سیاست و بازاریابی - گیم فا / هماکنون، در زمان نگارش این مقاله، حدود یک هفته به تاریخ انتشار بازی جدید استودیوی نئون جاینت یعنی The Ascent باقی مانده است و خالی از لطف نیست تا در این مقطع زمانی، هر آنچه که باید پیش از خرید بازی The Ascent بدانیم را مرور کنیم.
تا مدتی پیش، کمتر کسی تصور میکرد که یک بازی از استودیوی مستقل نئون جاینت (Neon Giant) بتواند به صدر اخبار و توجه بازیبازان دست پیدا کند. در واقع، پس از انتشار نمایشهای مختلف از بازی The Ascent، دریافتیم که با یک بازی شوتر خاص ARPG که در جهانی پرآشوب و سایبرپانکی روایت میشود روبرو خواهیم بود.
از طرفی دیگر، نمایشهای این بازی به قدری جذاب بودند که بسیاری از بازیبازان حتی مستقل بودن آن را نیز فراموش کردهاند و هماکنون بیصبرانه منتظر عرضهی آن هستند.
لازم به ذکر است که بنا به قرار داد انحصاری بین شرکت مایکروسافت و نئون جاینت، بازی The Ascent به صورت انحصاری در دسترس کاربران پلتفرمهای این شرکت قرار خواهد داشت و در کنار این موارد، کاربران سرویس گیمپس نیز قادر خواهند بود تا بدون پرداخت هیچ هزینهای در زمان عرضه این بازی را تجربه کنند.
به هر ترتیب، گاهاً شاهد مقایسهی این بازی با عناوینی نظیر Shadowrun و Diablo بودهایم اما نمایشهای The Ascent، نشان دهندهی هویت منحصر به فرد آن هستند و خلاقیت تیم سازنده را نمایان میکنند.
البته، مجدداً یادآوری میکنیم که این بازی یک عنوان مستقل است و حتی با وجود اینکه احتمالاً با یکی از منحصر به فردترین ARPGها روبرو خواهیم شد، اما نباید فراموش کنیم که استودیوی نئون جاینت تنها متشکل از 11 نفر بوده و اگر انتظارات عجیب و غریبی از آن داشته باشید، احتمال دلسرد شدنتان کم نخواهد بود.
معرفی جهان بازی The Ascent
همانطور که اشاره شد، بازی The Ascent یک عنوان تیراندازی ARPG از نوع Twin-Stick است که داستان آن در دنیای سایبرپانکی به نام Veles روایت خواهد شد. در واقع، داستان این بازی در آیندهای نسبتاً دور جریان دارد که در این زمان، سرمایهداران جهان را به دیستوپیایی مدرن و پر از آشوب تبدیل کردهاند.
در عین حال، شرکتی بزرگ به نام The Ascent Group که تقریباً تمام جهان Veles را تصاحب کرده است، ناگهان با اختلالات مختلفی روبرو میشود و بازیبازان باید در قالب گروههایی از دل این شرکت بیرون آمده و به یافتن دلیل بروز چنین اتفاقی بپردازند.
از طرفی دیگر، زاویهی دید بالا به پایین این بازی سبب میشود که با یک عنوان خاص روبرو شویم و از آن گذشته، اکثر موانع محیطی در این بازی تخریبپذیر خواهند بود و میتوان از آنها در استراتژیهای خود بهره برد. همچنین، تجربهی این بازی به صورت تکنفره تا چهار نفره میسر است.
علاوه بر این، شخصیتها در این بازی از طریق قابلیتهای سایبری قابل شخصیسازی هستند و همانطور که از یک بازی سایبرپانکی انتظار میرود، مکانیزم هک کردن نیز در این بازی وجود خواهد داشت. گذشته از این موارد، بازی عناصر سنتی عناوین RPG را نیز در خود میبیند و بازیبازان قادر خواهند بود تا با گشت و گذار در محیط بازی، به یافتن آیتمها برای ارتقای مهارتهای خود بپردازند.
در واقع، همانند عناوین نقشآفرینی، روبرو شدن با دشمنان و شکست آنها نیز این اجازه را به شما میدهد که آیتمها و موارد دیگری دریافت کنید و در نتیجه از آنها در جهت ارتقای سطح خود استفاده کنید.
همچنین، یکی از جنبههای جالب توجه در بازی The Ascent، جهانسازی مفصلی است که در بازی ارائه میشود. بر این اساس، تک تک اسلحههای بازی و زرهها همانند مجموعهی Borderlands دارای شناسنامهی خاص خود هستند و مشخصاً توسط یکی از شرکتهای خاص در جهان Veles تولید شدهاند.
از طرفی دیگر، اطلاعات مربوط به دشمنان بازی، مکانها و شخصیتهای آن نیز همانند مجموعهی The Witcher در گنجینهی دادههای بازی ذخیره خواهند شد تا بتوان از آنها برای درک نقاط ضعف قوتشان استفاده نمود.
چشماندازهای استودیوی نئون جاینت برای بازی The Ascent
بدون تردید، استودیوی نئون جاینت با تیمی متشکل از 11 نفر و تجربهی کمی که در زمینهی ساخت بازیهای ویدیویی دارد را باید یک استودیوی مستقل و تازهکار تلقی کرد که مدت زمان فعالیت آن به کمتر از 3 سال میرسد. اما در نقطهی مقابل، هر یک از این 11 نفر، پیشتر در ساخت بازیهای AAA مطرح از جمله Far Cry 3 یا Bulletstorm و Wolfenstein و حتی DOOM و چند بازی دیگر دخیل بودهاند و از نظر فردی هرکدام یک وزنه برای این استودیو محسوب میشوند.
در واقع، جالب است بدانید که هدف گذاری این استودیو، ساخت یک بازی اکشن با بودجهی کم بوده است که بتواند با عناوین AAA رقابت کند و این موضوع میتواند علاقهمندان به این بازی را بیش از پیش مشتاق تجربهی آن کند.
در نهایت، لازم به ذکر است که این بازی به مدت 3 سال و دقیقاً از زمان تاسیس استودیوی نئون جاینت در حال توسعه بوده است و نمایشهای آن به جرات میتواند جاهطلبانه بودن آن را توصیف کند.
از طرفی دیگر، خالی از لطف نیست که بدانید روند ساخت این بازی در سال 2018 و با کمک اپیک گیمز بر روی موتور بازیسازی آنریل انجین 4 آغاز شد اما، عقد قرداد انحصاری با شرکت مایکروسافت باعث شد که نئون جاینت مشکلات مالی را فراموش کند و به جای عرضهی آن به صورت انحصاری برای کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس، The Ascent را برای کنسول ایکس باکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی نیز پورت کند.
در نهایت، بازی The Ascent با یک سیستم پیشرفتِ مبتنی بر عملکرد بازیبازان در بازی و داستانی به نظر فراگیر و پرمحتوا در کنار گیمپلی اکشن ARPG با جهانی خاص و منحصر به فرد، امیدوار کننده به نظر میرسد.
این بازی در تاریخ 7 مرداد 1400 (29 جولای 2021) برای کنسولهای نسل نهمی و هشتمی ایکس باکس و پلتفرم رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/208111/قبل-از-خرید-بازی-انحصاری-The-Ascent-این-مطلب-را-بخوانید