سیاست و بازاریابی
فروش سالیانه لکسوس برای اولین بار از مرسدس بنز پیشی گرفت
سه شنبه 23 دي 1399 - 13:39:09
سیاست و بازاریابی - آمار فروش سالانه خودروسازان بزرگ در بازار آمریکا در سال 2020 با کاهش روبه‌رو شد و در این میان شرکت لکسوس توانست برای اولین ‌بار در آمار فروش سالانه از مرسدس بنز پیشی بگیرد.

با گذشت اولین هفته از سال 2021 تقریبا آمار فروش سه‌ماهه چهارم و سالانه تمام خودروسازان بزرگ جهانی منتشر شد. قبلا به بررسی 20 خودروی پرفروش در بازار آمریکا پرداخته‌ایم و نیازی به گفتن مطلب جدیدی درباره‌ی رقابت فروش فورد موستانگ، دوج چلنجر و شورولت کامارو و برترین وانت‌ها نیست. در این مطلب نگاهی به جنبه‌های تجملی در صنعت خودرو، با تمرکز بر برندهای لوکس می‌اندازیم. بار دیگر، بی‌ام‌و با فروش 278,732 دستگاه در سال به‌عنوان محبوب‌ترین خودروساز لوکس در آمریکا دست یافت. به گزارش موتوروان ، بی‌ام‌و با فروش 59,941 دستگاه خودروی X3 توانست به پیشتازی خود ادامه دهد؛ اما این خودروساز آلمانی سال 2020 را با 17٫5 درصد افت فروش به پایان رساند. رقیب آلمانی آن یعنی مرسدس بنز نیز با افت 13 درصدی مواجه شد؛ اما فروش در مجموع 274,916 دستگاه خودرو برای شکست دادن بی‌ام‌و کافی نبود. خودروهای شاسی‌بلند توانستند مرسدس بنز را در رقابت تا حدودی بالا بکشند و مرسدس بنز کلاس GLC با فروش 52,626 دستگاه نقش ویژه‌ای در دستیابی به این افتخار ایفا کرد. کل فروش مرسدس شامل ون اسپرینتر نیست که اغلب به‌عنوان وسیله نقلیه تجاری کاری فروخته می‌شود. بااین‌حال، مرسدس بنز بعد از بی‌ام‌و در جایگاه دوم نبود. این افتخار در واقع نصیب لکسوس می‌شود که با فروش 275,041 دستگاه خودرو به‌سختی از مرسدس عبور کرد. این اختلاف فقط 125 دستگاه است و لکسوس نیز با درصد نسبتا خوبی، سال بهتری نسبت به هر دو شرکت آلمانی داشت و افت 7٫7 درصدی در فروش تجربه کرد. عنوان عامل اصلی موفقیت این خودروساز ژاپنی به لکسوس RX تعلق می‌گیرد که توانست 101,059 دستگاه فروش سالانه را رقم بزند که تقریبا به اندازه فروش مدل‌های پرفروش مرسدس و بی‌ام‌و است.

سیاست و بازاریابی

خودروسازفروش در سال 2020درصد فروش سال به سال 
بی‌ام‌و 278,732 دستگاه17٫5- درصد
لکسوس 275,041 دستگاه7٫7- درصد
مرسدس بنز 274,916 دستگاه13- درصد
آئودی 186,620 دستگاه17- درصد
کادیلاک 129,495 دستگاه17٫1- درصد
ولوو 110,129 دستگاه1٫8 درصد
لینکلن 105,410 دستگاه6٫1- درصد
اینفینیتی 79,502 دستگاه32٫5- درصد
پورشه 57,294 دستگاه7- درصد
افزایش قیمت خودرو در آمریکا
میانگین قیمت خودروهای جدید در ایالات متحده با افزایش‌های تازه برای اولین‌بار به بالای 40،000 دلار رسید. به گزارش Carscoops ، با تغییر ذائقه‌ی خریداران از خودروهای سواری به خرید خودروهای شاسی‌‌بلند و وانت و ثبت رکورد عددی در این زمینه، نه‌تنها قیمت خودروهای جدید افزایش یافته بلکه متوسط ​​بازپرداخت نیز در سه‌ماهه چهارم به بالاترین حد خود رسیده است. ​​میانگین مبلغ وام گرفته شده برای تأمین مالی خرید یک خودروی جدید نیز به بالاترین حد خود رسید. میانگین قیمت خودرو جدید در ایالات متحده طی سه‌ماهه چهارم سال گذشته 40,179 دلار بود و در ماه دسامبر بیشتر شد و به 40,573 دلار افزایش یافت. با وجود این افزایش قیمت و با وجود بیماری همه‌گیر، مصرف‌کنندگان همچنان مشتاق خرید وسایل نقلیه جدید هستند. مقاله‌های مرتبط:
محصولات تویوتا همچنان پرفروش‌ترین خودروهای خانوادگی امریکا هستند فروش خودرو با اقساط 84 ماهه بدون بهره در آمریکا آغاز شد
جسیکا کالدول ، مدیر اجرایی بینش در ادموندز، گفت: افرادی که در بازار خودروهای جدید هستند، تا حدودی از رکود ناشی از همه‌گیری جدا هستند. تقریبا مثل این است که ما در کشور دو قشر مختلف داشته باشیم؛ افرادی که خانه‌ها و خودروهای جدید می‌خرند، در مقایسه با سایر افرادی که شاید در صنعت خدمات هستند و با مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند. نشریه USA Today متذکر می‌شود که به‌طور متوسط، ​​خریداران وسایل نقلیه جدید در این کشور 35,373 دلار وام گرفته‌اند و در سه‌ماهه چهارم سال گذشته 4344 دلار پیش‌قسط پرداخت کرده‌اند که این عدد از سه‌ماهه چهارم سال 2019 به ترتیب 5٫5 و 9٫4 درصد افزایش یافته است.

سیاست و بازاریابی


http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/176132/فروش-سالیانه-لکسوس-برای-اولین-بار-از-مرسدس-بنز-پیشی-گرفت
بستن   چاپ