمایش مبتنی بر واکنش زنجیره‌ای پلیمراز) نتیجه مثبت حاصل می‌کنند؛ اما وی همچنین قانع نشده است که توضیح این اتفاق، ویروس ادغام‌شده باشد. مالیک می‌گوید: «در شرایط عادی، ماشین‌آلات رونوشت‌بردار معکوس بسیار کمی در سلول‌های انسانی در دسترس است.» یانش و یونگ می‌گویند آن‌ها در مورد پیش‌چاپ خود مورد انتقادات شدیدی قرار گرفته‌اند که تا حدی به این علت بوده است که برخی پژوهشگران نگران بودند افراد بدبین به واکسن‌ها از این مسئله سوء استفاده کنند و ادعاهای نادرستی در مورد واکسن‌های تازه تأییدشده mRNA منتشر کنند. ماری لوئیز همرشولد میکروب‌شناس دانشگاه ویرجینیا در آن زمان درباره پیش‌چاپ مذکور گفته بود: «اگر پیش‌چاپی وجود داشته باشد که باید حذف شود، این است. با توجه به عدم شواهد مرتبط، قرار دادن این مطالعه حتی به‌عنوان یک پیش‌چاپ غیرمسئولانه بوده است. اکنون برخی افراد از این پیش‌چاپ استفاده می‌کنند تا تردیدهایی در مورد واکسن‌های جدید منتشر کنند.» مقاله‌ی اولیه که به شکل پیش‌چاپ منتشر شده بود، برای انتشار در مجله پذیرفته نشد.

لینک کوتاه:

ارزش 7 هزار میلیارد ریالی طرح های عمرانی در حال اجرا در منطقه آزاد کیش

ورزش جزیره کیش باید به دوران طلایی خود بازگردد

گرامیداشت هفته بین المللی سلامت مردان در کیش

بررسی درخواست های شماری از ساکنان جزیره در جلسه ملاقات مردمی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش

رکوردشکنی افزایش کربن‌ دی‌اکسید اتمسفر با وجود افت ناشی از دنیاگیری

آیتول؛ یکی از سریع‌ترین راه‌های دریافت و پرداخت خلافی

گلکسی واچ 4 نسخه LTE تأییدیه FCC را دریافت کرد

عملکرد دیدنی خودرو برقی پورشه تایکان کراس توریزمو در صحرا و برف

نواوکس چهارمین واکسن کرونا آمریکایی را با اثربخشی 90 درصد ارائه داد

بلومبرگ: اپل در حال ساخت مدل جدید اپل واچ SE و مدلی کاملا ورزشی برای عرضه در سال 2022 است

ایلان ماسک شرایط تسلا برای پذیرش مجدد بیت کوین را اعلام کرد

لپ‌تاپ‌های هواوی در بازار ایران شامل چه مدل‌هایی می‌شوند؟

پتنت‌های جدید شیائومی طراحی گوشی‌های آینده این شرکت را فاش می‌کنند

کانالیس: در سال 2022 فروش گوشی‌های 5G درمقایسه‌با مدل‌های 4G بیشتر خواهد شد

کاردانو چیست؛ هرآنچه باید درباره کاردانو و رمزارز ADA بدانیم

هدفون بی‌سیم بیتس استودیو بادز در تبلیغات یکی از خرده‌فروشی‌ها دیده شد

مردم اسرارآمیز شرق آسیا در عصر یخبندان ناپدید شدند و گروه دیگری جای آن‌ها را گرفتند

درباره لیموزین خاص جناب پوتین؛ آئوروس سنات

چگونه ارزش دائمی مشتریان را‌ اندازه گیری کنیم؟

8 راز متداول یک میلیونر خودساخته