حذف 600 برند چینی از پلتفرم آمازون
نکات خواندني
بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - مهر / آمازون 600 برند چینی را در پلتفرم خود ممنوع کرده است زیرا آنها قوانین شرکت از جمله سوءاستفاده از نقدهای کاربران درباره محصولات را نقض کرده اند.
چندماه قبل به طور مرموزی چند فروشنده گجت از جمله آئوکی ام پاو، راو پاور، واواترونیک از پلتفرم آمازون ناپدید شدند. اکنون به تازگی مشخص شده این شرکت آمریکایی بیش از 600 برند چینی را در پلتفرم خرده فروشی آنلاین خود حذف کرده است.
این شرکت طی 5 ماه گذشته سختگیریهایی را برای فروشندگان در سراسر جهان انجام داده و دلیل آن را نیز به طور واضح اعلام کرده است. سخنگوی آمازون به این رسانه اعلام کرد این 600 برند عامدانه و مرتباً قوانین پلتفرم را به خصوص درباره سواستفاده از نقدهای کاربران درباره محصولات را نقض کرده و به همین دلیل حذف شدهاند.
نشریه ساوت چاینا مورنینگ پست نیز قبلاً از حذف این تعداد برند چینی در پلتفرم آمریکایی خبر داده بود.
سختگیریهای آمازون بر برندهای حاضر در پلتفرم خرده فروشی اش پس از آن آغاز شد که گزارشی از نشریه وال استریت ژورنال نشان داد شرکتهایی مانند راو پاور در ازای نوشتن کامنت برای محصولات به کاربران کارت هدیه میدهد.
این در حالی است که آمازون در سال 2016 میلادی استفاده از روشهای انگیزشی برای دریافت نقد درباره محصولات را ممنوع کرد. برخی از پیشنهادات شرکتها برای دریافت نقدهای مثبت به شکل برنامه پایلوت VIP یا تمدید ضمانتنامه محصول ارائه میشود.
برخی دیگر از شرکتها پس از آنکه کاربر نقدی منفی نوشت در ازای حذف آن، سرویسهایی مانند بازپرداخت کامل وجه، ارائه کالای رایگان یا وجه نقد به وی پیشنهاد میکنند.
هنوز مشخص نیست دقیقا کدام برندهای چینی توسط آمازون حذف شدهاند.
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/214780/