سیاست و بازاریابی
گوگل فروش هدست واقعیت مجازی Cardboard را پس از 7 سال متوقف کرد
شنبه 16 اسفند 1399 - 23:42:46
دیجیاتو
سیاست و بازاریابی - گوگل رسما با ابزار واقعیت مجازی ارزان قیمت Cardboard خداحافظی می‌کند و عرضه آن روی فروشگاه آنلاین این شرکت متوقف می‌شود. از سال 2019 که اعلام شد گوگل به سراغ مدل متن باز جدیدی از هدست‌های واقعیت مجازی می‌رود تا توسعه‌دهندگان بیشتری بتوانند برای آن برنامه بسازند، معلوم بود که به پایان مسیر Cardboard نزدیک شده‌ایم.

سیاست و بازاریابی


این شرکت در همان سال 2019 عرضه هدست رده بالای
Daydream View را متوقف کرد. سامسونگ هم در مسیر مشابهی قرار گرفته بود و این تصمیمات خیلی زود به فعالان بازار نشان داد که بزرگان دنیای فناوری هدست‌های واقعیت مجازی مبتنی بر تلفن‌های هوشمند را کنار گذاشته‌اند.
خبر امروز یک بار دیگر مسیری را به خاطر ما می‌آورد که فناوری واقعیت مجازی در طول سال‌های اخیر طی کرده است.  Cardboard در سال 2014 معرفی شد و در همان سال فیسبوک شرکت Oculus VR را به قیمت 2 میلیارد دلار خرید. هدست گوگل در کنار چند محصول مشابه، واقعیت مجازی را به گروه بزرگ‌تری از مخاطبان عرضه کرد و بستر خلق محتواهای بیشتری برای این فناوری به وجود آمد.

سیاست و بازاریابی


سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


سیاست و بازاریابی


در ادامه هدست‌های مصرفی بیشتری به بازار آمدند. در سال 2016 هدست پلی استیشن VR، آکیولس ریفت و HTC Vive عرضه شدند. در سال 2019 فیسبوک اولین هدست واقعیت مجازی مستقل خود را با نام «آکیولس کوئست» معرفی کرد. اکنون با توجه به شمار بالای هدست‌های VR مصرفی (و صرف نظر از خیزش هدست‌های واقعیت افزوده) به نظر می‌رسد که دیگر نیازی به Cardboard گوگل نیست.
البته این هدست ارزان قیمت طرفداران خودش را پیدا کرد و با گذشت تنها یک سال از زمان عرضه حدود 5 میلیون نفر آن را خریدند. این افراد در همان بازه زمانی حدود 25 میلیون اپلیکیشن سازگار با Cardboard را روی دستگاه‌های خود نصب کردند. در نتیجه، با اطمینان می‌توانیم بگوییم که Cardboard به خوبی نقش خود را در فراگیری فناوری واقعیت مجازی ایفا کرد.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/186696/گوگل-فروش-هدست-واقعیت-مجازی-Cardboard-را-پس-از-7-سال-متوقف-کرد
بستن   چاپ