سیاست و بازاریابی
12 نکته جهت سازمان‌دهی و موفقیت یک کسب‌وکار کوچک
پنجشنبه 3 تير 1400 - 05:14:51
سیاست و بازاریابی - برای صاحب یک کسب‌وکار کوچک (به‌ویژه در مراحل اول که شرکت نوپا است)، فعالیت و ساماندهی کسب‌وکار مانند سفری است که تلاش زیادی نیاز دارد و مشکلات گوناگونی در این مسیر ایجاد می‌شود. سخت‌کوشی در ابتدای کار خوب است ولی یک استراتژی بلندمدت و مؤثر نخواهد نبود. در این مطلب سعی شده 12 نکته اصلی جهت سازمان‌دهی و موفقیت در کسب‌وکارهای کوچک، ارائه شود؛ توجه داشته باشید که ممکن است برای اجرایی کردن این نکات به چندین سال زمان نیاز داشته باشید.
توصیه می‌شود اگر در حال حاضر با مشکل مواجه شده‌اید با اجرای یکی از این نکات فعالیت خود را شروع کنید و به نتیجه موردنظر دست‌یابید سپس به سراغ نکته بعدی بروید.
درباره چشم‌انداز و آینده کسب‌وکار خود فکر کنید.
اغلب به نظر نمی‌رسد چشم‌انداز چیز مهمی باشد. پیشنهاد می‌کنم شما این اشتباه را انجام ندهید بلکه چشم‌انداز کسب‌وکار خود را مشخص کنید تا به موفقیت دست‌یابید. برنامه کاری خود را بررسی کنید و آرزوهای بزرگی داشته باشید. همواره سعی کنید بزرگ‌ترین و غیرممکن‌ترین آرزوها را برای کسب‌وکار خود داشته باشید.
می‌خواهید 5 یا 10 سال دیگر به چه موفقیت‌ هایی دست‌یابید؟ می‌خواهید با چه برندی شناخته شوید؟ می‌خواهید روزانه چقدر برای کسب‌وکار خود زمان صرف کنید؟
در مورد آینده کسب‌وکار خود بیندیشید و برای اجرایی کردن افکار خود کاملاً روشن و شفاف گام بردارید.
برای یک سال و 6 ماه بعد خود هدف داشته باشید.

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


همان‌طور که گفته شد اولین قدم داشتن آرزوهای بزرگ است و اگر بخواهیم واقع‌بینانه‌تر رفتار کنیم باید دید خود را تغییر دهید. می‌خواهید سال دیگر به کجا برسید؟ فکر کنید به آینده سفرکرده‌اید، حال اهداف خود را در نظر بگیرید و در مورد نحوه دستیابی و اجرایی کردن آن‌ها بیندیشید.
همین مراحل را برای 6 ماه بعد خود نیز تکرار کنید. قصد دارید 6 ماه بعد به کجا برسید؟ چگونه به آنجا می‌رسید؟ سعی کنید خیلی دقیق عمل کنید.
با هدف پیش بروید
برای رسیدن به اهداف طولانی‌مدت برنامه‌ریزی ماهانه داشته باشید.
ما برای رسیدن به برخی اهداف نیاز به زمان بیشتری داریم زیرا آن‌ها بسیار مهم هستند. اگر می‌خواهید 6 ماه بعد به هدف مهمی دست‌یابید برای رسیدن به آن‌ها اقدامات خود را یادداشت کنید و گام‌به‌گام پیش بروید.
می‌توانید اهداف را تقسیم‌بندی کنید و هر ماه تعدادی از آن‌ها را انجام دهید تا درنهایت در پایان ماه 6 ام به نتیجه‌ی مطلوب دست‌یابید؛ بنابراین باید بدانید وظایف شما برای هر ماه چیست و چه کارهایی باید انجام دهید؟
با تقسیم‌بندی وظایف، رسیدن به هدف نهایی بسیار آسان‌تر می‌گردد و کسب‌وکار شما پیشرفت خواهد کرد.
برای هر هفته برنامه‌ریزی داشته باشید.
اگر دقیق‌تر بخواهید برای رسیدن به اهداف خود برنامه‌ریزی داشته باشید بهتر است برای هریک از هفته‌های ماه نیز وظایف مشخصی تعیین کنید. سعی کنید کارها را قبل از زمانی که برنامه‌ریزی کرده‌اید، انجام دهید. ممکن است گاهی اوقات انجام کارها در لحظه آخر موفق آمیز باشد ولی استرس و فشار عصبی زیادی را به شما وارد می‌کند؛ بنابراین بهترین کار این است که 2 ساعت در روز اول هفته به برنامه‌ریزی وظایف اختصاص دهید.
برای برنامه‌ریزی دقیق کسب‌وکار خود از تقویم استفاده کنید.
بهتر است همیشه یک تقویم برای برنامه‌ریزی‌های روزمره خود داشته باشید. شما می‌توانید برای خود الگوی مشخصی تعیین کنید و طبق آن عمل کنید. شما با برنامه‌ریزی دقیق خود مشخص می‌کنید که هرکاری در چه زمان و چه تاریخ مشخصی انجام شود.
فایل‌ها و اسناد خود را در گوگل درایو ذخیره کنید.
مرحله بعدی برای داشتن کسب‌وکار موفق بررسی فایل‌ها و اسناد است. همه دوست دارند این مطالب در مکانی تمیز و در دسترس نگه‌داری کنند گوگل درایو برای این کار پیشنهاد خوبی است. ذخیره‌سازی فایل‌ها در فضای ابری یک سیستم به شما این اجازه را می‌دهد تا از مکانی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. علاوه براین تمام فایل‌های شما در یک مکان مشخص نگه‌داری می‌شود و دستیابی به آن‌ها آسان است.
انجام کارهای ساده و تکراری را به فرد دیگری بسپارید.

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


محول کردن برخی کارها یکی از مهم‌ترین اقدامات لازم برای پیشبرد اهداف است. نیازی نیست افراد زیادی برای انجام این کارها استخدام کنید در عوض این اقدام باعث می‌شود تا شما سریع‌تر به اهداف خود دست‌یابید. این کار پیچیده نیست و کافی است وظایف مشخصی برای فرد موردنظر تعیین کنید و از او بخواهید به‌طور دقیق آن‌ها را انجام دهد.
محول کردن برخی کارها به اشخاص دیگر
از نرم‌افزارهای خودکارسازی استفاده کنید.
استفاده از نرم‌افزارهای خودکارسازی، به سازمان‌دهی کسب‌وکار شما کمک می‌کند. نرم‌افزار Tailwind یکی از نرم‌افزارهای پرکاربرد خودکارسازی است. استفاده از این نرم‌افزارها باعث صرفه‌جویی در زمان شما می‌گردد. نرم‌افزارهای شبکه‌های اجتماعی Later و Hootsuite از جمله نرم‌افزارهای پرکاربرد هستند.
از نرم‌افزارهای مدیریت پروژه استفاده کنید.
اگر قصد دارید ساختار کسب‌وکار خود را ارتقا دهید، پیشنهاد می‌شود از نرم‌افزارهای مدیریت پروژه مانند Asana استفاده کنید. این نرم‌افزار رایگان است و با آن به آسانی می‌توانید برای انجام پروژه‌های خود برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و سپس هریک از آن‌ها را به یکی از اعضای گروه خود محول کنید.
از زمان‌های طلایی بهره ببرید تا در کسب‌وکار خود موفق شوید.

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


اگر شما نیز دقت کرده باشید ساعاتی از طول روز تمرکز و بازدهی شما برای انجام کارها بیشتر و بهتر است بنابراین باید برای این زمان‌ها برنامه‌ریزی خاصی داشته باشید و کارهای مهم را در این زمان‌ها انجام دهید. زمان‌هایی نیز وجود دارد که تمرکز کمتری دارید؛ بهتر است این زمان را به استراحت اختصاص دهید.
اعلانات نرم‌افزارها را غیرفعال کنید.
اعلان‌ها باعث خستگی و استرس شما می‌گردند پس بهتر است آن‌ها را غیرفعال کنید. به‌جای استفاده از اعلان‌ها برنامه‌ریزی دقیقی برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی و بررسی ایمیل‌های خود داشته باشید.
شرکای مسئولیت‌پذیری داشته باشید.
آخرین نکته مهم، داشتن یک شریک مسئولیت‌پذیر است این امر موجب افزایش رونق کسب‌وکار شما می‌گردد. شریک مسئولیت‌پذیر بخشی از وظایف را بر عهده می‌گیرد بنابراین فشار کمتری به شما وارد می‌شود.
نتیجه نهایی:
در این مطلب سعی کردیم 12 نکته مهم برای برنامه‌ریزی و موفقیت در کسب‌وکارها را به شما یادآور شویم. همه ما می‌دانیم راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک کمی دشوار است و باعث می‌شود سختی و استرس زیادی را تحمل کنید. کسب‌وکار اینترنتی نمونه‌ای از کسب‌وکارهای کوچک هستند که امروزه نظر خیلی از افراد را به خود جلب کرده است.
برای موفقیت در کسب‌وکار، برنامه‌ریزی دقیق به شما کمک می‌کند تا هریک از کارهای خود را به موقع انجام دهید و آن‌ها را به لحظه آخر موکول نکنید؛ بنابراین کافی است این نکات را اجرا کنید تا کسب‌وکار شما روبه روز پیشرفت کند و موفق شوید. با این کار هم به اهداف خود دست می‌یابید و هم سلامت شما حفظ می‌شود و درنهایت به آرزوهای خود دست می‌یابید و زندگی خوشی را تجربه می‌کنید.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/203131/12-نکته-جهت-سازمان‌دهی-و-موفقیت-یک-کسب‌وکار-کوچک
بستن   چاپ