سیاست و بازاریابی
اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد
سه شنبه 22 اسفند 1402 - 15:22:50
سیاست و بازاریابی - زومیت / اپل برای ساخت تبلیغات در بخش‌های متنوعی از اپ‌ استور، از هوش مصنوعی کمک خواهد گرفت.
بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، اپل با همکاری چند شرکت دیگر در حال ساخت یک پلتفرم تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی است. ابزار هوش مصنوعی به‌کاررفته در این پلتفرم، محل قرارگرفتن آگهی‌های تبلیغاتی را در اپ‌ استور مشخص می‌کند.
شرکت سازنده‌ی گوشی آیفون و لپ تاپ مک بوک می‌تواند در نهایت این فناوری را برای موقعیت‌های دیگری نیز به‌کار ببرد زیرا این شرکت به‌تدریج سرویس‌هایی را که از تبلیغات پشتیبانی می‌کنند، گسترش خواهد داد.

سیاست و بازاریابی


پلتفرم تبلیغاتی جدید اپل از سیستم Performance Max گوگل و سیستم Advantage متا تقلید می‌کند و امکان خودکارسازی جانمایی تبلیغات را فراهم خواهد کرد.
آماده‌سازی چنین ابزاری برای تبلیغات توسط اپل کمی عجیب به‌نظر می‌رسد؛ چون این شرکت در حال حاضر تبلیغات را به‌صورت گسترده نمایش نمی‌دهد و تمرکز خیلی زیادی روی این حوزه ندارد.
توسعه‌دهندگان می‌توانند با پرداخت هزینه‌ در اپ‌ استور، تبلیغات خود را در تب امروز، تب جست‌وجو، در قسمت بالایی نتایج جست‌وجو و در پایین صفحه‌ی محصولات دیگر به نمایش درآورند.
اپل برخی از کمپین‌های تبلیغاتی را در اپلیکیشن News و اپلیکیشن Stocks به‌ فروش می‌رساند؛ البته بسیاری از این کمپین‌ها توسط واسطه‌هایی مانند NBCUniversal اداره می‌شوند.
اپل ممکن است به‌مرور قسمت‌هایی که برای نمایش تبلیغات در اپ‌ استور درنظرگرفته‌شده را گسترش دهد و امکان نمایش آن‌ها در سایر اپلیکیشن‌ها را نیز فراهم کند. در این شرایط استفاده از هوش مصنوعی کاربردی‌تر خواهد بود.
کارشناسان معتقدند که گسترش ابزار جدید اپل به قرار دادن تبلیغات بیشتر در اپلیکیشن‌های این شرکت منجر خواهد شد. چند سال پیش گزارش‌های به‌دست‌آمده نشان می‌داد که اپل قصد دارد کسب‌وکار تبلیغات خود را به سایر اپلیکیشن‌ها مانند Apple Maps و Apple books و Apple Podcasts گسترش دهد؛ اما هنوز هیچ اطلاعیه‌ی رسمی‌ای توسط اپل منتشر نشده است.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/736935/اپل-پلتفرم-تبلیغاتی-مبتنی‌بر-هوش-مصنوعی-می‌سازد
بستن   چاپ