سیاست و بازاریابی
آمازون در اروپا نقره داغ شد
شنبه 9 مرداد 1400 - 10:50:25
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - ایسنا / شرکت آمازون به دلیل نقض مقررات حریم خصوصی اتحادیه اروپا و استفاده از اطلاعات شخصی کاربران بدون موافقت آنها، 886.6 میلیون دلار معادل 746 میلیون یورو جریمه شد. 
آمازون در اظهارنامه ای به رگولاتور آمریکا فاش کرد که کمیسیون ملی حفاظت داده لوکزامبورگ 16 ژوییه این جریمه را علیه آمازون صادر کرده است. سخنگوی آمازون نیز اعلام کرد این شرکت در خصوص این جریمه تجدیدنظر درخواست خواهد کرد.
مقررات حفاظت داده عمومی اتحادیه اروپا شرکتها را ملزم می کند پیش از استفاده از اطلاعات شخصی کاربران، موافقت آنها را جلب کنند در غیر این صورت با جریمه روبرو خواهند شد.
تفحص رگولاتورها از غولهای فناوری در پی سلسله رسواییها در خصوص حریم خصوصی و اطلاعات نادرست و همچنین شکایت بعضی از شرکتها از سوءاستفاده غولهای فناوری از قدرت بازارشان، افزایش پیدا کرده است. گوگل، فیس بوک، اپل و مایکروسافت همگی در اروپا زیر ذره بین رگولاتوری قرار گرفته اند.
بر اساس گزارش رویترز، دیده بان حریم خصوصی فرانسه در دسامبر جریمه 100 میلیون یورو (118.82 میلیون دلار) را علیه گوگل به دلیل نقض مقررات این کشور در خصوص ردیابگرهای تبلیغات آنلاین صادر کرده بود.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/208276/آمازون-در-اروپا-نقره-داغ-شد
بستن   چاپ