سیاست و بازاریابی - آزمایش عملی فناوری خودران تیممیت لکسوس روی خودروی LS نشان داد که این سیستم در مقایسه با اتوپایلوت تسلا و سوپرکروز جنرال موتورز، رویکرد محافظهکارانهای در رانندگی بدون دخالت انسان دارد.
خودروی خودران واقعی وجود ندارد؛ آنها وجود ندارند و ممکن است هرگز وجود نداشته باشند. اگر چیز دیگری غیر از این میگویید، اشتباه میکنید. اگر مدیر شرکت خودروسازی هستید و چیز دیگری غیر از این میگوید، اشتباه میکنید. آنچه ما اکنون داریم، دستیار رانندگی بدون دست (Hands-free) است و تعداد بسیاری از آن وجود دارد.
در بیشتر موارد، تیممیت رویکردی محافظهکارانهتر از سیستمهای خودرانی دارد که توسط کادیلاک و فورد پشتیبانی میشود. این سیستم تنها در جادههای نقشهبرداریشده و بزرگراههای با دسترسی محدود کار میکند. لکسوس برای جادههایی که تیممیت در آن کار میکند، متعهد به مسافت پیمودهشده نیست؛ اما تأیید کرده که این سیستم، در مقیاسی مشابه فناوری خودران جنرال موتورز است که در 130 هزار مایل بزرگراه نقشهبرداریشده عمل میکند. تیممیت مجموعه معمولی تجهیزات ایمنی فعال را در لکسوس LS مدرن با تعداد زیادی دوربین و حسگر لایدار (LIDAR) به منظور پایش موقعیت خودرو در مسیر حرکت جمعآوری میکند. یک دوربین مادون قرمز نیز روبهروی صورت راننده وجود دارد تا مطمئن شود چشمهای او روی جاده متمرکز میماند.
در اینجا تیممیت از سیستمهای رقابتی دور میشود و با آنها تفاوتهایی دارد. پیام صوتی همراه با ارتباطات واضح درباره اینکه چه زمانی راننده باید دستان خود را روی فرمان بگذارد، آغاز میشود. نمایشگر سیستم خطرات احتمالی مانند ورود خودرو به آزادراه یا ادغام شدن در مسیر راننده را برجسته میکند و نمایش میدهد؛ بنابراین راننده همیشه باید تمرکز لازم را داشته باشد. نمایشگر حتی موتورسیکلتها را در مسیر حرکت نشان میدهد. به نظر میرسد مهندسان تویوتا تا حد امکان برای رفع ابهام دربارهی وضعیت سیستم و محیط خودرو تلاش کردهاند؛ اما در اینجا ویژگیهای ابتکاری بیشتری وجود دارد. بهعنوان مثال، اگر صفحه خاکستری شود و راننده جایگزین سیستم خودران نشود، ترکیبی معمولی از بوق زدن و چشمک زدن به اجرا درمیآید؛ اما لکسوس LS کمربند ایمنی راننده را نیز جمع میکند؛ ایده بسیار ساده و خوبی به نظر میرسد که ما دربارهی آن شوکه شدهایم و هیچ شرکتی قبلاً روی این موضوع کار نکرده است. این سیستم همچنین قادر به انجام تغییر خودکار خط حرکت است؛ اما برای انجام حرکت، خودرو و راننده هر دو باید درگیر باشند.
از نظر فنی، سیستم خودران تیممیت لکسوس دو حالت مختلف بر اساس وضعیت ناوبری دارد. تیم بررسی موتوروان کار خود را با مکان خاصی شروع نکرد؛ اما در مسیر برگشت، آدرس دفتر مرکزی تویوتا بهعنوان مقصد نهایی اعلام شد. با وارد کردن مقصد، تیممیت مسافت پیمودهشده در یک منطقه دارای قابلیت رانندگی پیشرفته را در نمایشگر دیجیتال جلوداشبورد شمارش کرد.
خودرو مفهومی و خودران تویوتا LQ معرفی شد رونمایی تویوتا از دو سیستم خودران مجزا در خودروی لکسوس LS500h
حتی بدون ناوبری، تیممیت کاملاً قادر به مدیریت ترافیک اطراف بود. این خودرو در مقایسه با شورولت بولت EUV دارای سوپرکروز که چند ماه قبل تیم بررسی موتوروان آزمایش کرده بود، با روشی کنترلشدهتر از خودروهایی که بهطور ناگهانی سرعت خود را کاهش میدادند یا وارد خط حرکت خودرو میشدند، عمل میکرد. از آنجا که خودرو میتوانست خطرات احتمالی را ردیابی کند، بهراحتی توانایی مدیریت آنها را داشت. مدل اولیه و آزمایشی فناوری خودران لکسوس تیممیت بیش از حد به راننده خود وابستگی نشان داد. کارشناسان موتوروان و بسیاری از رسانههای دیگر، به مواردی اشاره میکردند که سیستم خاکستری میشد و از راننده میخواست بدون دلیل مشخص فرمان را در دست بگیرد. هرگاه خطر تصورشده یا واقعی از بین میرفت، دوباره نمایشگر خودرو آبی میشد و این نشان میداد که راننده میتواند آرام باشد و کمی استراحت کند. با وجود تنها 20 مایل از زمان نشستن، این اتفاق خیلی زیاد رخ داد.
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/202176/فناوری-خودران-لکسوس-در-شرایط-واقعی-چگونه-عمل-میکند