سیاست و بازاریابی
استیم رکورد تازه‌ای ثبت کرد
پنجشنبه 25 دي 1399 - 16:20:51
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - گیم فا / با پایان یافتن سال 2020 و آغاز سال جدید، شرکت ولو (Valve) جزئیات مربوط به استفاده و رشد سرویس استیم (Steam) در سال 2020 را منتشر کرده است و با کمال تعجب می‌توان دید که پارسال، سال بسیار خوبی برای پلتفرم رایانه‌های شخصی بوده است.
با رشد و افزایش علاقه به بازی‌های ویدیویی و همچنین به دلیل انتشار ویروس کرونا (COVID 19) در این سال و انتشار عناوین بزرگی مانند Cyberpunk 2077، استیم توانست تا فروش خود را نسبت به سال 2019، 21 درصد افزایش دهد.
به نظر می‌رسد که عرضه‌ی بازی‌های جدید و پرطرفدار برای استیم بسیار خوب بوده است چرا که این سرویس در سال 2020 توانست تا از 120 میلیون کاربر فعال ماهانه عبور کرده و به بزرگترین سرویس و پلتفرم بازی‌های ویدیویی تبدیل شود. لازم به ذکر است که پلی‌استیشن حدود 107 میلیون و ایکس‌باکس حدود 90 میلیون کاربر ماهانه دارد که به خودی خود نشان دهنده‌ی رشد استیم می‌باشد. در تصویر زیر می‌توانید چند آمار مهم دیگر را نیز بررسی کنید.

سیاست و بازاریابی


تمام این افرادی که از سرویس استیم برای بازی‌های خود استفاده می‌کنند، به این معناست که ولو در سال 2020 با حجم زیادی از داده روبرو بوده است. به طور دقیق‌تر، حجمی در حدود 25٫2 اگزابایت (Exabyte) که نیازمند پردازش است. همچنین بد نیست که بدانید هر یک اگزابایت معادل یک میلیارد ترابایت است!
آن‌ها همچنین با ایجاد ترافیک دانلودی معادل 52tbps رکورد جدید را در زمینه‌ی حجم ترافیک دانلودی به ثبت رساندند. این حجم نه تنها به دلیل استفاده‌ی افراد بیشتری از سرویس استیم بود بلکه این افراد همچنین با روش‌های جدیدی بازی می‌کردند که نیازمند پردازش داده‌های بیشتر نسبت به قبل می‌شد.
در حدود 1٫7 میلیون نفر برای اولین بار، سیستم واقعیت مجازی استیم (SteamVR) را امتحان کردند و تعداد بسیار زیادی از بازی‌بازان، حدود 47 میلیون نفر در سال 2020، یک بازی را با استفاده از کنترلرها، به شکل اجرای بازی بر روی کنسول‌ها، انجام دادند.
البته همچنان بسیاری از اهداف ولو برای استیم در دست توسعه قرار دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره‌ی مختصری خواهیم کرد.
استیم برای چین: تیم توسعه دهنده‌ی استیم به سختی در حال تلاش است تا استیم را متعادل نموده و برای عرضه در چین ارائه کند که احتمال می‌رود در سال میلادی پیش رو چیزهایی از این پروژه بشنویم.
پیشرفت در زمینه‌ی سیستم کاربری استیم: استودیوی ولو در حال بررسی مشکلاتی است که اکثر کاربران هنگام کار با استیم به آن‌ها برمی‌خورند. همچنین تیم توسعه دهنده‌ی این سرویس، قصد دارد تا خرید، نصب و اجرای بازی را تا حد ممکن برای کاربران آسان نماید.
امنیت اطلاعات استیم: تیم قصد دارد تا برنامه‌ استیم بر روی موبایل‌ها را به روز کرده و همچنین سرویس حفظ حریم خصوصی و اطلاعات کاربران را به شدت توسعه داده و هوشمندتر نماید.
برنامه‌ی Steam Points: که قصد دارد تا به کاربرانی که موجب پیشرفت استیم می‌شوند و فعالیت بیشتری نسبت به بقیه در انجمن‌های این سرویس دارند، پاداش دهد.
سیستم عامل Linux: تیم توسعه دهنده به شدت در حال تلاش برای همگام سازی بیشتر استیم با سیستم عامل لینوکس است و همچنین در حال سرمایه گذاری بر روی فناوری هست که سازگاری و عملکرد بازی را از طریق Steam Play بر روی سیستم عامل لینوکس بهبود می‌بخشد. علاوه بر این تیم به دنبال ایجاد ساختارهایی برای ارائه‌ی تجربه‌ای بهتر از بازی کردن بر روی سیستم عامل لینوکس است.
نظر شما درباره‌ی برنامه‌های استیم چیست؟ به نظرتان استیم همیشه در اوج خواهد ماند؟ با ما به اشتراک بگذارید.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/176567/استیم-رکورد-تازه‌ای-ثبت-کرد
بستن   چاپ