سیاست و بازاریابی
12 نکته‌ای که باید در مورد بازی Sifu بدانیم
يکشنبه 28 شهريور 1400 - 14:51:28
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - گیم فا / Sifu با نمایش‌های خود به ما نشان داد که این بازیِ انتقام جویانه و آمیخته شده با هنرهای رزمی، می‌تواند به عنوانی محبوب در بین بازی‌بازان مبدل شود.
هر از چند گاهی بازی‌هایی معرفی می‌شوند که مشاهده‌ی چندباره‌ی تریلرهایشان، بیشتر و بیشتر بازی‌بازان را جذب آن عناوین می‌کند. در واقع، ممکن است در حین تماشای تریلر برخی از عناوین، سرتان را تکان دهید و بگویید “اگر این چیزی است که به ما نشان می‌دهند، پس چه چیزهای بهتر و جذاب‌تری را برای حفظ اصل غافلگیری مخفی نگه داشته‌اند”. در واقع، Sifu را می‌توان یکی از این عناوین قلمداد کرد که استودیوی توسعه دهنده‌اش در آخرین تریلر منتشر شده از آن، ماهیت و ذات این بازی را بیش از پیش برای ما آشکار کرد.
استودیوی اسلوکلپ (Sloclap) در آخرین نمایش بازی Sifu، این بازی را نوعی روگ‌لایت مبتنی بر هنرهای رزمی معرفی کرد و باعث بالا رفتن انتظارات شد. جز بروز تاخیر ناامید کننده در زمان انتشار این بازی، باقی موارد همه امیدوارکننده هستند. در این ماجراجویی، باید یک رزمی‌کار را در سفرش یاری کنیم و از شکست‌های او درس بگیریم. همچنین، او نیز با هر شکست بالغ‌تر شده و هوشمندانه‌تر عمل می‌کند. در واقع، با اینکه این مورد می‌تواند یکی از وجه تمایزهای این بازی با سایر عناوین روز باشد، اما استودیوی اسلوکلپ توضیحات بیشتری از آن ارائه نداد تا همچنان برای تجربه‌ی Sifu هیجان‌زده باشیم.
در ادامه، برخی از مواردی که احتمالاً در این بازی انتظارمان را می‌کشند مرور خواهیم کرد.
1: Sifu بیش از همه به Sekiro شبیه است
هر رشته از هنرهای رزمی به نبردهایی فیزیکی مربوط می‌شود و مهارت اصلی Sifu نیز بر این اصل استوار خواهد بود. دشمنان بازی، دارای یک نوار Stance هستند که قبل از شکست دادن آن‌ها باید این نوار را شکست و از کار انداخت. البته، شخصیت اصلی بازی نیز چنین ویژگی‌ای دارد و بنابراین، نمی‌توان دائماً از نبردها گریخت. در واقع، ایجاد تعادل در دفاع و حمله از جمله مهم‌ترین مواردی است که بازی‌بازان در تجربه‌ی Sifu باید رعایت کنند.
2: Sifu یک فیلم سینمایی قابل تعامل رزمی است
طبعاً هر فردی با دیدن تریلرهای این بازی به وضوح می‌تواند شباهت‌های فراوان Sifu و فیلم‌های سینمایی رزمی را مشاهده کند. در واقع، بر کسی پوشیده نیست که این بازی از فیلم‌های رزمی الهام گرفته شده است و هدف اصلی آن، برانگیختن هیجان و تشویق بازی‌بازان برای ادامه دادن مبارزه‌ها و رسیدن به اهداف شخصیت اصلی بازی است. برای مثال، شخصیت اصلی بازی با ورود به هر اتاقی با تعداد فراوانی از دشمنان روبرو شده و پس از یک مکث کوتاه سینمایی، شاهد مبارزه‌های نفس‌گیر وی هستیم.

سیاست و بازاریابی


3: تخریب‌پذیری اسلحه‌ها در Sifu
مشت‌های یک رزمی‌کار مهم‌ترین اسلحه‌های او هستند. اما در این بازی سلاح‌های متعددی در اختیار بازی‌بازان قرار خواهد گرفت. در Sifu می‌توان اسلحه‌های دشمنان را از چنگشان درآورد و از آن‌ها استفاده کرد. البته، نباید فراموش کنیم که حتی قوی‌ترین اسلحه‌ها در بازی پس از مدتی از کار خواهند افتاد. به عنوان بخشی برای حفظ تعادل بازی، اسلحه‌های مختلف دارای دوام و پایداری متفاوتی هستند. بنابراین، یکی دیگر از مهم‌ترین مکانیزم‌هایی که بازی‌بازان باید در انجام Sifu به آن مسلط شوند، تخریب‌پذیری اسلحه‌ها و در نتیجه، استفاده‌ی به موقع از هرکدام است.
4: مسیرها پس از هر شکست تغییر خواهند کرد
در حالی که استودیوی اسلوکلپ تمامی سعی خود را برای مخفی نگه داشتن جزئیات بازی به کار گرفت تا بازی‌بازان با تجربه‌ی Sifu از وجود آن‌ها آگاه شوند، اما طبعاً با یک بازی روگ‌لایت روبرو هستیم و نمی‌توان آن را بدون شکست به پایان رساند. در نتیجه، پس از هر بار شکست و مرگ شخصیت اصلی بازی، مسیرها تغییر خواهند کرد و حتی می‌توان با رسیدن به مقاطعی خاص، راه‌های میانبر را یافت.
5: به کارگیری مکانیزم ترس و وحشت
یکی از راه‌های بدست آوردن اطلاعات مختلف در Sifu، بازجویی از دشمنانی است که تسلیم شده‌اند. یک مبارز عاقل، تا جای ممکن از بروز آسیب‌ها جلوگیری می‌کند و حتی اگر مبارز مجبور به کشتن دشمنانش شود، در نهایت یک نفر را برای بازخواست و کسب اطلاعات مختلف زنده نگه می‌دارد. در واقع، این بازی نیز چنین مکانیزمی خواهد داشت و می‌توان شاهد التماس دشمنان در گاهی از اوقات بود. همچنین، اطلاعات کسب شده از آن‌ها می‌تواند مکان برخی از آیتم‌ها، راه‌های میانبر و حتی نقاط ضعف و قوت دشمنان اصلی بازی را آشکار کند.

سیاست و بازاریابی


6: همه‌ی دشمنان ترسو و بزدل نیستند
با این حال، گاهی اوقات آخرین دشمن باقی‌مانده نه تنها قصد تسلیم شدن ندارد، بلکه پس از مشاهده‌ی قتل عام شدن دوستانش وارد فاز جدیدی شده و به یک مینی‌باس تبدیل می‌شود. در این موارد، نه تنها مکانیزم ترس و وحشت کارآمد نخواهند بود، بلکه ممکن است که شاهد مبارزه‌های نفس گیر و تمامی تلاش شخصیت اصلی بازی برای از پا درآوردن این دشمنان سرسخت باشیم.
7: برخی از ویژگی‌های Sifu فوق‌العاده هستند
در حالی که بسیاری از هنرهای رزمی در خیابان‌های جهان Sifu به نمایش گذاشته می‌شوند و عادی به‌نظر می‌رسند، این بازی سهم ویژه‌ای از باورها و اعتقادات شخصیت اصلی بازی را به ارث برده است. داستان بازی در شهری از جهان معاصر در چین روایت می‌شود اما، با پیشروی در Sifu می‌توان به عناصر جادویی و ماورایی دست پیدا کرد. متأسفانه، استودیوی اسلوکلپ در معرفی این ویژگی‌ها محافظ کارانه عمل کرده و به صورت کلی و نامفهوم جزئیات آن‌ها را در اختیار ما قرار داده است.
8: پنج مرحله‌ی Sifu به پنج عنصر اصلی چینی اشاره دارند
مفهوم پنج عنصر همواره در آثار هنری چینی به چشم می‌خورد و بازی Sifu نیز از این موضوع تمام و کمال استفاده کرده است. این عناصر چوب، آب، آتش، فلز و زمین هستند و پنج سطح مختلف این بازی را تشکیل می‌دهند.
9: ممکن است بیش از حد پیر شوید
با طی کردن روند بازی و مواجه شدن با شکست‌های متعدد، پیرتر و بالغ‌تر خواهید شد و کوله باری از تجربه و خرد و دانش به توانایی‌هایتان افزوده خواهد شد. با این حال، روبرو شدنِ بیش از اندازه با شکست، منجر به پیر شدن بیش از اندازه‌ی شخصیت اصلی بازی خواهد شد و ممکن است که بخشی از توانایی‌های جسمی خود را از دست بدهید. البته، این موضوع بازی‌بازان را به شروع مجدد بازی مجبور نمی‌کند و از قرار معلوم، راه‌حل‌هایی اختیاری برای گریز از این حالت وجود خواهد داشت.
10: Sifu شامل یک درخت مهارت موقت خواهد بود
در طول بازی، تعدادی مهارت به دست خواهید آورد که باعث می‌شود تا شخصیت اصلی بازی به مبارزی ماهرتر تبدیل شود. البته، اگر به اندازه‌ی کافی از مهارت‌های خود استفاده نکنید، به مرور زمان و پیش از شروع چرخه‌ی جدید آن‌ها را از دست خواهید داد. در نقطه‌ی مقابل، استفاده‌ی به موقع از مهارت‌هایتان باعث ارتقای آن‌ها و دائمی شدنشان خواهد شد و در چرخه‌ی جدید بازی نیز می‌توان از آن‌ها استفاده نمود.
11: Sifu در هر پلتفرمی با نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا می‌شود
به دلیل اهمیت فراوان سرعت عمل در Sifu، هر دو کنسول پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 5 حداقل از نرخ 60 فریم بر ثانیه در اجرای این بازی پشتیبانی خواهند کرد. لازم به ذکر است که نسخه‌ی پلی‌استیشن 5 Sifu، از وضوح 4K نیز پشتیبانی می‌کند.
12: گاهی اوقات دشمنان ضرباتتان را Parry خواهند کرد
شما تنها رزمی‌کار این بازی نیستید که به مهارت‌های این چنینی تسلط دارد. در واقع، دشمنان نیز مهارت‌های مختلفی دارند و برای شکست دادن شما از هیچ عملی دریغ نخواهند کرد. در واقع، جاخالی دادن و Parry کردن از جمله ویژگی‌هایی هستند که دشمنان این بازی در خود می‌بینند و این موضوع به چالش‌ برانگیز شدن بازی کمک شایانی خواهد کرد.

سیاست و بازاریابی


بازی Sifu در تاریخ 3 اسفند 1400 (22 فوریه‌ی 2022) برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 5 و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/214828/12-نکته‌ای-که-باید-در-مورد-بازی-Sifu-بدانیم
بستن   چاپ