سیاست و بازاریابی - برخلاف باور عمومِ مدیران کسبوکار، همیشه ارائه برترین و عالیترین خدمات به مشتری، تأمینکننده رضایت مشتری نیست! در واقع برای جلب رضایت کامل مشتری، الزاما نیازی به «عالی بودن» نیست.
مشتریان اغلب میدانند که ممکن است در ارائه خدمات یا کیفیت محصولات برندی مشکلاتی وجود داشته باشد؛ اما آنچه برایشان اهمیت دارد، ارتباط دوستانه مسئولان ارائه خدمات مشتری است. چیزی که اغلب مشتریان پس از حل شدن مشکلشان در محصولات یا خدمات برندها به یاد میآورند، پاسخگویی سریع و متواضعانه مسئولان خدمات مشتری است نه خود آن مشکل! معمولا سازمانها برای راهاندازی مرکز خدمات مشتریان خود با مشکلات زیادی مواجه هستند که برخی از آن مشکلات به شرح زیر است و همین مشکلات میتواند کیفیت ارائه خدمات ایشان را تحت تأثیر قرار بدهد: مدیریت مرکز خدمات مشتریان زمان زیادی از مدیران سازمان میگیرد و فرصت تمرکز روی موارد دیگر را از آنها سلب میکند. نیروی انسانی، تجهیزات، محل استقرار، سرپرست، آموزش، ارتباطات و ... برای سازمانها هزینه زیادی ایجاد میکند. آموزش کارشناسان خدمات مشتریان علاوه بر هزینه نیازمند صرف زمان و مستلزم داشتن تخصص در این حوزه است. یافتن، جذب و توسعه کارشناسان خبره ارتباط با مشتریان به گونهای که برای مشتری تجربهای لذتبخش خلق کند، کار بسیار دشواری است. تدوین فرایندهای مرکز تماس به گونهای که کیفیت خدمات ارائهشده به مشتری لذتبخش باشد، مستلزم دانش تخصصی است. بسیاری از سازمانها با KPI-های خدمات مشتریان آشنایی ندارند و ارزیابی خدمات ارائهشده برای آنها ممکن نیست. بنابر این با درنظرگرفتن ارزش بالای مشتری در بازار رقابتی امروز و وجود رقبا در هر صنعت و حوزه، کسب رضایت مشتریان سازمان و خلق تجربه لذتبخش برای آنان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و تحقق این امر باعث افزایش مشتریان هر کسبوکاری خواهد شد که نتیجه آن سودآوری و افزایش درآمد برای سازمانها خواهد بود. بیشتر شرکتهای بزرگ از مراکز خدمات مشتریان برای مدیریت تعاملات خود با مشتریان استفاده میکنند. علاوه بر مشکلاتی که کارفرمایان سازمانها در راهاندازی مراکز خدمات مشتریان با آن مواجه هستند ، مشکلاتی وجود دارد که مشتریان با آنها دست به گریبان هستند؛ مانند : احساس بیاهمیت بودن ارجاع مشتری بین واحدهای مختلف سازمان عدم همدلی و همدردی با مشتری حل نشدن مشکل مشتری در ارتباط یا تماس اول مدتزمان طولانی انتظار برای پاسخگوئی و حل مشکل برای حل این دسته از مشکلات در هر دو جبهه، بهتر است کمی در رابطه با صنعت برونسپاری مرکز تماس خدمات مشتریان صحبت کنیم. در دهه 80 و 90 میلادی، اینطور به نظر میرسید که کل صنعت برونسپاری مرکز تماس خدمات مشتریان در یک مشت جای میگیرد و ماندن در آن کار آسانی است و دسترسی به اخبار جدید و شناختن اشخاص سرشناس صنعت مرکز تماس، بهراحتی ممکن بود؛ اما با توجه به تحولات دنیای امروزی باید اعتراف کرد که امروز این صنعت به اندازه کل سازمانهایی که به ارائه خدمات و محصولات به مشتریان میپردازند، گسترده شده است و تقریبا تمام سازمانهای تولیدکننده محصول یا ارائهکننده خدمات، به مرکز خدمات مشتریان یا در سادهترین حالت ممکن به مرکز تماس خدمات مشتریان نیاز دارند. پیتام جهت بهبود نحوه تعامل با مشتری در حوزه برونسپاری مرکز تماس خدمات مشتریان، از سال 1397 فعالیت خود را آغاز کرده است و خدماتی متفاوت و باکیفیت و حرفهای به مشتریانش ارائه میدهد.
پیتام برای هر مشتری، محصولی شخصیسازیشده طراحی میکند که پاسخگوی نیازهای خاص همان مشتری باشد. با استفاده از خدمات پیتام، سازمانها تجربه صدای مشتری را دریافت میکنند و میتوانند با توجه به گزارشها و تحلیلهای ارائهشده در زمینه بازخورد، نیاز و رفتار مشتری و همچنین راهکارهای ارائهشده توسط پیتام، نسبت به ارتقا و بهبود محصول و خدمات خود اقدام کرده و فروش و درامد خود را افزایش دهند. در همین راستا میتوان به سرویس جدید پیتام با نام NITRO که براساس تحلیل نیازهای مشتری در طی سالیان شکل گرفته است، اشاره کرد. تفاوت این سرویس با سایر سرویسهای قابل ارائه در پیتام «بازه زمانی» آن است که شیفت کاری برای ارائه خدمات به مشتریان از ساعت 18 الی 24 خواهد بود و با استفاده از این سرویس مقرونبهصرفه و منحصربهفرد سازمانها میتوانند در خارج از ساعات اداری به مشتریان خود خدمات باکیفیت ارائه کنند و در نهایت استفاده از این سرویس جدید میتواند بهعنوان یک مزیت رقابتی در صنعت مدنظر برایشان تمایز ایجاد کند.
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/185645/بهبود-عملکرد-کسبوکار-با-برون-سپاری-خدمات-مشتریان