سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مدیرعامل ایرانسل

همه با هم، مزایای فناوری‌های نوین را به مردم ارائه کنیم اخبار

همه با هم، مزایای فناوری‌های نوین را به مردم ارائه کنیم
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - مدیرعامل ایرانسل، صبح پنجشنبه 25 شهریور ماه 1400، در سخنرانی آنلاین خود در پنجمین کنفرانس مهندسی مخابرات ایران (ICCE 2021)، ضمن تشریح مهمترین کاربردهای فناوری‌های نوظهور و پیش‌بینی رشد استفاده از آنها تا سال 2025 میلادی، ابراز امیدواری کرد که همۀ بازیگران زیست‌بوم فناوری‌اطلاعات و ارتباطات بتوانند با کمک هم، مزایای فناوری نوظهور دیجیتال را به مردم ارائه کنند.

مدیرعامل ایرانسل در سخنرانی خود در پنجمین کنفرانس مهندسی مخابرات ایران ( ICCE 2021 ) ، ابراز امیدواری کرد که همۀ بازیگران زیست‌بوم فناوری‌اطلاعات و ارتباطات بتوانند با کمک هم، مزایای فناوری نوظهور دیجیتال را به مردم ارائه کنند.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، دکتر بیژن عباسی آرند، که صبح پنجشنبه 25 شهریور ماه 1400، در پنجمین کنفرانس مهندسی مخابرات ایران (ICCE 2021)، به صورت آنلاین سخنرانی می‌کرد، در سخنان خود، مهمترین کاربردهای فناوری‌های نوظهور و پیش‌بینی رشد استفاده از آنها تا سال 2025 میلادی را بیان کرد.
وی در این سخنرانی، با عنوان «لمس دنیایی هوشمند با فناوری‌های نوین»، فناوری‌هایی از جمله رباتیک، نسل پنجم تلفن همراه، رایانش ابری، کلان‌داده، اینترنت اشیا و نیز هوش مصنوعی را از جمله فناوری‌های نوظهوری برشمرد که آیندۀ دنیا را با انقلاب مواجه می‌کنند.
مدیرعامل اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، در ادامه، به طرح برخی آمار ارائه شده توسط مراکز پژوهشی دربارۀ روند رشد استفاده از هر یک از فناوری‌های فوق و نیز کاربردهای مهم آنها پرداخت و با بیان اینکه آموزش، سرگرمی، صنعت گردشگری و نیز هنر و موزه‌ها، از مهمترین کاربردهای تلفیق دو فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (واقعیت ترکیبی یا Mixed Reality) است، افزود: پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2025، حدود 337 میلیون نفر در جهان، کاربر این فناوری باشند و 10 درصد از شرکت‌ها، از این فناوری در فرایندهای خود بهره ببرند.
وی همچنین با اشاره به فناوری رباتیک، کاربردهای مهم آن را شامل ربات‌های پرستار، اسکلت‌های رباتیک برای کمک به توان‌یابان، ربات‌های همراه و ربات‌های ویژۀ امور روزمرۀ خانگی دانست و تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها، تا سال 2025، تعداد دستگاه‌های هوشمند خانگی به 20 میلیارد دستگاه خواهد رسید و 14 درصد خانواده‌ها در سراسر جهان، یک ربات خانگی هوشمند خواهند داشت. به طور میانگین، 10 ربات پرستار در آسایشگاه‌های سالمندان در کشورهای G8 فعال خواهد بود و ربات‌های صنعتی، شانه به شانۀ نیروی انسانی فعال خواهند بود، به شکلی که به ازای هر 10هزار کارگر، 103 ربات فعال خواهند بود.
عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت‌مدرس، با بیان اینکه با ترکیب فناوری‌های رایانش ابری و هوش مصنوعی، پیش‌بینی می‌شود که 100 درصد شرکت‌ها در جهان از خدمات رایانش ابری استفاده کنند، 85 درصد از نرم‌افزارهای تجاری بر بستر ابری قرار داشته باشند و 97 درصد شرکت‌های بزرگ از هوش مصنوعی در فروش، عملیات یا فرایندهای مدیریتی خود بهره‌مند شوند، ترکیب سه فناوری ارتباطات همراه، رایانش ابری و هوش مصنوعی را موتور محرکۀ جامعۀ هوشمند دانست.
وی افزود: پیش‌بینی شده که نرخ استفاده از دستیارهای هوشمند، به 90 درصد برسد، 470 میلیون اسپیکر هوشمند در حال استفاده باشد و 6.2 میلیارد نفر در سراسر جهان، به اینترنت دسترسی داشته باشند و به این ترتیب، افراد با به‌کارگیری دستیارهای هوشمند شخصی دیجیتال، دیگر نیازی به جست‌وجو (search) در اینترنت ندارند و با استفاده از فناوری‌های تشخیص حرکات چهره و تشخیص صدا، «تعامل بدون کلیک» با محیط اطراف رقم خواهد خورد و این امر، با تولید حجم زیادی از داده در اطراف شخص، می‌تواند شبکۀ شخصی او را شکل دهد.
عباسی‎آرند تصریح کرد: در حوزۀ فناوری اینترنت اشیا، با پیشرفت فناوری‌های خودروهای هوشمند و متصل، 15 درصد خودروهای جهان به این فناوری مجهز خواهند شد و 20 درصد شرکت‌های بزرگ از رایانش کوانتومی برای تحلیل داده‌های تولید شده از فناوری CV2X استفاده خواهند کرد.
وی ادامه داد: در زمینۀ کلان داده، حجم داده‌ای که بر اساس ارتباط انسان با محیط اطرافش تولید می‌شود به 180 زتابایت خواهد رسید و شرکت‌ها، از 86 درصد از داده‌هایی که تولید می‌کنند، استفادۀ بهینه خواهند کرد.
دانشیار دانشکدۀ مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت‌مدرس افزود: با استفاده از هوش مصنوعی، افراد می‌توانند با 95 درصد دقت، به سایر زبان‌ها صحبت کنند و ارتباطی بدون مرز را تجربه کنند و نیاز ارتباطی افراد کم‌شنوا و کم‌بینا و… که نیاز به خدمات خاص دارند، برطرف می‌شود.
وی همچنین با اشاره به پیش‌بینی تسریع در راه‌اندازی گستردۀ فناوری نسل پنجم تلفن همراه، اتصال انبوه و تأخیر کم را از مهمترین ویژگی‌های این فناوری و پخش زندۀ تصاویر با سرعت بالا، پزشکی از راه دور، خودورهای هوشمند و خودران و ارتباط خودرو با خودرو (IoV) و شهر هوشمند را از مهمترین کاربست‌های آن دانست و گفت: پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2025، تعداد 6.5 میلیون ایستگاه 5G در دنیا نصب شده و 2.8 میلیارد نفر، کاربر این خدمات در سراسر جهان باشند و 58 درصد از مردم دنیا در مناطقی با پوشش کامل نسل پنج زندگی کنند.
مدیرعامل ایرانسل، نخستین ارائه‌دهندۀ 5G در ایران، در بخش پایانی سخنان خود، با اشاره به اینکه دنیای هوشمند با استفاده از فناوری‌هایی مانند 5G، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و دیگر فناوری‌های نوظهور، فرصت‌ها و تجربه‌های جدیدی را برای همه در هر جا فراهم خواهد کرد، ابراز امیدواری کرد که همه با هم، بتوانیم مزایای فناوری‌های نوظهور دیجیتال را به هر شخص، هر خانه و هر سازمان، ارائه کنیم.
هدف شهر هوشمند، حل چالش‌های شهرها با استفاده از فناوری است
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات نیز در سخنان خود در این کنفرانس، با اشاره به مؤلفه‌های شهر هوشمند، رفاه شهروندان و بهبود کیفیت زندگی، توجه به رشد اقتصادی و مقابله با چالش‌های موجود در شهرها با استفاده از فناوری را از مهمترین اهداف شهر هوشمند دانست.
دکتر سید ستار هاشمی با بیان اینکه سهم بازار جهانی شهر هوشمند طی سال‌های اخیر، حرکت رو به رشدی را تجربه کرده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود که این سهم بازار، تا سال 2025، به عددی بالغ بر 2.5 تریلیون دلار برسد.
همچنین پروفسور حلیم یانیکومروقلو استاد دانشگاه کارلتون کانادا، طی سخنانی در این کنفرانس، با اشاره به تاریخچۀ شکل‌گیری شبکه‌های ارتباطی، به تشریح جدیدترین روندهای فناوری ارتباطات همراه در جهان پرداخت و مهمترین کاربردهای آن در زندگی هوشمند را بیان کرد.
پنجمین کنفرانس مهندسی مخابرات ایران (ICCE 2021) با حمایت ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، طی روزهای 24 و 25 شهریور ماه 1400، در دانشکدۀ مهندسی برق دانشگاه صنعتی شاهرود به صورت آنلاین برگزار شد.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/214637/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

ربات‌های دوپا گوگل به‌لطف هوش مصنوعی، حالا سریع‌تر و قدرتمندتر از قبل فوتبال بازی می‌کنند

خرید سه‌بعدی کالاهای جدید به اپل ویژن پرو اضافه شد

پردازنده دیمنسیتی 6300 مدیاتک برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد

آیپد ایر 12.9 اینچی به پنل Mini-LED نمایشگر مجهز خواهد شد

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

مشخصات Redmi 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

گوشی ارزان جدید موتورولا با باتری پرظرفیت در راه است

گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

مانیتور 27 اینچ جدید ازراک آنتن وای‌فای دارد

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند

هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

کمک آمریکا به تراشه‌سازان؛ مایکرون 6 میلیارد دلار بودجه دریافت می‌کند

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

نکاتی درباره آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو

نسخه‌ آیفون واتساپ با دستور دولت چین از اپ استور حذف شد

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

آیفون 17 پلاس ظاهراً با نمایشگر کوچک‌تر از گوشی‌های فعلی پلاس معرفی می‌شود

پیشرفت صنعت تراشه چین در سایه تحریم‌ها؛ تولید 40 درصد رشد کرد

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد