سیاست و بازاریابی
نگرانی اپل از تناقض تبلیغات اپ استور با موضع تیم کوک
چهارشنبه 15 ارديبهشت 1400 - 21:46:06
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - دیجیاتو / اسناد منتشر شده در دادگاه اپل و اپیک گیمز از این موضوع حکایت دارد که اپل در سال 2015 نگران بود نمایش تبلیغات در بخش جستجوی اپ استور با موضع تیم کوک در زمینه روش‌های درآمدزایی این شرکت در تناقض باشد. با این حال، قابلیت مذکور بالاخره اجرایی شد و اپل امروز اعلام کرده که آن را به شکل جدیدی توسعه می‌دهد.
ایمیل‌هایی که در دادگاه به نمایش درآمده، نشان می‌دهند یکی از مهندسان اپل به نام «دیوید نیومان» با یکی از مدیران این شرکت به نام «اریک فرایدمن» در فوریه سال 2015 یعنی یک سال قبل از انتشار عمومی تبلیغات در بخش جستجوی اپ استور در این باره حرف زده است. این گفتگو با ارسال ایمیلی از سوی نیومان به فرایدمن آغاز می‌شود که حاوی لینکی از اطلاعیه مربوط به تبلیغات در گوگل پلی استور است. نیومان در این ایمیل از تمایل خود برای عرضه این قابلیت در اپ استور حرف می‌زند.
فرایدمن در پاسخ می‌نویسد: «قابلیت پرداخت پول برای دیده شدن جذاب است. ما چندین بار این ایده را برای برچیدن بخش رده‌بندی بازی‌ها مطرح کردیم: اگر مردم حاضرند برای کسب جایگاه به شرکت‌های بازاریابی (بات نت‌ها) پول بپردازند، چرا برای کسب همین جایگاه به ما پول ندهند؟ با این حال فکر نمی‌کنم از این ایده استقبال مناسبی شود. چون آن را یک ایده بد تلقی می‌کنند، هرچند که می‌تواند یک راهکار شفاف باشد.»
فرایدمن متقاعد شده بود که رده‌بندی‌های اپ استور واقعا ابزاری برای یافتن اپ‌ها نیستند. او می‌گفت این بخش صرفا به توسعه‌دهندگان نشان می‌دهد که چه برنامه‌هایی بالاتر از بقیه قرار دارند. نیومان مدعی بود اپل می‌تواند با انتشار مقاله‌ای توضیح دهد که چرا می‌خواهد در بخش جستجو تبلیغات بگذارد. منتها او تاکید داشت که باید موضع تیم کوک در زمینه درآمدزایی را هم در نظر گرفت. مشکل این بود که مدیرعامل اپل مدعی بود این شرکت از کاربران پول‌سازی نمی‌کند و تبلیغات در بخش جستجوها با این ادعا در تناقض است.
اپل در نهایت در اکتبر سال 2016 تبلیغات را به بخش جستجوهای اپ استور اضافه کرد. این شرکت حالا امروز اعلام کرده که با توسعه این قابلیت به تبلیغات اجازه می‌دهد تا حتی پیش از تایپ کاربر نمایش یابند. قبلا تبلیغات بخش جستجو تنها پس از ورود عبارت مدنظر کاربر نمایش می‌یافت. اما حالا توسعه‌دهندگان می‌توانند بر اساس الگوریتم‌های تبلیغات هدفمند اپ استور، اپ‌های خود را در بخشی کنار Discover و Suggested به نمایش بگذارند.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/196492/نگرانی-اپل-از-تناقض-تبلیغات-اپ-استور-با-موضع-تیم-کوک
بستن   چاپ