سیاست و بازاریابی
معاونت امور زنان و خانواده باید مطالبات جامعه زنان را بشنود
يکشنبه 28 شهريور 1400 - 15:06:45
سیاست و بازاریابی -

رئیس پژوهشکده زن و خانواده با بیان اینکه ما گرفتار "کژ فهمی های" کسانی هستیم که معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری را مطالعه و از آن مطالبه دارند، گفت: اگر در اتاق فکر معاونت امور زنان و خانواده پاتوقی ایجاد کنیم که افراد مساله "نفر" و نه مسائل "راهبردی" داشته باشند، محفل زنانه ای راه انداخته ایم که شکوه های کنشی زنانه در آن مطرح و چیزی که از دل آن خارج می‌شود مسائل نظام نیست.
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا زیبایی نژاد، در نشستی که با متخصصین اصولگرا در حوزه زنان و خانواده در معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری برگزار شد، با تاکید بر لزوم توجه معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری به برنامه ریزی راهبردی، مدیران و اتاق فکر راهبری در این معاونت، اظهار کرد: ارائه اطلاعات و آمار زنان کار مرکز امور زنان نیست. گزارش از وضعیت زنان، کار مرکز امور زنان نیست بلکه کار نهادهای دیگر است. حتی بیان مطالبات هم کار گزارشگران و نه مرکز امور زنان است.
وی تصریح کرد: کار معاونت امور زنان و خانواده طراحی فرآیندی است که دو چیز از آن خارج شود: اول آنکه بتواند صدا و مطالبات زنان را بشنود و این مطالبات را فرآوری کند، به آن معنا که مطالبات را اهم و مهم کند و بداند کدام مهم تر و کدام کم اهمیت تر و هر کدام در چه مرحله‌ای از مطالبه است.
زیبایی نژاد افزود: مطالبه یعنی احساس نیازی که زن می‌کند و این مطالبه از مطالبه فردی جلوتر است چراکه شکل اجتماعی به خود گرفته است. باید توجه کنیم این مطالبه در کدام مرحله است و چقدر بزرگ است. گاهی مطالبه مطرح شده، مطالبه "وجیهی" نیست اما آنقدر زور دارد که از ما جلو می‌زند. مواجهه راهبردی با این مطالبات باید در فرآیند عالمانه ای کشف شود.
رئیس پژوهشکده زن و خانواده نیازهای اساسی زنان و خانواده که بعضا خود زنان و خانواده‌ها متوجه آن نیستند را محور دوم کار معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری دانست و افزود: محور دوم نیازهای اساسی زنان و خانواده است که خود زنان و خانواده به آن توجه ندارند اما برایشان لازم است. به آن توجه ندارند چراکه فرهنگشان متحول شده است.
وی در پایان سخنان خود خطاب به معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، تاکید کرد: انتظار ما از نهادی که در موقعیت اصلاح اجتماعی و راهبری می‌نشیند این است که مقیاس تحلیلی راهبردی داشته باشد. این در حالی است که خیلی اوقات کسانی که در مسند راهبری اجتماعی نشسته اند حتی سراغ فقهایی می روند که مقیاس کارشان مقیاس تعیین نفر و تعیین وظایف نفر است.
منبع: ایسنا/ مینا عبادی 

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/214875/معاونت-امور-زنان-و-خانواده-باید-مطالبات-جامعه-زنان-را-بشنود
بستن   چاپ