سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

یک شهاب سنگ به‌طور غیرمنتظره‌ای سر از تخت خواب زنی در کانادا درآورد اخبار

یک شهاب سنگ به‌طور غیرمنتظره‌ای سر از تخت خواب زنی در کانادا درآورد
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - در یک حادثه عجیب، یک زن در کانادا در حالی بیدار شد که نزدیک بود با برخورد یک شهاب‌سنگ به اتاق‌خوابش کشته شود. عکس این شهاب‌سنگ طی روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی بازخورد زیادی داشته است.

روث همیلتون ، از استان بریتیش کلمبیا، کانادا اخیرا شهاب‌سنگی به وزن 1٫2 کیلوگرم را در نزدیکی بالش خود پیدا کرده است. روث همیلتون در خانه‌اش خوابیده بود که با یک صدای مهیب و متعاقب آن پارس سگش از خواب بیدار شد. او از جا پرید و چراغ را روشن کرد و بلافاصله متوجه یک سوراخ بزرگ در سقف اتاقش شد. ساعت او 11:35 شب را نشان می‌داد. «نیویورک‌تایمز» گزارش داد ،‌ در ابتدا خانم همیلتون 66 ساله تصور کرد ممکن است درخت مجاور خانه افتاده باشد که با همان‌ وارسی‌های اولیه مشخص شد همه درختان حیاط سرجای خودشان هستند. روث همیلتون تصمیم گرفت بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی (911) تماس بگیرد. ولی در حین صحبت با اپراتور تلفنی بود که متوجه شد یک شیء به رنگ خاکستری‌زغالی بزرگ بین دو بالش گلدار روی تخت‌خوابش افتاده است. او بعدا متوجه شد آنچه روی تخت‌خوابش افتاده یک شهاب‌سنگ است. همیلتون در این مورد به یک وب‌سایت خبری گفت : «مثل برگ می‌لرزیدم. تصور کنید خواب هستید. همه‌چیز امن و امان است و در تخت‌خواب خود آرام خوابیده‌اید، ولی ناگهان با برخورد شهاب‌سنگی از تخت‌خوابتان بیرون بیایید.» این شهاب‌سنگ نسبتا بزرگ که به اندازه مشت یک مرد قوی‌هیکل بود کنار خانم همیلتون فرود آمد و حتی بخشی از گچ‌ و خاک دیوار را تخریب و روی صورت او ریخت. این ماجرا که روز 3 اکتبر اتفاق افتاد، مدتی کاربران اینترنتی را به خود مشغول داشت و نهایتا نیز به دانشمندان این امکان را داد تا این سنگ آسمانی را از نزدیک مطالعه کنند.

سیاست و بازاریابی

«شهاب‌واره‌‌ها» هر ساعت و هر روز به زمین پرتاب می‌شوند. شهاب‌واره‌هایی که به اندازه کافی بزرگ باشند، از سفر در جّو کره زمین سالم باقی‌مانده و روی سطح سیاره ما فرود می‌آیند و به همان شهاب‌سنگ‌هایی که می‌شناسیم تبدیل می‌شوند. برخی از این شهاب‌سنگ‌ها سر از کلکسیون‌های شخصی و برخی نیز سر از موزه‌ها در می‌آورند. برخی نیز در حراجی‌ها و وب‌سایت‌های خرده‌فروشی همچون eBay فروخته می‌شوند. اسفند 99 بود که در حراجی کریستی مجموعه بی‌نظیری از شهاب‌سنگ‌های نادر مجموعا با قیمتی بالغ بر 4 میلیون دلار فروخته شدند. شبی که شهاب‌سنگ به منزل همیلتون در شهر گلدن (شهری با جمعیت 3700 نفر در فاصله 708 کیلومتری شرق ونکوور) اصابت کرد، سایر کانادایی‌ها دو صدای مهیب شنیده و گلوله‌‌ای آتشین را در آسمان شب دیده بودند. به گفته محققان دانشگاه کلگری، برخی توانسته‌اند تصاویریی از این پدیده ثبت کنند. پس از تماس خانم همیلتون با مرکز فوریت‌های پلیس یک افسر به منزل او آمد و گفت که ممکن است این سنگ سرگردان بر اثر انفجار در عملیات جاده‌سازی در آن حوالی به اینجا آمده باشد. ولی با پرس‌وجوهای بعدی مشخص شد که آن شب انفجاری در کار نبوده است. سپس افسر پلیس حدس دیگری زد و گفت ممکن است سنگی که در تخت‌خواب خانم همیلتون افتاده یکی از دو شهاب‌سنگی باشد که صدای مهیب‌شان در آن حوالی شنیده شده است. خانم همیلتون که بر اثر این اتفاق شوکه شده بود، دوباره به اتاق خوابش برنگشت و تمام شب‌ را بیدار ماند و چای نوشید. همیلتون به رسانه‌های محلی گفت که ابتدا تصمیم داشته ماجرا را مسکوت نگه دارد، ولی بعدا جریان را به اطلاع محققان دانشگاه وسترن انتاریو رسانده است. پیتر براون ، یکی از محققان این مرکز علمی نیز سریعا خود را به محل رساند و اصالت این شهاب‌سنگ را که به عقیده او «از یک سیارک آمده» تأیید کرد. خانم همیلتون که هم‌اکنون بازنشسته است و قبلا مدیر اتاق بازرگانی محلی بوده، تصمیم گرفت جریان را برای خانواده‌اش نیز بازگو کند. مثل برگ می‌لرزیدم. تصور کنید خواب هستید و ناگهان با برخورد شهاب‌سنگی بیدار شوید
شهاب‌سنگ‌ها قبلا نیز در منازل و حیاط‌ خانه‌ها سقوط کرده بودند. در سال 1982، یک شیءآسمانی 2٫7 کیلوگرمی به خانه‌ای در وترزفیلد، کانتیکت، ایالات متحده برخورد کرد. این شیء با سوراخ کردن سقف طبقه‌های دوم و اول به‌درون اتاق نشیمن افتاد و غلتید خود را به اتاق غذاخوری رساند تا اهالی خانه را غافلگیر کند. در اتفاق عجیب دیگری در سال 2020، یک شهاب‌سنگ حدودا 2 کیلوگرمی نیز با عبور از پشت‌بام به درون خانه‌ یک تابوت‌ساز اندونزیایی سقوط کرد. پروفسور براون می‌گوید، احتمال برخورد یک شهاب‌سنگ به خانه شخصی و برخورد با تخت‌خواب در هر سال تقریبا یک در 100 میلیارد است. شهاب‌سنگی که از سر اتاق خواب خانم همیلتون در آورد، یکی از دو شهاب‌سنگی بود که آن شب از آسمان گلدن گذشت. محققان دانشگاه کلگری (در فاصله 257 کیلومتری شرق گلدن) بعدا شیء دوم را در حدود یک و نیم کیلومتر دورتر از خانه همیلتون پیدا کردند. محققان برای پیدا کردن این شهاب‌سنگ از مختصات موجود در عکس‌ها و فیلم‌های مردم محلی استفاده کرده بودند.

سیاست و بازاریابی

الن هیلدبراند ، دانشیار دانشگاه کلگری که در حوزه شهاب‌سنگ‌ها مطالعه می‌کند، گفت او و همکارانش از اینکه این شیء آسمانی در اختیارشان قرار گرفته بسیار خرسند شدند و حتی «من فکر می‌کنم ما از خوشحالی یکدیگر را بغل کردیم.» شهاب‌سنگ‌ها فرصت نادری به دانشمندان می‌دهند تا اطلاعات تازه و دسته‌اولی درباره مواد و مصالح اجرام منظومه شمسی و کمربند سیارک‌ها به‌دست آورند. به این ترتیب، محققان می‌توانند به جای خیره شدن به این اجرام از فاصله بسیار دور، فرصت نمونه‌برداری از آن‌ها را داشته باشند. مقاله‌های مرتبط:
فریمی از فیلم کالبدشکافی موجود فضایی به حراج گذاشته می‌شود ادعای تکراری ربوده‌ شدن توسط موجودات فضایی‌؛ ماجرا از چه قرار است؟ همچنین دانشمندان می‌گویند می‌توانند از شهاب‌سنگ‌ها برای بازسازی مسیری که این اجرام کیهانی از فضا تا درون جّو زمین پیموده‌اند استفاده کنند. شهاب‌سنگ‌ها در طی این مسیر چیزی حدود 90 درصد از جرم خود را از دست می‌دهند. دمای سطحی شهاب‌سنگ‌ها در طول این سفر طولانی به بیش از 2000 درجه سانتی‌گراد رسیده و سرعت آن‌ها نیز گاه از 50 برابر سرعت صوت نیز فراتر می‌رود. هر چند شهاب‌سنگ‌ها در هنگامی که پیدا می‌شوند، معمولا حرارت خود را از دست داده‌اند و خنک شدند، ولی همچنان تا حد زیادی داغ هستند. خانم همیلتون اعلام کرده پس از پایان مطالعه محققان از آنجایی که این شهاب‌سنگ در ملک او افتاده، قصد دارد آن را برای خود نگه دارد. گفته می‌شود، احتمال کشته شدن با یک شهاب‌سنگ بیش از بردن بلیط بخت‌آزمایی است و حالا که این اتفاق باورنکردنی برای خانم همیلتون افتاده، چرا به فکر خرید یک بلیط بخت‌آزمایی نباشد. او در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در همین مورد گفت که او نیازی به این کار ندارد، چرا که قبلا برنده شده است. خانم همیلتون گفت: «من هیچ‌ آسیبی ندیدم. چنین تجربه‌ای را از سر گذراندم و حتی یک خراش هم برنداشتم. به‌طوری که تنها کاری که باید می‌کردم این بود که دوش بگیرم و گرد و غبار روی سر و صورتم را بشورم. من از اینکه زنده‌ام، بسیار سپاسگزارم.»

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/217762/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خرید سه‌بعدی کالاهای جدید به اپل ویژن پرو اضافه شد

پردازنده دیمنسیتی 6300 مدیاتک برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد

آیپد ایر 12.9 اینچی به پنل Mini-LED نمایشگر مجهز خواهد شد

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

مشخصات Redmi 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

گوشی ارزان جدید موتورولا با باتری پرظرفیت در راه است

گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

مانیتور 27 اینچ جدید ازراک آنتن وای‌فای دارد

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند

هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

کمک آمریکا به تراشه‌سازان؛ مایکرون 6 میلیارد دلار بودجه دریافت می‌کند

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

نکاتی درباره آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو

نسخه‌ آیفون واتساپ با دستور دولت چین از اپ استور حذف شد

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

آیفون 17 پلاس ظاهراً با نمایشگر کوچک‌تر از گوشی‌های فعلی پلاس معرفی می‌شود

پیشرفت صنعت تراشه چین در سایه تحریم‌ها؛ تولید 40 درصد رشد کرد

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی