سیاست و بازاریابی
رقابت تنگاتنگ سامسونگ و سونی
چهارشنبه 18 فروردين 1400 - 22:00:37
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - دیجیاتو / بازار تلفن‌های هوشمند به‌رغم تمام مشکلات ناشی از همه‌گیری جهانی ویروس کرونا در سال 2020 همچنان به پیش رفت و همین مسئله به رشد بازار سنسورهای دوربین موبایل هم کمک کرد. سونی و سامسونگ دو بازیگر بزرگ این بازار بودند و حالا فاصله بسیاری کمتری با هم پیدا کرده‌اند.
بر اساس جدیدترین اطلاعات شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics، سامسونگ از نظر سهم درآمد دومین برند بزرگ تولیدکننده سنسورهای دوربین موبایل است. شاخه سامسونگ LSI که سنسورهای ایزوسل را برای تلفن‌های هوشمند می‌سازد، در سال 2020 حدود 29 درصد از سهم درآمدهای بازار را در اختیار داشت. سونی که پیشتاز این حوزه به حساب می‌آید، هنوز با سهم 46 درصدی در جایگاه نخست جا خوش کرده است.
سامسونگ قبلا چیزی کمتر از 20 درصد سهم درآمدها را در دست داشت در حالی که سونی بیش از 50 درصد از درآمدهای بازار را از آن خود می‌کرد. این یعنی سامسونگ به لطف معرفی سنسورهای دارای رزولوشن بالا و فناوری‌های جدیدتر به آرامی در حال کمتر کردن فاصله خود با سونی است. سنسورهای 64 و 108 مگاپیکسلی این شرکت با استقبال خوبی از سوی تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند مواجه شد. مهم‌تر از آن، سامسونگ توانست پاسخ‌گوی سفارشاتی باشد که سونی نتوانسته بود آن‌ها را تامین کند.
سونی به فروش گوشی‌های بیشتر از سوی هواوی دل بسته بود، اما تحریم‌های آمریکا مانع از فروش گسترده این محصولات در سطح جهانی شد. ولی در آن سمت بازار، سامسونگ سنسور دوربین‌های موبایل شرکت‌هایی مثل موتورولا، اوپو، ریلمی، ویوو و شیائومی را تامین کرد.
سامسونگ با عرضه سنسور 50 مگاپیکسلی ایزوسل GN2 که بزرگ‌ترین سنسور در دوربین گوشی‌های هوشمند 2021 است، و البته عرضه سنسورهای بالاتر از 200 مگاپیکسل در آینده به‌خوبی برای به چالش کشیدن سونی آماده شده. یکی از مزیت‌های مهم این شرکت توانایی آن در بازاریابی مناسب سنسورهای ایزوسل است. در شایعات به احتمال تولید سنسوری با رزولوشن 600 مگاپیکسلی هم اشاره شده، اما شاید این سنسور برای تلفن‌های هوشمند تولید نشود.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/191346/رقابت-تنگاتنگ-سامسونگ-و-سونی
بستن   چاپ