سیاست و بازاریابی - پس از سالها وقفه، امسال دو مدل جدید با نامهای GS-6 و GSe-6 توسط کارما تولید خواهند شد. این محصولات در کلاس چهاردر لوکس اسپرت، آستانه قیمت 80 هزار دلار دارند.
پیش از اوجگیری تسلا بهعنوان غول صنعت خودروی الکتریکی ، شرکت فیسکر با تولید کارما در سال 2011 به شهرت رسید. این مدل کوپه چهاردر، از فناوری پلاگین هیبرید استفاده میکرد تا با ترکیب پیشرانه بنزینی 2 لیتر توربوشارژ با موتور برقی، مجموع قدرت 600 اسب بخار و سرعتگیری صفر تا 100 کیلومتربرساعت 6 ثانیه فراهم کند. شکست تجاری فیسکر در تولید انبوه کارما، مؤسس مجموعه را به افتتاح شرکتی با نام کارما در سال 2015 تشویق کرد. از آن زمان، کارما با شرکتهای مختلف مثل پینین فارینا همکاری داشت و تولید محصول مستقل را به یک مدل با نام رورو (Revero) محدود کرد. جدیدترین محصولات کارما، در ظاهر تفاوت خاصی با Revero ندارند. خودروی GS-6 دارای پیشرانه پلاگین هیبرید و GSe-6 تمامبرقی است.
خودروهای جدید کارما از نظر امکانات رفاهی و ایمنی، نزدیک به استانداردهای مدلهای لوکس امروزی هستند. کروز کنترل انطباقی با قابلیت ایست و حرکت خودکار، هشدار خروج از خط، تشخیص اجسام در نقطه کور و ترمز خودکار اضطراری، مهمترین آپشنهای ایمنی GS-6 و GSe-6 هستند. همچنین رینگهای 21 یا 22 اینچ، تزئینات چرم و فیبر کربن، نمایشگر لمسی 10٫2 اینچ و پنل پشت فرمان دیجیتال در این خودروهای وجود خواهد داشت. آستانه قیمت اولین خودرو تمام برقی کارما، 80 هزار دلار خواهد بود؛ درحالیکه نسخه هیبریدی، 84 هزار دلار قیمت خواهد داشت. شاید در ظاهر، محصولات جدید کارما تفاوتی با مدل قدیمی Revero نداشته باشند؛ اما بهصرفهتر هستند. ارزانترین مدل Revero، با قیمت 130 هزار دلار فروخته میشود.