نقش احتمالی میکروبیوم روده در واکنش ترس در نوزادان اخبار

نقش احتمالی میکروبیوم روده در واکنش ترس در نوزادان

سیاست و بازاریابی - پژوهشگران با مطالعه واکنش نوزادان دربرابر ترس و تجزیه‌و‌تحلیل باکتری‌های روده آن‌ها، حدس زدند که ارتباطی میان میکروبیوم و واکنش‌های ترس وجود دارد.

هرچه بیشتر درباره میکروبیوم انسان می‌آموزیم، بیشتر متوجه می‌شویم وجهه‌های مختلفی از زندگی ما تحت‌تأثیر این موجودات ریز نامرئی قرار دارد که درون بدن ما زندگی می‌کنند. این رابطه اسرارآمیز و پیچیده به اولین لحظات تولد ما برمی‌گردد و فقط بر سلامتی ما تأثیر نمی‌گذارد؛ بلکه ظاهرا روی عواطف و رفتار ما نیز اثرگذار است. به‌گزارش ساینس الرت ، به‌تازگی دانشمندان دریافته‌اند حتی واکنش نوزادان درمقابل ترس را می‌توان تا حدودی براساس ترکیب باکتری‌هایی تعیین کرد که درون روده انسان زندگی می‌‌کنند. در مطالعه‌ای جدید، دانشمندان دریافتند نوزادانی میکروبیوم آن‌ها از توازن کمتری برخوردار بود (فراوانی برخی باکتری‌ها در روده آن‌ها بیشتر بود) و درمقایسه‌با نوزادانی که باکتری‌های روده آن‌ها متوازن‌تر بود، رفتار ترس بیشتری از خود نشان می‌دادند. در این آزمایش، واکنش گروهی متشکل از 30 نوزاد که هرکدام تقریبا یک‌ساله بودند، در زمانی‌ تجزیه‌و‌تحلیل شد که پژوهشگری مجموعه‌ای از ماسک‌ها، ازجمله ماسک اسب، ماسک میمون و ماسک موجود فضایی را درمقابل آن‌ها به چهره می‌زد. مقاله‌های مرتبط:
ترشح هورمونی هنگام ترس به استخوان‌ها برای مقابله با خطر کمک می‌کند کشف جهش ژنتیکی جدیدی که موجب کاهش ترس و اضطراب می‌شود باکتری‌های روده و تأثیر آن بر رشد مغز کودک
برای هر کودک ترس نمایان‌شده در چهره‌اش، پریشانی کلامی، ترس بدنی، رفتار فرار و واکنش یکه‌خوردن ارزیابی می‌شد. درحالی‌که این کار برای نوزدان شرکت‌کننده در مطالعه کمی نامهربانانه به‌نظر می‌رسد، پژوهشگران مطمئن شدند که این تجربه برای شرکت‌کنندگان خردسال خیلی تهدیدآمیز نبوده است. ربکا نیکمیر ، متخصص اطفال و عصب‌شناس دانشگاه ایالتی میشیگان، توضیح می‌دهد: «واقعا می‌خواستیم این تجربه برای کودکان و والدین آن‌ها دلپذیر باشد. والدین در تمام مدت آنجا بودند و در زمان دلخواه می‌تواستند دخالت کنند.» نکته جالب اینکه وقتی نتایج با مجموعه داده دیگری از همان گروه مقایسه شد (تجزیه‌و‌تحلیلی از نمونه‌های مدفوع نوزادان که در یک ماهگی و یک سالگی گرفته شده بود)، ارتباطی میان ترکیب میکروبیوم روده و سطح ترس در آزمایش ماسک پیدا شد. در این‌ زمینه، خصوصا فراوانی کمتر باکتروئیدس و فراوانی بیشتر باکتری‌های ویلونلا ، دایلیستر ، بیفیدوباکتریوم ، لاکتوباسیلوس‌ و جنسی از کلوستریدیوم‌ها با افزایش رفتار ترس ارتباط داشت و بیشتر در نوزادانی آشکار بود که وقتی تازه متولد شده بودند، یکنواختی کمتری در میکروبیوم خود داشتند. پژوهشگران بر این موضوع تأکید می‌کنند که لزوما مشکلی ازنظر پاسخ ترس شرکت‌کنندگان خردسال مطالعه وجود ندارد؛ اگرچه در مقطعی از زندگی، یادگیری نحوه تنظیم ترس یکی از عناصر مهم سلامت روان است. نیکمیر می‌گوید: واکنش‌های ترس بخش طبیعی از رشد کودک است. کودکان باید از تهدیدهای موجود در محیطشان آگاه و آماده پاسخ‌گویی دربرابر آن‌ها باشند؛ اما اگر نتوانند هنگامی‌که وضعیت بی‌خطر است، آن پاسخ را تعدیل کنند، ممکن است درمعرض خطر فراوان ابتلا به اضطراب و افسردگی در مراحل بعدی زندگی قرار گیرند. پژوهشگران درباره این موضوع کاملا مطمئن نیستند که توزیع میکروبیوم روده چگونه و چرا ممکن است بر واکنش فرد دربرابر ترس اثر داشته باشند، هرچند قبلا ارتباط چنین تفاوت‌هایی در نسبت باکتری‌ها با ترس در مطالعات حیوانی نشان داده شده است. تجزیه‌وتحلیل حاصل از داده‌های تصویربرداری عصبی با استفاده از اسکن‌های MRI شواهدی در حمایت از این موضوع ارائه داده است که حجم آمیگدال (عامل مؤثر در پردازش ترس و دیگر پاسخ‌های عاطفی در یک‌سالگی نیز ممکن است با ترکیب میکروبیوم ارتباط داشته باشد. بااین‌حال، پژوهش‌های بیشتری برای بررسی این موضوع باید انجام شود. مطالعه جدید فقط مطالعه‌ای آزمایشی با گروه کوچکی از شرکت‌کننده و نه‌چندان متنوع بود و با هدف درک این موضوع انجام شد که آیا بررسی ارتباط احتمالی میان توسعه رفتارهای ترس انسان و میکروبیوم در مطالعات بزرگ‌تر ارزش دارد. توصیه پژوهشگران این است تا زمان تکرار این نتایج، یافته‌ها با احتیاط تفسیر شود. درحال‌حاضر، آنچه می‌دانیم، این است که آغاز ترس انسان ممکن است به‌نوعی با ترکیب میکروبیوم روده در ابتدای زندگی ارتباط داشته باشد و مسیری که این احساس در مراحل بعدی زندگی در پیش می‌گیرد، ممکن است به افزایش یا کاهش رشد جمعیت‌های میکروبی روده نیز بستگی داشته باشد. پژوهشگران در مطالعه‌شان نوشتند: نتایج ما نشان می‌دهد میکروبیوم روده نوزاد ممکن است روی روند توسعه واکنش‌پذیری ترس مؤثر باشد و آمیگدال ممکن است در این زمینه دخیل باشد. با پژوهش‌های بیشتر، ممکن است مشخص شود میکروبیوم روده در تعدیل توسعه ترس نقش مهمی ایفا می‌کند؛ از‌این‌رو، ممکن است به ابزار مهمی برای پیشگیری یا بهبود اختلالات روان‌پزشکی و مشکلات رفتاری تبدیل شود که یکی از ویژگی آن‌ها واکنش‌پذیری غیرطبیعی دربرابر ترس است. یافته‌های این پژوهش در مجله Nature Communications گزارش شده است.

لینک کوتاه:

ارزش 7 هزار میلیارد ریالی طرح های عمرانی در حال اجرا در منطقه آزاد کیش

ورزش جزیره کیش باید به دوران طلایی خود بازگردد

گرامیداشت هفته بین المللی سلامت مردان در کیش

بررسی درخواست های شماری از ساکنان جزیره در جلسه ملاقات مردمی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش

رکوردشکنی افزایش کربن‌ دی‌اکسید اتمسفر با وجود افت ناشی از دنیاگیری

آیتول؛ یکی از سریع‌ترین راه‌های دریافت و پرداخت خلافی

گلکسی واچ 4 نسخه LTE تأییدیه FCC را دریافت کرد

عملکرد دیدنی خودرو برقی پورشه تایکان کراس توریزمو در صحرا و برف

نواوکس چهارمین واکسن کرونا آمریکایی را با اثربخشی 90 درصد ارائه داد

بلومبرگ: اپل در حال ساخت مدل جدید اپل واچ SE و مدلی کاملا ورزشی برای عرضه در سال 2022 است

ایلان ماسک شرایط تسلا برای پذیرش مجدد بیت کوین را اعلام کرد

لپ‌تاپ‌های هواوی در بازار ایران شامل چه مدل‌هایی می‌شوند؟

پتنت‌های جدید شیائومی طراحی گوشی‌های آینده این شرکت را فاش می‌کنند

کانالیس: در سال 2022 فروش گوشی‌های 5G درمقایسه‌با مدل‌های 4G بیشتر خواهد شد

کاردانو چیست؛ هرآنچه باید درباره کاردانو و رمزارز ADA بدانیم

هدفون بی‌سیم بیتس استودیو بادز در تبلیغات یکی از خرده‌فروشی‌ها دیده شد

مردم اسرارآمیز شرق آسیا در عصر یخبندان ناپدید شدند و گروه دیگری جای آن‌ها را گرفتند

درباره لیموزین خاص جناب پوتین؛ آئوروس سنات

چگونه ارزش دائمی مشتریان را‌ اندازه گیری کنیم؟

8 راز متداول یک میلیونر خودساخته