سیاست و بازاریابی
پس از تحویل آخرین سفارش بوئینگ 747، تولید این جت افسانه‌ای متوقف می‌شود
چهارشنبه 1 بهمن 1399 - 10:11:15
سیاست و بازاریابی - بوئینگ پس از دریافت سفارشی شامل چهار فروند هواپیمای ترابری بوئنگ 747 از شرکت اطلس ایر، اعلام کرد تولید این هواپیمای پهن‌پیکر را متوقف می‌کند.

بوئینگ سفارشی شامل چهار فروند هواپیمای ترابری مدل 747 دریافت کرده است که آخرین هواپیماهای پهن‌پیکر گوژوال از این مدل خواهند بود. براساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ ، خریدار محصولات یادشده بزرگ‌ترین اپراتور هواپیماهای بوئینگ 747 ، یعنی شرکت هلدینگ جهانی اطلس ایر است و هواپیماهای مذکور در کارخانه‌ی بوئینگ در منطقه‌ی سیاتل ساخته می‌شوند. این چهار فروند بوئینگ 747،= وظیفه‌ی سنگین و حیاتی حمل محموله‌ها را در سراسر جهان برعهده خواهند داشت. بااین‌حال، مدل مسافربری 747 با پلکان و طبقه‌ی فوقانی منحصربه‌فرد دیگر تولید نخواهند شد؛ مدلی که به‌درستی لقب «ملکه‌ی آسمان‌ها» را از =آنِ خود کرده است،. بوئینگ درست پس از شسکت در قرارداد تولید هواپیمای ترابری بزرگ برای نیروی هوایی ارتش ایالات متحده، نسخه‌‌ی مسافربری مدل 747 را توسعه داد. پس از اینکه جت مذکور به‌عنوان پرفروش‌ترین هواپیمای تجاری شناخته شد، نسخه‌ی ترابری 747 نیز محبوبیت یافت. موفقیت این محصول در زمینه‌ی حمل‌ونقل نه‌تنها به‌دلیل اندازه‌ی بزرگ، بلکه به‌دلیل امکان بارگذاری آسان محموله از دماغه‌ی آن است. ایرباس تلاش کرد با نسخه‌ی باری مدل A380، مدلی بزرگ‌تر از بوئینگ 747‌، از آمریکایی‌ها پیشی بگیرد؛ اما هرگز خریداری پیدا نکرد. در دومین خبر خوش برای بوئینگ، شرکت DHL Express در حال سفارش هشت فروند هواپیمای ترابری مدل 777 و بررسی سایر مدل‌ها برای خرید چهار هواپیمای دیگر است. این سفارش دراصل همان قراردادی است که سال 2018 بین دو شرکت منعقد شد؛ اما با افزایش تقاضا برای حمل هوایی محموله‌ها به‌علت گسترش ویروس کرونا توسعه می‌یابد. باتوجه‌به اینکه شیوع بیماری همه‌گیر کووید 19 باعث کاهش تقاضا برای هواپیماهای مسافربری دوربرد شده است، فروش جت‌های ترابری فرصت درخشانِ کم‌نظیری برای صنعت هواپیماهای پهن‌پیکر محسوب می‌شود.

سیاست و بازاریابی

بوئینگ به‌ دلیل ادعای دروغ درباره هواپیمای 737 مکس، بیش‌ از 2٫5 میلیارد دلار جریمه شد نهنگ سفید ایرباس به پرواز درآمد
طبق گزارشی از شرکت Avitas که اخبار مربوط به صنعت هوایی را ارزیابی می‌کند، قیمت هواپیمای مدل ترابری 747-8 بوئینگ درحال‌حاضر 180٫2 میلیون دلار و مدل 777 در‌حدود 166٫1 میلیون دلار برآورد می‌شود و درآمد بوئینگ برای معاملات یادشده 2 میلیارد دلار خواهد بود. بوئینگ از دسامبر تا پایان سال 2020، سفارش نود فروند هواپیما را دریافت کرده است که موارد مذکور در قرارداد DHL Express را نیز شامل می‌شود. این سفارش‌ها باعث شده است که بیشترین فروش ماهانه در بیش از دو سال گذشته برای بوئینگ رقم بخورد. اگرچه با گسترش ویروس همه‌گیر کرونا تقاضا برای حمل هوایی محموله‌ها افزایش یافت، تصمیم بوئینگ برای توقف تولید مدل 747 از قبل قطعی شده بود. دلیل چنین اقدامی، کاهش فروش هواپیمای یادشده و خروج شرکت Triumph Group، تأمین‌کننده‌ی کلیدی بوئینگ، از قرارداد ساخت صفحات برای بدنه‌ی جت‌ها بود. براساس مطالب درج‌شده در وب‌سایت بوئینگ، این شرکت سال گذشته مجموعا 23 سفارش برای ساخت هواپیماهای پهن‌پیکر دریافت کرده است. بوئینگ مذکور سال 2019 را با 184 سفارش عمده به پایان رساند؛ ولی پروژه‌های نیمه‌کاره‌ی آن‌ها با احتساب سفارش‌های لغوشده و درنظر‌گرفتن سفارش‌های باقی‌مانده به 1،026 فروند هواپیما کاهش یافته است. بنابر توضیحات اطلس، سفارش بوئینگ‌های 747 توان شرکت مذکور برای انجام خدمات در بازار متشنج بسته‌های تجارت الکترونیک را افزایش خواهد داد. استن دیل ، مدیر بخش جت‌های بوئینگ در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد اطلس ایر که درحال‌حاضر نیز ناوگانی متشکل از 53 فروند مدل 747 دارد، تضمین خواهد کرد هواپیمای ملقب به ملکه‌ی آسمان‌ها در دهه‌های آینده در بازار جهانی حمل‌ونقل هوایی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/177482/پس-از-تحویل-آخرین-سفارش-بوئینگ-747،-تولید-این-جت-افسانه‌ای-متوقف-می‌شود
بستن   چاپ