سلطه اپل بر بازار جهانی تبلتها با عرضه 12٫9 میلیون آیپد در سه ماهه دوم 2021
اخبار
بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - براساس آمار منتشرشده، اپل در سهماهه دوم 2021 بیشتر از مجموع محمولههای سامسونگ و آمازون تبلت فروخته و متعاقبا سلطه بر این بخش از بازار را حفظ کرده است.
بنابر گزارش اپلاینسایدر و با استناد به آمار شرکت تحقیقاتی IDC، اپل در سهماهه دوم 2021 حدود 12٫9 میلیون دستگاه آیپد به بازار عرضه کرده است که درواقع، همسو با سومین فصلی مالی اپل در سال جاری است. برای درک بهتر فروش چشمگیر اپل، کافی است بدانید که آمازون و سامسونگ درمجموع 12٫3 میلیون دستگاه تبلت فروختهاند. طبق گزارش IDC، کل بازار جهانی تبلت در سهماهه دوم سال جاری میلادی درمقایسهبا بازه مشابه سال گذشته 4٫2 درصد رشد کرده و فروش کل محمولهها به 40٫5 میلیون دستگاه رسیده است. اپل با فروش 12٫9 میلیون دستگاه آیپد 31٫9 درصد و سامسونگ با فروش 8 میلیون دستگاه تبلت 19٫6 درصد از کل بازار را ازآنِ خود کرده است. دراینمیان، لنوو و آمازون با فروش 4٫7 و 4/3 میلیون دستگاه و دراختیارداشتن 12٫6 و 10/7 درصد از سهم بازار ردههای سوم و چهارم را کسب کردهاند. مقاله مرتبط:
عملکرد اپل در سهماهه سوم 2021؛ رشد چشمگیر درآمد در تمامی بخشها
در این گزارش، آمده است که اپل با وجود حفظ جایگاهش، نرخ رشد کمتری درمقایسهبا سال گذشته داشته و نرخ رشد سالانه 3٫5 درصدی را تجربه کرده است. درحالیکه لنوو با 64٫5 درصد رشد بهترین عملکرد را تجربه و آمازون نیز درمقایسهبا سال گذشته 20٫3 درصد رشد کرده است. این آمار از کاهش رشد کلی بازار درمقایسهبا سهماهه گذشته نیز حکایت میکند. علاوهبراین، IDC ادعا میکند تقاضا برای بازار تبلتها میتواند بسیار سریعتر از بازارهای دیگر مانند کرومبوک یا رایانههای شخصی کاسته شود.
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/208445/