سیاست و بازاریابی
شناسایی 150 مورد آلودگی به فیشینگ در خرداد ماه
جمعه 4 تير 1400 - 06:29:42
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - ایسنا / گزارشی از 804 فراوانی رخدادهای رایانه‌ای در خرداد ماه سال 1400 منتشر شده و بیشترین فراوانی مربوط به فیشینگ سایت‌های خارجی بوده که بیشتر از 150 مورد را شامل می‌شود. 
گزارشی از 804 مورد خدمت ارائه‌شده توسط مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای) در خرداد ماه سال 1400 در گراف‌های زیر قابل مشاهده است. خدمات ارائه‌شده شامل فراوانی و نوع رخدادهای رسیدگی‌شده توسط مرکز، بخش‌های دریافت‌کننده این خدمات و نحوه مطلع شدن مرکز از این رخدادها است.
طبق این اطلاعات، بیشترین فراوانی رخداد به ترتیب مربوط به آلودگی به فیشینگ سایت‌های خارجی، بدافزار و بات، شناسایی آسیب‌پذیری، دیفیس سایت، افشای اطلاعات، گزارش‌های خبری، فیشینگ سایت‌های داخلی، درخواست ارزیابی درخواست مشاوره و باج‌افزار بوده است.

سیاست و بازاریابی


نحوه مطلع شدن مرکز ماهر از رخداد نیز در نمودار زیر آمده که نشان می‌دهد بیشترین آمار از طریق مراجع بین‌المللی به این مرکز رسیده است.

سیاست و بازاریابی


بیشترین اطلاع‌رسانی از طریق منابع داخلی به ترتیب از سامانه دانا، کارشناسان مرکز ماهر، سامانه هوشیار، گزارش آپاها، گزارش بخش خصوصی، سامانه بینا، گزارش نهادهای حاکمیتی، سامانه تله بدافزار و گزارش مردمی رسیده است.

سیاست و بازاریابی


همچنین بخش‌های دریافت‌کننده خدمات از مرکز ماهر شامل اپراتورها، بخش خصوصی، دستگاه‌های حاکمیتی و بانک‌ها و موسسات مالی می‌شود که تعداد دریافت این خدمات در نمودار زیر آمده است.

سیاست و بازاریابی


در نمودار بخش‌های حاکمیتی دریافت‌کننده خدمات از مرکز ماهر هم وزارت بهداشت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت نفت، ریاست جمهوری، قوه قضائیه، وزارت عتف، وزارت کشور، وزارت کار، وزارت صمت، وزارت راه و شهرسازی، وزارت دادگستری و وزارت اقتصاد قرار دارد.

سیاست و بازاریابی


با توجه به اهمیت پاسخگویی به رخدادهای فضای تبادل اطلاعات و ایجاد مراکز پاسخگویی به حوادث فضای مجازی که در اکثر کشورها تحت عنوان مراکز CERT انجام‌شده است، مرکز ماهر به‌عنوان CERT ملی ایران در سال ١٣٨٧ ایجاد و در سطح ملی فعالیت گسترده‌ای را برای پیشگیری و مقابله با حوادث فضای تبادل اطلاعات به عهده دارد.
این مرکز در حوزه فعالیت‌های امداد و واکنشی موظف به رسیدگی فوری به حوادث فضای مجازی بر اساس درخواست سازمان‌ها است. همچنین در حوزه فعالیت‌های پیشگیرانه نیز این مرکز وظیفه دارد تا به ارائه هشدارها، اعلانات، مخاطرات و ضعف‌های سامانه‌ها در سطح ملی و انتشار بسته‌های راهنما برای مقاوم‌سازی سامانه‌ها بپردازد.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/203219/شناسایی-150-مورد-آلودگی-به-فیشینگ-در-خرداد-ماه
بستن   چاپ