مایکروسافت کارمزد فروشگاه آنلاین خود را کاهش میدهد
شنبه 11 اردیبهشت 1400 - 8:57:25 AM
زومیت
|
|
سیاست و بازاریابی - مایکروسافت اواسط تابستان امسال سیاست جدیدی در فروشگاه آنلاین خود اعمال خواهد کرد و کارمزد پرداختهای درونبرنامهای در بازیهای پی سی مایکروسافت استور را کاهش خواهد داد.
بر اساس آنچه زومجی مینویسد، مایکروسافت از تاریخ 11 آگوست 2021 (10 مرداد 1400) سهم خود را از درآمد نسخهی پی سی بازیها در مایکروسافت استور (Microsoft Store) کاهش میدهد. در تاریخ یادشده سهم توسعهدهندگان بازی از درآمد بازیهایشان از 70 درصد به 88 درصد افزایش مییابد. این بدین معنی است که مایکروسافت با کاهشی 18 درصدی، کارمزد خود را به 12 درصد میرساند. مایکروسافت تصمیم جدید خود را «شفاف و بدون هیچ شرط خاصی» خطاب میکند و امیدوار است چنین کاری توسعهدهندگان بیشتری را به انتشار بازی روی مایکروسافت استور ترغیب کند. مت بوتی ، رئیس استودیوهای ایکسباکس، در این مورد میگوید: «ما به توسعهدهندگان امکان میدهیم دید خلاقانهی خود را [در ساخت بازی] به هر طریقی که دوست دارند، ارائه بدهند. ما به اینکه پلتفرم و سرویسهای موردنیاز توسعهدهندگان را برایشان فراهم کردهایم افتخار میکنیم. آنها با استفاده از این پلتفرمها و سرویسها میتوانند دید خلاقانهی خود را عملی کنند و بازیهای فوقالعادهای را روی پی سی به ما تحویل بدهند.» سارا باند ، از اعضای ارشد در مایکروسافت، میگوید: «ما در مایکروسافت همگی پی سی گیمر هستیم و بازیهای پی سی و بازیسازان این پلتفرم را دوست داریم. میخواهیم به این دست از بازیسازان قدرت بیشتری دهیم تا بتوانند رؤیاهایشان را محقق کنند. ما با ارائهی ابزارهایی عالی، خدمات مربوط به انتشار بازیها و افرایش سودآوری در ساخت بازیهای پی سی درواقع توسعهدهندگان کمک میکنیم تا کاری را که دوست دارند انجام بدهند و آن چیزی نیست جز ساخت بازی.» اخیرا از بیش از سه هزار نفر از افراد متخصص در صنعت بازی تحقیقی در خصوص سهم فروشگاههای آنلاین از درآمد بازیهای آنها به عمل آمد. نتیجه این بود که تنها سه درصد شرکتکنندگان سهم 30 درصدی فروشگاههایی مانند استیم و GOG را از درآمد بازیهایشان منصفانه میدانستند. در عین حال، 43 درصد شرکتکنندگان در این تحقیق پیشنهاد کردند که سهم 10 تا 15 درصدی فروشگاهها منطقیتر به نظر میرسد. مقالههای مرتبط: عدم تمایل اپیک گیمز برای انتشار بازی فورتنایت روی سرویس ابری ایکس باکس رشد 50 درصدی درآمد مایکروسافت از بخش گیمینگ در طول این سالها بیشتر فروشگاههای مجازی برای تمام بازیهایی که از طریق پلتفرمهایشان فروخته میشد، سهم 30 درصدی در نظر گرفته بودند. البته شرکتهایی چون اپل، گوگل و ولو در سالهای اخیر تغییراتی در سیستم درآمدی فروشگاههایشان اعمال کردهاند. برای مثال، ولو از اواخر سال 2018 سیستمی انعطافپذیرتر شامل سطحهای مختلف را برای فروشگاه استیم معرفی کرده که البته بیشتر به نفع توسعهدهندگان بزرگ و بازیهای پرفروش است. اپل و گوگل نیز با تغییر سیاست خود سیستمی پیاده کردهاند که در آن سهم این شرکتها از اولین یک میلیون دلاری که توسعهدهندهی بازی کسب میکند، 15 درصد خواهد بود. اپیک گیمز تنها شرکتی است که از همان ابتدا 12 درصد درآمد کسبشدهی بازیها را برای خود برمیدارد.
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/195220/مایکروسافت-کارمزد-فروشگاه-آنلاین-خود-را-کاهش-میدهد
|