سیاست و بازاریابی
زیرساخت ضعیف شارژ خودروی الکتریکی؛ عامل بازگشت به سمت خودروهای بنزینی
سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 - 11:27:17
زومیت
سیاست و بازاریابی - بر اساس مطالعه‌ای در ایالات کالیفرنیا، 20 درصد از دارندگان خودروی الکتریکی به دلیل نبود زیرساخت قوی برای شارژ، پس از چند سال دوباره به خرید خودروی بنزینی روی می‌آورند.

آیا دارندگان خودروهای الکتریکی دوباره به سمت خرید محصولات بنزینی بازمی‌گردند؟ طبق مطالعه‌ای که اخیرا در کالیفرنیا انجام شد، به نظر می‌رسد تقریباً 20 درصد از دارندگان خودروی الکتریکی به سمت خودروهای بنزینی سنتی مجهز به پیشرانه احتراق داخلی بازخواهند گشت. به گزارش موتوروان ، این مطالعه به‌وضوح بیان می‌کند که مالکان صرفاً به دلیل زیرساخت ضعیف شارژ، چنین کاری انجام می‌دهند. کالیفرنیا یکی از ایالت‌های آمریکا با بیش‌ترین طرفداران استفاده از خودروی الکتریکی است و برای ایالاتی که فاقد زیرساخت قوی شارژ خودروی برقی هستند، تصویری ترسناک ترسیم می‌کند. در مطالعه‌ای که توسط اسکات هاردمن و گیل تال برای مؤسسه مطالعات حمل‌‌ونقل دانشگاه کالیفرنیا در شهر دیویس کالیفرنیا انجام شد، تصویری واضح از رضایت طولانی‌مدت مالکان وسایل نقلیه الکتریکی در کالیفرنیا بین سال‌های 2012 و 2018 به دست آمد. در چکیده مطالعه، تصویر روشنی از نتایج به دست می‌آوریم: در اینجا، بر اساس نتایج حاصل از پنج نظرسنجی پرسشنامه‌ای، متوجه می‌شویم که دست کشیدن از مالکیت PEV در کالیفرنیا با نرخ 20 درصد برای دارندگان خودروهای الکتریکی پلاگین هیبریدی و 18 درصد برای دارندگان وسایل نقلیه الکتریکی باتری‌خور رخ می‌دهد. ما نشان می‌دهیم که عدم تداوم استفاده از خودروی برقی به عدم رضایت از راحتی شارژ، داشتن وسایل نقلیه دیگری در خانه که کارایی کمتری دارند، نداشتن شارژر سطح 2 (240 ولت) در خانه، داشتن وسایل نقلیه خانگی کمتر و مرد نبودن مربوط است.

سیاست و بازاریابی

برنامه 454 میلیارد دلاری سناتور آمریکا برای گسترش بازار خودروهای برقی وزارت انرژی ایالات متحده به‌دنبال تولید باتری ارزان‌ برای خودروهای برقی
مدتی قبل وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا در راستای کاهش قیمت خودروهای برقی، هدف‌گذاری جدیدی انجام داد و اعلام کرد که به‌طور ویژه برای تولید باتری ارزان خودروی الکتریکی سرمایه‌گذاری می‌کند. این خبر می‌تواند در آینده باعث کاهش قیمت خودروهای برقی در ایالات متحده شود؛ اما دولت باید به زیرساخت شارژ نیز توجه کافی داشته باشد تا بتواند اهداف خود را جامه عمل بپوشاند. چند ماه قبل مجموع فروش خودروهای برقی در ایالات متحده از یک میلیون دستگاه فراتر رفت. این موضوع نشان می‌دهد که تبلیغات بسیار زیاد برای خودروهای الکتریکی به‌خوبی جواب داده است و در آینده شاهد فروش بیشتر محصولات برقی خواهیم بود. در کنار این مسائل، خودروسازان بخش بزرگی از سبد تولید خود را به خودروی برقی اختصاص داده‌اند و شاهد هستیم که تعداد مدل‌های برقی هر روز افزایش می‌یابد.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/195662/زیرساخت-ضعیف-شارژ-خودروی-الکتریکی؛-عامل-بازگشت-به-سمت-خودروهای-بنزینی
بستن   چاپ