سیاست و بازاریابی - بر اساس نامه جدیدی که توسط «سوزان وجیسکی» مدیرعامل یوتیوب منتشر شده، این شرکت طی سه سال گذشته بیش از 30 میلیارد دلار به سازندگان، هنرمندان و سازمانهای رسانهای پرداخت کرده است.
وجیسکی در این نامه به رشد یوتیوب در سال 2021 اشاره کرد . تعداد کانالهای جدیدی که به برنامه اشتراک یوتیوب پیوستهاند و توانستند درآمد تبلیغاتی کسب کنند، در سال 2020 بیش از دوبرابر شده است. یوتیوب همچنین در سال 2019 حدود 16 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی ایالات متحده کمک کرده و 345 هزار شغل تمام وقت را به وجود آورده است.
همچنین این نامه به برنامه کاری تیم یوتیوب در آینده اشاره میکند. این برنامه عمدتا شامل شفافیت در خصوص نحوه برخورد با محتوا و مبالغی که صرف تبلیغات میشود، است.
به گفته وجیسکی تیم یوتیوب قصد دارد در رابطه با تغییرات مربوط به قوانین و خط مشی خود بهتر عمل کند تا از مشکلات احتمالی کانالها جلوگیری شود. باید به این نکته توجه کرد که یک کانال پس از دریافت 3 اخطاریه در بازه زمانی 90 روزه، بسته خواهد شد.
یوتیوب پس از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال 2020 تصمیم به حذف ویدیوهایی کرد که اطلاعات غلطی درباره تقلب ارائه میکردند. این اقدامات از ماه دسامبر عملی شد هرچند یوتیوب برای تولید کنندگان محتوا مهلت زمانی مشخصی تعیین کرد تا اطمینان حاصل کنند که هیچ یک از ویدیوهای آنها خط مشیهای جدید را نقض نمیکند.
مدیران یوتیوب برای جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط تحت فشار بودهاند و در حال حاضر تمرکز خود را بر روی اطلاعات غلط مربوط به واکسیناسیون گذاشتهاند. وجیسکی در این رابطه میگوید: «همیشه در تلاش هستیم تا با رعایت دستورالعملهای تعیین شده توسط دولتهای سراسر جهان، تعادل درستی بین آزادی بیان و مسئولیتپذیری برقرار کنیم.»
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/179380/یوتیوب-در-سه-سال-اخیر-بیش-از-30-میلیارد-دلار-به-تولیدکنندگان-محتوا-پرداخت-کرده-است