سیاست و بازاریابی
رئیس پلی‌استیشن: ما به ارائه تجربه‌های با کیفیت PSVR متعهد هستیم
جمعه 3 ارديبهشت 1400 - 12:53:00
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - گیم فا / به تازگی آقای جیم ریان (Jim Ryan)، رئیس بخش پلی‌استیشن در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت سونی همچنان به ارائه‌ی با کیفیت محتوا برای نسل بعدی PSVR پایبند خواهد بود و بخش واقعیت-مجازی را فرصتی استراتژیک می‌داند.
برخی از فعالان صنعت بازی‌های ویدئویی، محصولات واقعیت-مجازی را گامی جسورانه به سوی آیند‌ه و غوطه‌وری بیشتر افراد در بازی‌ها به شمار می‌آورند. البته هنوز این بخش از دیدگاه بسیاری از کاربران، فاقد جذابیت‌های گسترده بوده و به نسبت گران قیمت است. با این حال به نظر می‌رسد آقای جیم ریان قصد حمایت بیشتر از بازار عناوین واقعیت-مجازی را دارد و در نسل نهم شاهد پیشرفت بیشتر این بخش توسط شرکت سونی خواهیم بود.
مدیر عامل بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی (Sony Interactive Entertainment) در مصاحبه‌ی اخیر خود با یک نشریه‌ی ژاپنی به نام Nikkei Business Daily، در مورد نسل بعدی PlayStation VR صحبت کرده است. وی محصولات واقعیت-مجازی را فرصتی استراتژیک برای شرکت سونی توصیف نمود و در مورد برنامه‌ها برای PSVR2 نیز مطالبی را توضیح داد.
سیستم واقعیت-مجازی در نسل نهم، یک فرصت استراتژیک برای پلی‌استیشن به شمار می‌آید. ما بخش PSVR را در سال 2016 راه‌اندازی کردیم و سال‌ها وقت داشتیم که تجربه‌های زیادی را در این بخش کسب کنیم. آن چه که من از بازار محصولات واقعیت-مجازی دریافتم، پتانسیل بالای این بخش است. از همین رو ما می‌خواهیم همچنان یک تجربه‌ی با کیفیت از واقعیت-مجازی برای سرگرم کردن جامعه‌ی بازی‌بازان ایجاد نماییم.
این نقل قول با گفته‌های سابق جیم ریان درباره‌ی آینده‌ی بخش واقعی-مجازی پلی‌استیشن مطابقت دارد. در سال گذشته، مدیر بخش پلی‌استیشن در مصاحبه‌ای با Washington Post تاکید کرد که شرکت سونی قصد دارد به طور فزاینده‌ای در زمینه‌ی واقعیت-مجازی فعالیت داشته باشد و این تلاش با چگونگی نگاه طولانی مدت سونی به بخش واقعیت-مجازی ارتباط مستقیم دارد. طبق گفته‌ی جیم ریان، بازی‌های واقعیت-مجازی لزوماً تا سال 2022 تسلط کافی بر بازار مصرف نخواهند داشت اما سونی در حال سرمایه‌گذاری‌های گسترده در این بخش بوده و اعتقاد دارد بخش واقعیت-مجازی یکی از سرگرمی‌های تعاملی اصلی در آینده‌ی نه چندان دور خواهد بود. البته این اظهارات جیم ریان چندان دور از انتظار نیست؛ چرا که برخی محققان پیش‌بینی کرده‌اند تعداد کاربران بخش واقعیت-مجازی تا سال 2025 به بیش از 45 میلیون نفر خواهد رسید.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/193337/رئیس-پلی‌استیشن--ما-به-ارائه-تجربه‌های-با-کیفیت-PSVR-متعهد-هستیم
بستن   چاپ