سیاست و بازاریابی
اپل، دومین فروشنده برتر گوشی‌ هوشمند در سه‌ماهه سوم 2021
دوشنبه 26 مهر 1400 - 10:56:38
زومیت
سیاست و بازاریابی - اپل در سه‌ماهه‌ی سوم سال 2021 موفق شد با رشد سه‌درصدی در بازار، جایگاه دومین برند برتر فروشنده‌ی گوشی‌ هوشمند را از شیائومی پس بگیرد.

در یک‌ سال و نیم گذشته، شاهد تغییرات در بازار گوشی‌ هوشمند بوده‌ایم. علاوه بر همه‌گیری کرونا ویروس، خروج هواوی از جمع پنج فروشنده‌ی برتر جهان باعث تغییر در برخی از بخش‌های بازار شد. این صنعت در حال حاضر با یک مشکل بزرگ دیگر هم مواجه شده است که احتمالا تا سال 2022 همچنان گریبان‌گیر این حوزه خواهد بود. بر اساس آمار اعلام‌شده توسط یکی از تحلیل‌گران بازار، اپل توانسته است با استفاده از این موقعیت، جایگاه خود را به‌عنوان دومین برند بزرگ تولیدکننده‌ی گوشی‌ هوشمند جهان پس بگیرد. مقاله‌های مرتبط:
هرآنچه از رویداد Unleashed اپل انتظار داریم برخی خریداران اپل واچ سری 7 از ناپدیدشدن آیکون برنامه‌های ثالث شکایت می‌کنند
به گزارش اسلش‌گیِر ، فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم 2021 نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه سال قبل، حدود 6 درصد کاهش یافته است. با توجه به وقایع 12 ماه گذشته، احتمالا این مورد چندان هم غافلگیرکننده نبود. تقاضا برای رایانه‌ی شخصی همچنان در حال افزایش است؛ اما به‌ نظر می‌رسد تقاضا برای گوشی‌های هوشمند کم‌تر شده است. مسئله‌ی بعد، به عرضه‌ی تعداد کافی گوشی هوشمند به بازار مرتبط است. به اعلام کانالیس، اکنون با بحران «قحطی تراشه» مواجه شده‌ایم. این موضوع باعث شده است تولیدکنندگان قطعات نیمه‌هادی و سازندگان گوشی‌ هوشمند، سفارش‌های خود را به حداقل ممکن کاهش بدهند تا هزینه‌ها و ضررهای احتمالی خود را کم‌تر کنند. شرکت‌های سازنده‌ی پردازنده حتی قیمت قطعات تولیدی خود را افزایش داده‌اند تا جلوی سفارش بیش از حد تراشه‌ها را بگیرند. این شرایط باعث شده است برخی از فروشندگان گوشی‌ هوشمند سفارش‌ها و حتی مشخصات دستگاه تولیدی خود را در لحظه‌ی آخر تغییر بدهند که همین موضوع باعث افزایش هرج‌ومرج در بازار شده است. با تمام این مسائل، اپل موفق شده است در سه‌ماهه‌ی گذشته، جایگاه خود را در بازار ارتقاء بدهد. افزایش سهم بازار شرکت واقع در کوپرتینو از 12 به 15 درصد برای این شرکت کم به نظر می‌رسد؛ اما همین مقدار برای غلبه به شیائومی کافی بود تا جایگاه این شرکت چینی را یک سطح پایین‌تر ببرد. سهم شیائومی در این بازه‌ی زمانی همچنان 14 درصد باقی مانده و تغییری نداشته است. سامسونگ در بازه‌ی زمانی سال‌به‌سال، با سهم 23 درصدی در جایگاه اول باقی مانده است. این در حالی است که سهم اوپو و ویوو هر کدام یک درصد افزایش یافته است. متأسفانه شرکت تحلیل‌گری که این گزارش را ارائه کرده است، حرف‌های دلگرم‌کننده‌ای برای صنعت گوشی هوشمند ندارد. به اعلام این شرکت، کبود تراشه‌ تا سال 2022 ادامه خواهد داشت و عدم اطمینان در مقدار عرضه و تقاضا باعث شده است تولیدکنندگان، فروشندگان و حتی کانال‌های خرده‌فروشی به فصل فروش آینده توجه ویژه‌ای داشته باشند. البته انتظار این شرکت‌ها از فصل فروش، مثل سال‌های گذشته با هیجان نیست و استرس زیادی در این بین وجود خواهد داشت. نظر شما در این مورد چیست؟

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/217978/اپل،-دومین-فروشنده-برتر-گوشی‌-هوشمند-در-سه‌ماهه-سوم-2021
بستن   چاپ