سیاست و بازاریابی
تکیه مقتدرانه آیپدهای اپل بر صدر آمار فروش تبلت در فصل اول 2021
چهارشنبه 26 خرداد 1400 - 21:31:20
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - ترنجی / تقاضا برای تبلت‌ها در طی همه‌گیری ویروس کرونا، رو به افزایش می‌باشد؛ چراکه میلیون‌ها نفر به کار در خانه روی آورده‌اند و این روند، علاوه‌ بر سال گذشته، در سه ماهه اول سال 2021 نیز ادامه داشته است. آمار فروش تبلت در فصل اول 2021 طبق آخرین گزارش Counterpoint Research نشان می‌دهد که رشد فروش این دستگاه‌ها ادامه داشته و سهم آیپدهای اپل از این چارت، به بیشترین مقدار خود رسیده است.
عرضه جهانی تبلت در ماه‌های ژانویه تا مارس 2021، با رشد 53 درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شده است که این افزایش تقاضا، بیش از همه مدیون برندهای معتبری مانند اپل، سامسونگ و لنوو می‌باشد.
اپل در طی مدت این سه ماه، سهم باورنکردنی 37 درصدی از عرضه تبلت‌ها را به خود اختصاص داده، در حالی که سهم بازار این شرکت در سال گذشته، 30 درصد بوده است. از این موضوع همچنین می‌توان این‌گونه برداشت کرد که فروش آیپد در اکثر نقاط، رشد مثبتی را تجربه می‌کند.
به‌عنوان مثال، در کشوری مانند ژاپن، فروش آیپد به بالاترین میزان خود رسیده است. این خبر به‌دنبال گزارشی منتشر شده در اوایل سال جاری می‌باشد مبنی بر اینکه اخیراً میزان فروش آیفون اپل در بازار ژاپن، به‌سبب موفقیت سری آیفون 12، به بالاترین حد خود رسیده است.

سیاست و بازاریابی


آمار فروش تبلت در فصل اول 2021
سهم فروش آیپد به تفکیک مدل
آیپد اصلی اپل، محبوب ترین مدل در سراسر جهان می‌باشد که با درنظرگرفتن قیمت رقابتی آن، این موضوع به‌هیچ عنوان دور از ذهن نیست. Counterpoint Research بیان می‌کند که نسل هشتم آیپد، 56 درصد از فروش کلی تبلت‌های اپل در سه ماهه اول را به خود اختصاص داده است.
آیپد ایر 2020 نیز، با سهم 19 درصدی، دومین مدل محبوب لیست می‌باشد. گزارش امروز حاکی از آنست که این تبلت “بسیار مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار دارد و علت اصلی آن نیز، مقرون‌به‌صرفه بودن و همچنین مشخصات بالای این دستگاه می‌باشد.”
در آخر نیز، سری آیپد پرو با اختصاص 18 درصد از فروش اپل، در جایگاه سوم قرار گرفته‌ است. انتظار می رود گران‌ترین سری از تبلت‌های اپل با افزایش تقاضا در فصل جدید، سهم خود را تا نیمه دوم سال 2021 به 25 درصد افزایش دهند. 7 درصد باقیمانده سهم آیپدها نیز، به مدل آیپد مینی اختصاص یافته که طبق شایعات، مدل جدیدی از آن به همراه طراحی به‌روز شده، تا انتهای سال جاری معرفی خواهد شد.
آمار فروش سایر تولیدکنندگان تبلت
پس از اپل و در مقام‌های دوم و سوم، به‌ ترتیب سامسونگ و لنوو قرار گرفته‌اند. شرکت کره‌ای 20 درصد از سهم فروش تبلت‌ها را تشکیل می‌دهد که در مقایسه با 16 درصد سال گذشته، پیشرفت اندکی را تجربه کرده است؛ و لنوو نیز موفق شده تا سهم خود را 4 درصد افزایش داده و از 5 به 9 درصد برساند.
آمازون، شرکت دیگری می‌باشد که با بهبود سهم خود از 8 به 9 درصد، رشد فروش داشته؛ اگرچه در مورد هواوی این افزایش کلی تقاضا صدق نمی‌کند. سهم تبلت‌های هواوی با تقلید از عملکرد این شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند، در ابتدای سال 2021 از 11 درصد به 5 درصد کاهش یافته است.
Counterpoint Research جزئیات عملکرد این برندها را شرح نداده است، اما بیان می‌کند که سقوط سهم هواوی، احتمالاً به عدم توانایی آنها در عرضه دستگاه‌هایی مبتنی بر خدمات گوگل و همچنین مشکلات زنجیره تامین، مربوط می‌شود.
در نهایت نظر شما راجع به آمار فروش تبلت در فصل اول 2021 که به رشد کلی برندهای مطرح به‌غیر از هواوی اشاره دارد، چیست؟

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/202383/تکیه-مقتدرانه-آیپدهای-اپل-بر-صدر-آمار-فروش-تبلت-در-فصل-اول-2021
بستن   چاپ