کامپیوترهای شخصی برای رقابت با کنسولهای جدید آماده میشوند
نکات خواندني
بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - زومیت / کامپیوترهای شخصی گیمینگ همیشه رقابتی نزدیک با کنسولهای بازی دارند و شاید امسال گزینههایی برای رقابت جدی با کنسولها به بازار معرفی شوند.
ماه ژانویه همیشه با نمایشگاه CES و فرصت جدید برای شرکتهای فعال در حوزهی گیمینگ کامپیوترهای شخصی همراه است. شرکتها میتوانند در بزرگترین نمایشگاه فناوری سال، انواع پردازندههای مرکزی، کارتهای گرافیک، نمایشگر و تمامی محصولاتی را به نمایش بگذارند که یک سال یا بیشتر برای طراحی و تولید آنها تلاش کردهاند. صنعت کامپیوترهای شخصی در این رویداد عموما بدون دخالت و رقابت ازسوی رقبای کنسولی خود به پیش میرود؛ رویدادی که بیشتر شاهد بحثهایی پیرامون حداکثر کارایی پردازشی و گرافیکی در سیستمهای کامپیوتری هستیم و قویترین محصولات برای کاربران حرفهای نمایش داده میشوند. البته CES 2020 کمی با سالهای پیش تفاوت داشت.
نسل جدید کنسولهای بازی مایکروسافت و سونی تا پایان امسال به بازار راه خواهد یافت. رخداد مذکور، کل صنعت بازی را در صرفنظر از حوزه و پلتفرم مورد علاقهی گیمرها تحت تأثیر قرار میدهد. عرضهی کنسول جدید بهمعنای پیشرفت بازیهای آتی و توانایی توسعهدهندهها در استخراج بیشترین قدرتهای پردازشی از کنسولها خواهد بود. بهعلاوه از آنجایی که اکثر بازیها هم برای کنسول و هم برای کامپیوتر شخصی توسعه مییابند، میتوان در پاییز امسال پیشرفت قابلتوجهی را در تمامی بازیهای ویدئویی پیشبینی کرد. درنهایت، بازیها صرفنظر از پلتفرم، کیفیتی بهتر از همیشه خواهند داشت. گیمرهای PC نیز برای بهرهبرداری حداکثری از بهبود ایجادشده در بازیها ملزم به ارتقاء سیستمهای خود میشوند.
رونماییهای مرتبط با صنعت گیمینگ در پلتفرم کامپیوترهای شخصی، امسال در CES تحت تأثیر نسل جدید کنسولها بود. درواقع صنعت بهنوعی در برزخ تواناییهای فنی تفسیر میشود و احتمالا تا رونمایی نهایی از کنسولهای جدید، در این وضعیت باقی خواهد ماند. با عرضهی کنسولها میتوان آنها را از لحاظ قدرت پردازشی با نسل کنونی تراشههای گرافیکی یا نسل جدیدی که سال آینده به بازار میآیند، مقایسه کرد.
در نمایشگاه CES هم سختافزارهای جدید مایکروسافت و سونی باوجود عدم حضور رسمی، سهم عمدهای از اخبار را به خود اختصاص دادند. سونی در کنفرانس خبری سالانهی خود در لاسوگاس، تعدادی خبر مرتبط با صنعت بازی منتشر کرد که رونمایی از لوگوی پلیاستیشن 5 یکی از مهمترین آنها بود که موج خبری قابلتوجهی را بههمراه داشت. AMD هم بهاشتباه در رویداد اختصاصی خود یک رندر تقلبی از Xbox Series X به نمایش گذاشت که پوشش رسانهای بیفایدهای را بههمراه داشت.
اخبار فراوان پیرامون نسل جدید کنسولهای بازی در CES، نشاندهندهی عقبنشینی صنعت کامپیوترهای شخصی در حوزهی گیمینگ نیست. در عوض، شاهد جریانی جدید و جذاب هستیم که شرکتهایی همچون ایلینور و ریزر و دیگران در آن تلاش میکنند تا پس از درک مزیت کنسولها، گیمرهای علاقهمند به آن پلتفرمها را بهسمت کامپیوترهای شخصی جذب کنند. در سالهای گذشته، چنین رویکردی تنها با تمرکز بر کارایی و قدرت پردازشی بالای کامپیوترهای شخصی ممکن میشد. ازطرفی باتوجه به مشخصات کنسولهای آتی که بیش از همیشه به کامپیوترهایی قدرتمند و کامل شبیه میشوند، تولیدکنندههای کامپیوتر بهدنبال راههایی دیگر همچون ترکیب کردن فرمفاکتورها و ارائهی مزایای چندگانه به کاربران هستند.
در سالهای گذشته، کامپیوترهای شخصی همیشه قویترین و بهترین پلتفرمهای موجود در بازار بودهاند. کنسولهای جدید که در سال 2013 معرفی شدند، پس از مدت کوتاهی از کامپیوترهای شخصی عادی شکست خوردند. بهعلاوه نسخههایی جدید مانند ایکسباکس وان ایکس و پلیاستیشن 4 پرو نیز نتوانستند با پردازندههای گرافکی حرفهای همچون انویدیا تورینگ رقابت کنند. البته در سالهای اخیر صنعت کنسول با نوآوریهایی همچون بهرهبرداری از قابلیتهای پرتابل در نینتندو سوئیچ و بازیهای بین پلتفرمی و سرویسهای اشتراکی، بازار خوبی را تشکیل داده است.
دنیای کنسولها و کامپیوترهای شخصی هیچگاه بهاندازهی امروز به هم نزدیک نبودهاند. بهعلاوه هیچگاه قابلیت بازی بین پلتفرمها اینقدر آسان نبوده است. بهعنوان مثال اگر شما طرفدار مایکروسافت هستید، با پرداخت ماهانه 15 دلار میتوانید صدها بازی را بهصورت همزمان در کامپیوتر شخصی و ایکسباکس وان خودبازی کنید. چنین عملکردی برای افرادی که هر دو تجربهی نمایشگر بزرگ و استفاده از کنترلر را همراهبا سیستم قویتر و کنترل حرفهایتر ماوس و کیبورد نیاز دارند، عالی بهنظر میرسد. رویکرد مذکور از ابتدای رونمایی از ایکسباکس وان مدنظر مایکروسافت بود و تبلیغات زیادی هم برای آن انجام شد.
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/106079/