سیاست و بازاریابی
دیزنی بخشی از سهام اپیک را خرید؛ خلق دنیای متصل دیزنی و فورتنایت
يکشنبه 22 بهمن 1402 - 16:24:58
سیاست و بازاریابی - مجله دیجی کالا / شرکت والت دیزنی 1٫5 میلیارد دلار از سهام اپیک گیمز را تصاحب خواهد کرد و این دو شرکت برای خلق بازی‌های کاملاً جدید دیزنی و اتصال دنیای سرگرمی‌های دیزنی و فورتنایت با همدیگر همکاری خواهند کرد که هدف آن گسترش دسترسی به داستان‌ها و تجربیات دیزنی است.
این دنیای جدید با فورتنایت همکاری خواهد کرد و راه‌های مختلفی را برای بازی، تماشا، خرید و تعامل با محتوا، شخصیت‌ها و داستان‌های دیزنی، پیکسار، مارول، جنگ ستارگان، آواتار و غیره در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد داد. بازیکنان قادر خواهند بود تا داستان‌ها و تجربیات خود را خلق کنند، دنبال‌کنندگان خود را به شیوه‌ای متمایز دیزنی‌واری جذب کنند و محتوا را به اشتراک بگذارند.
رابرت ای. ایگر (Robert A. Iger)، مدیر اجرایی شرکت والت دیزنی، در بیانیه‌ی خبری خود می‌گوید: «رابطه جدید و هیجان‌انگیز ما با اپیک گیمز فرنچایزهای محبوب دیزنی را به بازی بسیار محبوب فورتنایت می‌آورد و سرگرمی‌های جدیدی را پدید خواهد آورد. این بزرگ‌ترین ورود دیزنی به دنیای بازی‌ها است و فرصت‌های قابل‌توجهی برای رشد و توسعه فراهم می‌کند. ما نمی‌توانیم بیشتر از این منتظر بمانیم تا طرفداران داستان‌های دیزنی و دنیایی که دوست دارند را با روش‌های جدید و پیشگامانه تجربه کنند.»
بازار

سیاست و بازاریابی


عمیق‌شدن روابط اپیک گیمز و دیزنی
دیزنی و اپیک گیمز صدها میلیون بازیکن را از طریق یکپارچه‌سازی محتوا با فورتنایت، همکاری‌های فصلی، فعال‌سازی‌های درون بازی و رویدادهای زنده‌ای مثل جنگ نکسوس مارول با گالاکتوس درگیر کرده‌اند که بیش از 15٫3 میلیون فعال همزمان را به خود جذب کرد.
از آنریل انجین برای تولید محتوا در سراسر کارهای دیزنی مثل توسعه‌ی بازی‌هایی مثل کینگدام هارتس 3 و «جنگ ستارگان جدای: بازمانده»، تدوین سینمایی و انیمیشن برای فیلم‌ها و استریم و همچنین در خلق بیش از 15 جاذبه‌های پارک‌های دیزنی استفاده شده است.
همه این‌ها بر اساس مشارکت اپیک گیمز در برنامه شتاب‌دهنده دیزنی در سال 2017 است که به دنبال تأثیرگذاشتن بر آینده فناوری و سرگرمی است.
رشد صنعت بازی و موفقیت بازی‌های دیزنی
جهان دیجیتال با بیش از سه میلیارد بازیکنان بازی‌های ویدئویی در سراسر جهان که می‌خواهند با خیال راحت و بدون دردسر بین دنیایی که دوست دارند حرکت کنند، خلاقیت خود را آزاد کنند و گیم‌پلی عالی را تجربه کنند، درحال‌رشد و تکامل است.
کسب‌وکار بازی‌های دیزنی از زمانی که در سال 2016 به مدل صدور لایسنس به استودیوهای شناخته‌شده دیگر تغییر داد، همچنان نتایج قدرتمندی را ارائه می‌دهد. دیزنی یکی از تهیه‌کنندگانی مهمی است که با بهترین توسعه‌دهندگان و ناشران همکاری می‌کند، از جمله همکاری آن‌ها با پلی‌استیشن و استودیو اینسامنیاک گیمز در ساخت بازی Marvel’s Spider-Man که پرفروش‌ترین بازی ابرقهرمانی تاریخ است. بازی‌های لایسنس شده‌ی دیزنی بیش از 150 بار در سال 2023 در رویدادهای مختلف نامزد دریافت جایزه شده‌اند و جایزه‌های مختلفی را هم کسب کرده‌اند. بازی‌های موبایل دیزنی 1٫5 میلیارد نصب جهانی دارند و تا به امروز 9 فرنچایز بازی دیزنی هر کدام بیش از 1 میلیارد دلار فروش داشته‌اند. در ایالات متحده، بزرگ‌ترین بازار بازی‌های جهان، عناوین دارای مجوز از دیزنی مرتباً در فهرست 10 بازی پرفروش سال قرار می‌گیرند.
فورتنایت در حال حاضر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس سری ایکس/ اس، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، سوییچ، کامپیوتر و اندروید در دسترس است و اگرچه در گذشته هم همکاری‌های متعددی را با دیزنی تجربه کرده است، بعد از این قرارداد این همکاری‌ها به مرحله‌ی جدیدی خواهد رسید و گسترده‌تر و عمیق‌تر خواهد شد.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/734171/دیزنی-بخشی-از-سهام-اپیک-را-خرید؛-خلق-دنیای-متصل-دیزنی-و-فورتنایت
بستن   چاپ